Kapitel 32 - One mistake can change your life

Från kapitel 31 (Harrys perspektiv):
Jag tittade genast upp mot skärmen. Och efter några sekunder visades det en lite kropp. 
Eller ja man kunde inte se så mycket men jag kunde urskilja ben, armar och huvud. 
Lättnaden var så stor så att jag trodde jag skulle brista. Allt var bra med vårat barn! 
Det skulle ordna sig! Vi skulle bli en familj! 
Sjuksköterskan vände sig mot oss och log. 
- Congratulations Mr. Styles, it's a girl.

 
 
 
Jag log när jag såg hur stolt Harry såg ut. Han hade förundrads av ultraljudet och det gjorde mig glad. Jag hade sett på honom hur nervös han varit innan. Jag hade dölj min nervositet för att det skulle ha hänt barnet något. Han behövde det inte, han hade varit nervös nog. Och det visade att han brydde sig.
- So a girl, sa han i tankar när vi gick längs sjukhuset korridorer påväg ut.
- Yes, svarade jag. Jag tittade på honom men han verkade fortfarande insjunken i sina tankar.
- Have you thought of any name? I mean, you have know about this longer than me.
- I have thought a lot about it but haven't come to something good yet, do you have any suggestions?
- Give me some days and I'll come with some names, sa han och låste upp bilen med bilnyckeln han fiskat upp ur sin jackficka.
Haha undra vad han skulle komma med för namn.. det återstod att se. Hoppas det var något bra förslag.
Han öppnade bildörren för mig och jag klev glatt in. Han hade varit ovanligt snäll på senaste. Det hade trots allt gått ganska bra att bo med honom, även om han var sjukt irriterande ibland.
Deras fans hade såklart märkt att jag varit gravid också. Först tog jag det jätte hårt, för jag fick massa hat och alla sa massvis med taskiga saker om mig. Saker som inte är okej, saker som ingen ska behöva höra. Harry hade lärt mig hur man tacklade det och hur jag skulle ignorera det. Det var väldigt svårt men jag var bättre på det nu.
Nu när jag ser tillbaka på "första" mötet med Harry. Då jag försökt få honom att förstå att det var hans barn. Så förstår jag varför han reagerade som han gjorde, han var antagligen van med att folk kom och utgav sig för sådana saker.
Jag har såklart märkt sådana som är posetiva till mig och som tycker om mig osv. men det är alltid så att det är dom elaka kommentarerna som fastnar.
- So.. börjar Harry och jag väcks ur mina tankar och kollar på honom. I'm thinking that maybe we should move to a house or just a bigger flat before the child comes. So she can have her own room I mean.
Jag chokades, ett nytt hus? Vi hade två lägenheter och han tyckte vi behövde en till?
- Are you serious?
- Yes of course, but if you don't want to we don't have to.. I just thouht, sa han lite osäkert.
Jag blev osäker. Såklart var det smart och omtänksamt tänkt. Men jag hade inte råd och inte ork att leta efter något.
- I actually have seen a nice house quite near your friend Jessica. The display of the house is on next friday.
- We can atleast look at it, suckade jag. Det var ingen andledning att ens försöka tjata emot, och nära Jessica lät ju bra.
- So, what are Jessica doing today? frågaade Harry som om han läst min tankar om henne.
- She's on a date, svarade jag.
- Oh, that's why I could come woth you today?
- haha yeah actually, reatades jag.
Han låtsades se ledsen ut.
- And you it's was time for you to see her, and to know that's a girl, fortsatte jag.
Han sken upp lite men såg fortfarande trumpen ut.
- So it wasn't because you wanted me her? frågade han sårat.
- No, not at all.
Jag brast ut i skratt och han gjorde likaså. Vad barnsliga vi var ändå.
- So who is the special guy? bröt Harry tystnaden som uppstått med.
- The guy she run away with the frst night we meet, if you remember. His name is George.
- Ohh, so they have benne daiting for awhile?
- Yes, but Jess is afraid to be hurt so she don't want to rush things, flinade jag.
- I understand. Hope they end up happy then, log han.
Jag nickade. för det hoppades jag verkligen. För Jessicas skull. Hon var värd det.
Harry parkerade bilden utanför ett varuhus. Vi hade sedan innan bestämt att vi skulle åka och titta på barnvagn, spjälsäng och andra nödvändiga saker efter sjukhusbesöket.
Vi gick in i det gigantiska varuhuset och Harry som verkade van gick genast till rulltrappan för att åka upp en våning. Jag följde efter och han visade oss till en stor affär med bara barnvagnar. Vi tittade runt en stund på alla möjliga olika sorter. Tillslut bestämde vi oss för att ta en svart. Eftersom båda tyckte om den kändes de bäst att köpa den med en gång innan den tog slut. Harry insisterade på att betala och jag gick efter många om och men med på det. Jag tyckte inte om att han alltid skulle betala, jag ville visa att jag kunde stå på egna ben, att jag inte utnyttjade honom, men jag tänkte att jag skulle dra med Jessica och shoppa barnkläder någondag. Och om han inte var med så kunde han möjligt betala.
Vi tittade vidare i andra affärer efter spjälsäng men hittade inte någon som föll oss i smaken, och det var svårt att köpa säng ifall vi skulle flytta, för då visste vi inte hur barnrummet skulle se ut.
 
Efter en intensiv dag med all fokus runt varelsen i min mage kom vi hem trötta men nöjda. Harry bar in barvagnen medan jag gick in och la mig i soffan. Jag var helt utmattad. Jag la mig med händerna på magen som växt sig ganska stor.
Harry kom in och satte sig i änden av soffan. Han bara satt och såg på mig.
- Can you feel her? frågade han nyfiket.
Jag kände efter en stund. Jag kände en liten spark och nickade. Hans gröna ögon lyste.
- Do you mind?... frågade han och nickade menande på min mage.
- Of course not, svarade jag och han kom närmare.
Jag tog bort mina händer från magen så han kunde lägga sina där. Han la sina stora varma händer försiktigt på min mage. Han tittade nyfiket med strora ögon på min mage i väntan på något slags tecken. Helt plötsligt började han gapa.
- I...I..I felt it.
Jag ler stort. Han ser lyckligt på min mage och flyttar händerna över magen. Han ser lycklig ut men samtidigt bildas en orolig rynka i hans panna..
 

Jahaja...
Saker o ting rullar helt enkelt på!
Vad tror ni kommer hända? Hur kommer födseln bli? Kommer dom flytta?
15+ för nästa!

Postat av: Felicia

meeeeeeeer!

2013-01-24 @ 22:02:41
URL: http://tellmealie.blo.gg
Postat av: Buymenäsdukar

AWWWWWW THIS IS JUST TOO MUCH!!! I'm sobbing. :'( :'( :'( :'( :'( :' ( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ohhhhh och alla vet att kärlek börjar alltid med bråk och slutar med barnvagn.... Vilket dom nu har köpt..... U SEE WHERE IM GOIN WITH THIS?! .... Vilket betyder att kärleken är där... Eller börjar komma.....KYSS HENNE. &&&&&&
JÄTTE BRA SOM VANLIGET! Fast de vet ni redan :*

2013-01-24 @ 22:25:15
Postat av: Alexandra

Jätte bra kapitel :D MERA!!

2013-01-24 @ 22:30:38
Postat av: Alexandra

Jätte bra kapitel :D MERA!!

2013-01-24 @ 22:30:50
Postat av: Agge xx

Jätte bra! Jag hoppas att dom flyttar och hoppas att när födseln går bra (hoppas jag!!!!!) så blir dom förälskade och har lite mer kul och får en till liten varelse ;) :D

2013-01-24 @ 23:20:40
Postat av: Anna

ASSÅ OMG så sjukt bra!

2013-01-24 @ 23:50:50
URL: http://onedifanfic.blogg.se
Postat av: Bergarn

HALLÅ NI KAN JU INTE SLUTA SÅ!!! NU KOMMER JU JAG BLI TVUNGEN ATT TJATA OM NÄSTA D: D: D:
Men asbra som vanligt!! #teamblikära &&&&

2013-01-25 @ 07:19:35
Postat av: Rebecca

Kan inte vänta tills nästa :)

2013-01-25 @ 10:01:47
Postat av: LN

ooh, så bra!!!!!!!!!! Hoppas att dem inte behöver spela kära snart utan att de verkligen blir så på riktigt!!! :)

2013-01-25 @ 14:31:07
Postat av: Lovisa

omg meera! <3

2013-01-25 @ 15:51:00
Postat av: K

KYSS HENNE HERREH!!!!!

2013-01-25 @ 23:28:37
Postat av: alva

ohmygooood, så himla bra!! undrar varför det är en orolig rynka i hans panna?! meera!!

2013-01-26 @ 21:19:36
Postat av: Amanda

Helt underbart bra! Älskar det! :)

2013-01-27 @ 03:20:40
Postat av: Anonym

Mer!! :D

2013-01-27 @ 19:51:31
Postat av: Louise

Åh åh åh så spännande!

2013-01-27 @ 19:57:37

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0