Kapitel 42 - One mistake can change your life

Från kapitel 41 (Harrys perpektiv):
- I going to take a shower now Harry, we can talk about this later, but I promised your mum that you will call her tonight, sa hon och reste sig upp och ställde muggen på diskbänken. 
Jag nickade och mummlade något till svar. Jag var för insatt i mina egna tankar. 
Jag hörde hur Caitlyn gick in i badrummet och duschen sattes på. 
Jag låste upp min mobil i någon sorts trans och gick in på meddelanden och läste det andra meddelandet jag fått. 
Jag hade haft tur den här gången tänkte jag medan jag började skriva ett svar.

 
 
 
 
 
 Ny dag nya tag, tänkte jag när jag vaknade upp. Idag var det lördag och jag och Harry hade bestämt oss för att fixa iordning barnets rum. Vi skulle tillsvidare inreda mitt rum. Meningen var att jag så småningom skulle flytta in hos Harry. Huset vi tittat på hade vi efter många om och men bestämt iss för att inte köpa. Vi hade bestämt oss för att vänta, men så fort jag nämne det hade han bara sagt att vi får lösa det och att lägenheten räcker så länge. Mig speade det ingen roll, jag var van vid "compactlivning". 
Jag reste mig från sängen och satte mig på sängkanten. Jag kollade ut över mitt rum, rummet som från början varit en garderob.. Väggarna var klädda i blåa tapeter med små mörblå blommor på. Det var en väldigt fin tapet, den skulle passa till ett barnrum ett tag till.  Jag klev ur sängen och tog på mig en lös sommarklänning med blommor på. Jag tog på mig thights och en jeansjacka till det. Det jobbigaste med att vara gravid vara att outfiterna blev så begränsade. Jag hade inte brytt mig om att köpa så många mammkläder eftersom dte inte var så länge jag skulle vara gravid, det fanns heller inte så stort utbud till blivande mammor. 
Jag drog ur mobilen ur laddningssladden och tog med den ut ur mitt rum. Jag gick till köket för att fixa frukost, som vanligt satt ingen Harry där och hela lägenheten var svart. Köket i klockan stod på halv elva. 
När jag ätit upp blev klockan elva. Jag orkade inte vänta längre, för om inte Harry skulle vakna snart så skulle vi inte hinna med någonting. Jag traskade in i Harrys rum där han låg helt utslagen över hela sängen. 
- Wake up! Sleepyhead, sa jag och tog tag i täcket för att dra av det om han inte vaknade. Han vände på sig och mumlade något ohörbart.
- Your fault, sa jag sedan och drog av honom täcket. Han reste sig upp i sängen och tittade sömnigt på mig.
- Whaaat?
- You need to get up if we gonna have time for something today, muttrade jag och slängde tillbaka täcket på honom. Det träffade hela honom så han ramlade med täcket över sig.
Han drg bort täcket och tittade upp. 
- Okay then, gäspade han och reste sig sedan i slowmotion.
 
                                                        *                                                 *                                              *
 
Vi satt äntligen i bilen påväg till köpcentret. Idag skulle det inhandlas barnsäng, lite leksaker,tonvis med blöjor och andra nödvändigheter.
Vi parkerade på en ledig plats på parkeringen och traskade sedan in på köpcentret. Det var Harrys förslag att åka just hit, det var första gången jag var här. Det låg några mil söder om Londons centrum.
Vi gick till den speciella delen av huset där det fanns barn och bebisgrejer. Genast hittade vi blöjor och nappflaska och flera paket nappar. Vi la dem i vagnen vi tagit med oss in och gick sedan vidare in till avdelningen för sängar. Det fanns många olika slags sängar. Spjälsängar med tak, och utan, i olika färger, former och storlekar. Harry tyckte vi skulle välja en säng med blått spetstak hängande som en slöja över sängen. Jag tyckte mer vi skulle ha  en vanlig, enkel säng utan tak. 
Vi stod en stund och dividerade om hur vi skulle komma överens. 
Tillslut gav jag med mig och tänkte att sängen trots allt skulle passa till tapeterna i rummet. Det skulle inte bli ett typsikt "flickrum". Men det kanske bara var bra..
Vi gick vidare mot leksaks avdelningen. Där hittade vi den ena konstigare leksaken än den andra. Vissa leksaker var helt meningslösa och Harry försökte intresseerat lista ut hur de fungerade. Hans intresse och hopplösa min när han inte fattade gjorde det så roligt att jag var nära på att kissa ner mig av skratt. Efter ett tag hittade vi en docka, några bollar och lite lätta spel. Vi hittade även pussel och andra leksaker som vår dotter skulle kunna använda senare.
När vi gått runt i affärer i tre timmar kände vi oss nöjda och begav oss hemåt. Hemma väntade oss ännu ett problem, vi skulle
sätta ihop sängen.. Det visade sig att varken jag eller Harry var särskilt bra på det. Trots att vi hade fått med en instruktionsbok så fick vi inte ihop det. Allt låg huller om  buller i hela rummet och vi bara satt mitt i smeten och skrattade över hur ohendiga vi var.  Jag gav till slut upp och la mig på sängen för att titta på när Harry försökte sig på att förstå hur man skulle få ihop det. Han satt en stund och bara tänkte. Jag kände hur jag blev tröttare och tröttare och tillslut somnade jag...
 
 
Jag vaknade av att någon kittlade mig, Jag skrek förskräckt till och sågatt det bara varit Harry som jävlats med mig. Jag reste mig och tittade över rummet. Golvet var helt rent och mot andra sidan väggen stod en säng perfekt ihopbyggd. 
- But how? frågade jag förundrat och kollade skeptiskt på Harry. Did you figured it out?
- Haha no, I called Liam so he came here and helped me. He toldme to say to you that you look very cute when you sleep, haha.
Jag slog till honom på armen, Inte kul. Jag gillade inte när folk kollad epå när jag sov. Man visste aldrig hur man såg ut då. 
- He did a reall great job! And it's beautiful and fits perfect to the room.
- Agree, svarade han stolt och beundrade sängen.
- So, what should we do? Watch one of your hundred movies?
- Great suggestion, come on, sa jag och vi gick ut till vardagsrummet tillsammans.
 

Inte för att göra er besvikna.. men tyvärr ska jag och felicia bort i helgen så nästa kapitlet kommer antagligen inte upp fören på måndag! Men då får ni förhoppningsvis reda på lite mer om den mystiska sms kompisen Harry skaffat sig... STAY TUNED ( känner att jag åste sluta skriva de haha... skriver det hela tiden xd )
 
VI FICK TYVÄRR INTE 10 KOMMENTARER.. ÄNDÅ LA JAG UPP DETTA, SNÄLLT VA? *alla skriker ja*
 
Vad tycker ni om rummet? Hur tror ni fanficsen kommer sluta? kommer dom leva happily ever after? Vi har funderat och antagligen kommer det bli runt 55-60 kapitel. så d är allt några kvar!! :)
 

Postat av: Hanna

Sjukt bra! :))

2013-03-07 @ 21:38:26
Postat av: Frida

Jättebra!!! :Dxxxx

2013-03-07 @ 22:41:17
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Aggi xx

Aaaaaaaa! Jag blir så arg! De SKA bli tillsammans!! :@ jag gråter ju nästan!

2013-03-07 @ 23:54:15
Postat av: Emmie

Gud så bra ! Ja hoppas dom blir tillsammans och att Caitlyns ex drar åt fanders rent ut sagt ! :)

2013-03-08 @ 01:15:25
Postat av: Bergendahl

MEN FRIDA NU FICK DU JU MIG ATT TRO ATT VI SKULLE FÅ REDA PÅ DET I DETTA KAPITLET :@

Men tack för ett bra och roligt kapitel ;D xxxx

Ps. Dom SKA bli tillsammans ;)

2013-03-08 @ 07:26:52
Postat av: Hejjagärhaznyalärarenicetomeatyou

DUMMA HAZ HAN HAR TYDLIGEN INTE FÖRSTÅTT ATT MAN SKA TA ÅT SIG ÄRAN NÄR NÅGON TYP GER EN DEN!!!!!! You've got a bit to learn bigboy... Come here ill teach you.
Jag tror ni gillar blått.... Just my thought (: &&&&&&&
*Frida skriker ja* :D
"Förhoppningsvis" ..... Du lova :'(

2013-03-08 @ 07:31:05
Postat av: Sassa

Dom måste bli tillsammans!! :(

Meeeeeer!

2013-03-08 @ 19:22:13
Postat av: alva

jättebra! mera :D

2013-03-08 @ 20:45:13
Postat av: Kyra

Gryyyyymt!

2013-03-08 @ 22:01:27
Postat av: Anna

GRYM

2013-03-09 @ 02:04:55
URL: http://liifeofannaa.blogg.se
Postat av: Sara

Har läst igenom din förra fanfic och denna idag, måste säga att det har varit mycket trevlig läsning! Kommer fortsätta att läsa denna :)

Svar: gud vad glada vi blir av att höra detta! tack!
None None

2013-03-09 @ 22:21:31
Postat av: Catie

Lika bra som alltid!!! :)

2013-03-11 @ 05:00:02
URL: http://oneperfection.wordpress.com

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0