Kapitel 40 - One mistake can change your life

Från kapitel 39 (Harrys perspektiv):
Jag gick ut genom dörren och kände hur vår kylan slog emot mig. Än hade det inte börjat bli varmt om kvällarna. Det var ju ändå bara april, men man kunde ju alltid drömma om att man snart skulle kunna vara ut sent. 
Jag bestämde mig för att gå hem till Louis. Det var inte så långt egentligen. Det ända som skulle kunna hända på vägen var att jag stötte på några fans. 
Jag stoppade händerna i jackfickorna och började vandra upp för gatan...
 

 
 
 
 
 
Jag skrattade lite för mig själv innan jag gick in med godispåsarna. Harry hade sett väldigt genant ut. Som om han bara vill smälta genom jorden, Jessica däremot såg ganska bekväm ut med situationen. Hon skrattade och såg ut att beundra Harrys kropp i smyg. Harry går för att ta på sig och jag går ut till köket. Jag tar fram två stora skålar och häller i så mycket godis som får plats. Jag tar med dom ut till vardagsrumemt där Jessica redan tagit plats. Vi sätter på kvällens första film som vi bestämt ska vara en skräck. Vi skulle se Orphan. Jag hade sett den en gång förut och blev vettskrämd, trots det var det en väldigt bra film, den var så verklig och inte med en massa spöken eller overkligt. Och det var antagligen det som gjorde den ännu läskigare.
Efter en del skrik och gömningar bakom kuddar var filmen äntligen slut. Vi hade skrikgråtit filmen igenom. Trots att jag visste precis vad som skulle hända. När eftertexten rullar sitter jag och Jessica och bara stirrar på varandra. Efter stund börjar vi gapskraatta. Utan någon andledning, det känns bara så bra. Sitta här med sin bästa vän. Båda skrattar så mycket att vi tappar andan och så fort vi tittar på varandra igen kommer fnisset tillbaka. Vi sitter så slålänge eftertexterna rullar men när dom är slut så kommer vi tillbaka till menyn, där man väljer språk och andra alternativ. Där är det en bild på Esther. Esther är psykot som hela filmen handlar om och både jag och Jessica hoppar till när vi får syn på henne. Jessica gömer sig bakom kudden igen och jag blir tvungen att sträcka mig efter fjärrkontrollen för att stänga av. När jag gjort det pustar både jag och Jessica ut och vi lägger oss till rätta i soffan. Vi tittar på varandra och Jessica ser allvarlig ut. När hon ser att jag tittar på henne spricker hon upp i ett leende.
- How you and Harry decide name yet? frågar hon intreserat.
- No, but we have some suggestions. Harry like the name Darcy, but I've think of Sophie, Sophia or Melanie, what do you think? 
- Maybe you should try the name Esther? säger hon och vi båda börjar skratta.
- Never ever.
- Haha, just kidding, but I can't choose, liked all of that names. Hon ser fundersam ut när hon svarar.
- Me too, that's the problem, and she can't have four names, at least one need to go.
 - Yea, that's true.
 - What should we do? It's just five, and I don't like to watch another movie right now, säger Jessica.
- What about home spa?
 - Sounds perfect, svarar Jessica glatt och vi reser oss från den gosiga soffan.
Vi går ut i köket för att fixa iordning det vi behöver. Vi blandar ihop var sin ansiktsmask som vi sedan lägger på ansiktet. Vi tar två gurkskivor var och lägger på ögonlocken och sätter på lugnmusik. Vi ligger med ansiktsmaskerna på i varsin fåtölj i tio minuter. När vi tar av dom känner vi hur våra ansikten redan blivit återfuktade och mjuka. Hur många gånger jag än använder ansiktsmask så förundras jag alltid lika mycket över hur lent och skönt ansiktet känns efteråt. Vi forstätter med att ge varandra massage. Vilket Jessica är väldigt bra på. Det känns skönt över mina stela axlar. Jag njuter verkligen. Sedan är det min tur att ge henne. Jag gör så gott jag kan men jag tycker alltid det är svårt att veta hur hårt jag ska ta i. 
Vi fortsätter hela kvällen med att ta hand om oss själva. Vi pratar och skrattar och har det allmänt bra. Bästa tjekvällen helt enkelt. 
 

 
GAHHH... förstår om ni blir förbannade på oss.. blir de på mig själv oxå. need to update better. men nu har vi iaf bestämt vad som ska hända fram till kapitel 47, hehe, har även bestämt slutet så nu äre bara att köra på!
 
vad tycker ni att barnet ska heta? Och blir de styles som efternamn? lr blire Caitlyns efternamn? stay tuned! försnart händer de grejer kan jag lova.
 

Postat av: K

Mera!!!!!!!

2013-03-03 @ 21:38:15
Postat av: Matilda

Såååååå braaa!! Gahhh mer!! läntat sjukt mycket, kika gärna in på min novellblogg! Ps.. Dom måsteee bli tsm!! :)

2013-03-03 @ 22:09:38
URL: http://onenovella.blogg.se
Postat av: Frida

Suuuuuuper!! Meeeeeer!!:Dxx

2013-03-03 @ 22:11:11
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Aggi xx

Mera!!!

2013-03-03 @ 23:11:42
URL: http://onedforever.blo.gg/
Postat av: Bergarn

Oh god! *flashbacktillnärvisågdenfilmen* :s

Asbra som alltid! I need moooooorrreeeeee xx

2013-03-03 @ 23:19:27
Postat av: Hanna

Super duper bra! Tycker barnet kan heta Darcy (Caitlyns efternamn) Styles ^^

2013-03-04 @ 14:47:57
Postat av: alva

jättebra! :D meeera!!

2013-03-04 @ 16:06:53
Postat av: Sassa

Meeeer!

2013-03-04 @ 16:41:43

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0