Kapitel 41 - One mistake can change your life

 Från kapitel 40 ( Cailyn's perspektiv: )
Vi går ut i köket för att fixa iordning det vi behöver. Vi blandar ihop var sin ansiktsmask som vi sedan lägger på ansiktet. Vi tar två gurkskivor var och lägger på ögonlocken och sätter på lugnmusik. Vi ligger med ansiktsmaskerna på i varsin fåtölj i tio minuter. När vi tar av dom känner vi hur våra ansikten redan blivit återfuktade och mjuka. Hur många gånger jag än använder ansiktsmask så förundras jag alltid lika mycket över hur lent och skönt ansiktet känns efteråt. Vi forstätter med att ge varandra massage. Vilket Jessica är väldigt bra på. Det känns skönt över mina stela axlar. Jag njuter verkligen. Sedan är det min tur att ge henne. Jag gör så gott jag kan men jag tycker alltid det är svårt att veta hur hårt jag ska ta i. 
Vi fortsätter hela kvällen med att ta hand om oss själva. Vi pratar och skrattar och har det allmänt bra. Bästa tjekvällen helt enkelt. 


 
 
 
 ****** 2 veckor senare ******
 

Jag och Caitlyn höll precis på att dsikutera om vilken dag vi skulle åka och hälsa på våra föräldrar, vi ville träffa dom minst en gång innan födseln, när det plötsligt plingade till i min telefon och skärmen lös upp på bordet framför oss. Jag skyndade mig fram med handen och stoppade den snabbt i fickan och förhoppningsvis hade Cailtyn inte hört plinget från min telefon. 
Jag tittade upp på henne med lite utav en hoppfull blick. Men jag såg att det inte direkt gick att dölja eftersom hon tittade på mig med höjda ögonbrynn. 
- Ehm..it was only Louis, stammade jag fram och fösökte att inte börja rodna för då skulle jag avslöja mig helt. 
- Yeah, that's why you are so fast with your hands, sa Cailtyn sarkastiskt och tittade stelt på mig. 
Jag tittade ner i bordet och kände hur min mobil vibrerade en gång till i fickan.
- But it's not something special, sa jag och kollade upp igen.
Jag mötte hennes tvivlande och irriterade blick och såg att jag inte skulle komma undan med det här så lätt. 
- Why don't you want to tell me what he wrote then? sa hon kyligt. 
Jag svalde ljudlöst och förhoppningsvis omärkbart. 
- I haven't read it yet, sa jag tyst.
Det blev tyst ett tag. Antagligen väntade hon på att jag skulle säga något mer men jag visste inte riktigt vad jag skulle säga. 
- So read it then, sa hon med sammanbitna käkar. 
Jag förstod att det inte var någon idé att försöka slingra sig ur detta. Utan långsamt, långsamt drog jag upp min mobil ur min gråa jeansficka. 
Jag kände hur hon stirrade på mig och la armarna i kors över bröstet. Jag visste att det värsta hon visste var hemligheter. Så jag frå väl antagligen skylla mig själv när jag lägger mobilen på bordet när jag vet att det kommer komma ett svar snabbt. 
Jag låste upp skärmen och gick in på meddelanden. Jag tittade förvånat på skärmen. Caitlyn blev antagligen nyfiken för hon sa hetsigt: 
- What's wrong? 
Jag pustade ut tyst så att hon inte skulle se min lättnad. Jag till och med skrattade till av meddelandet och vände telefonen mot henne så att hon kunde läsa. 
" Thanks for the pizza yesterday Harry! We should go out more often! But keep it as a secret, I don't want Eleanor to know about it ;) xx "
- I had right, it was from Louis, sa jag näst intill skadeglatt. 
Caitlyn läste meddelandet och såg genast mer avspänd ut. Hon skrattade till hon med.  
- Oh, I'm sorry for that Harry, I thought it was someone else, sa hon och tittade lite skuldmedvetet på mig. 
- I know I can trust you. 
 Nu var det min tur att känna skuld. Jag försökte att skjuta bort alla tankar som kom bubblande upp i mitt huvud. 
- It's okey Caitlyn, I understand that you react like that, but we aren't together, right? 
Min fråga kom nog som en chock för henne för hon stannade upp mitt i rörelsen när hon skulle ta upp temuggen. 
Hon satt tyst ett tag och jag såg hur mycket tankar det rörde sig i hennes hjärna eftersom hennes ansiktsuttryck ändrades fort även ifall det var nästan omärkbart. 
- No, no, of course not, sa hon tillslut lite tveksamt. 
Jag grankskade henne noga men hennes aniskte hade sluttit sig igen. Hon visade inga känslor. 
Jag nickade sakta. Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara eftersom hon inte visade sina känlsor kring detta ämnet. 
- Well, okey, ehm..then..ehm...great, sa jag efter ett tag. 
Jag kände mig tvungen att komma ur den pinsamma tystnaden. 
- Yes, sa hon kort och tonlöst. 
- I going to take a shower now Harry, we can talk about this later, but I promised your mum that you will call her tonight, sa hon och reste sig upp och ställde muggen på diskbänken. 
Jag nickade och mummlade något till svar. Jag var för insatt i mina egna tankar. 
Jag hörde hur Caitlyn gick in i badrummet och duschen sattes på. 
Jag låste upp min mobil i någon sorts trans och gick in på meddelanden och läste det andra meddelandet jag fått. 
Jag hade haft tur den här gången tänkte jag medan jag började skriva ett svar.

Kort kapitel! Men det kommer bli två korta på raken för att sedan börja om på långa igen! Så håll ut! 
 
Varför är Harry så hemlighetsfull? Och var det inte bara Louis som sms:at? Och var vad det Caitlyn tänkte på under sin tystnad? 
Vi vill så gärna höra era tankar så snälla passa på att kommentera! 10 kommentarer till nästa! Tack för alla innan <3

Postat av: Bergarn

VAFAN HAR HARRY HITTAT PÅ NU!?!?!?!?!? HAN SKA BLI TILLSAMMANS NED CAITLYN!!!!!!!

Bra som vanligt iaf!!

2013-03-05 @ 17:43:30
Postat av: jenny

skit bra! :D
MER!!!!:D

2013-03-05 @ 17:46:00
Postat av: Frida

Det får inte vara någon tjej!! Harry och Caitlyn ska ju bli tillsammans!! Super BRA!! :Dxx

2013-03-05 @ 18:10:08
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Hanna

Kanon bra :))

2013-03-05 @ 21:42:18
Postat av: Aggi xx

merr!!!!!!!!han SKA bli tillsammans med caitlyn! ingen annan tjej! han får ju tänka på sitt barn den ************************ nej nu får jag lugna mig...... jag älskar ju harry men jag lever mig typ in i novellen själv :$ mer iallafall ;)

2013-03-05 @ 22:23:56
URL: http://onedforever.blo.gg/
Postat av: Sassa

Meeeer nu! Och det ska va HON och Harry! Dom ska ju få ett barn ju.. :o :D

2013-03-06 @ 10:19:21
Postat av: alva

men catilyn och harry ska ju vara ett par!!!
jättebraaa :D meeeeraa

2013-03-06 @ 14:06:45
Postat av: Catie

MEN WAHH HAZ JAG BLIR SNART SUR PÅ DIG!!!!! DU. SKALL. ÄLSKA. CAITLYN. XC HAREEH MYLOVE PLZZZZ??!!

2013-03-07 @ 21:00:56
URL: http://oneperfection.wordpress.com

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0