Kapitel 30 - One Mistake can change your life

Från kapitel 29 (Harrys perspektiv):
 - So...Caitlyn..how do you think about it? sa jag långsamt. 
Jag visste inte riktigt vilket humör hon var på. Hon vände sig om mot mig och hennes bruna ögon var otydliga. 
- Harry, this isn't my type of life. 
Var det ända hon sa. Jag visste inte riktigt hur jag skulle tolka det där. Vad menade hon? Ville hon inte fortsätta så här? Jag tittade oförstående på henne men hennes ansikte var helt slutet. 
Var det över redan? 

 
 
 
Allt var så komplicerat hela tiden. Det här gjorde mig till någon jag inte var. Jag vill inte va så här. Jag ville inte ha det såhär. Men jag var tvungen, det visste jag. Jag suckade medan jag såg hur en stor röd london buss svängde runt hörnet ute på gatan. Harrys lägenhet låg väldigt centralt och hade fin utsikt.
- I'm just gonna take a shower, sa Harry plötsligt och pekade mot badrummet.
Jag nickar.
Jag sitter en stund i soffan och bara tittar ut. Det får mig att tänka på annat. Jag ser hur en svärm med fåglar flyger förbi. Helt fria och glada.
Plötsligt ringer det på dörren och jag rycks ur mina tankar.
Skulle jag verkligen öppna dörren? Det kanske var något fan som fått reda på att jag bodde här? Hur kunde dom komma hit nu? Skulle jag inte få något privatliv?
Jag tvekade vid dörren. Det kunde trots allt vara killarna eller någon annan jag borde öppna för. Jag öppnade först en liten glipa och fick endast se svarta hårstrån. Jag tänkte att det var Zayn och öppnade större.
- Hi Za.....
Jag tittade stor ögt. Vad fan gjorde den här idioten här? Michael av alla i hela världen. Idioten som varit otrogen mot mig. Hade jag inte tillräckligt komplicerat i mitt liv? Jag som precis kommit över honom.
- Whore, gapade han och kollade ilsket på mig.
Jag tottade chokat på honom, var jag en hora? Det va inte jag som legat med en annan.
- Me? sa jag fortfarande chockat.
- Yes, it wasn't long time ago we break up and now you live together with another man! You didn't even want to live with me after two years!
Hans ögon lyste av ilska. Det gjorde mig förbannad. Han hade inget med det här att göra.
- It wasn't me who slept with another women, spottade jag fram och han såg ut som om han inte visste vad han skulle svara.
- But I realised that it was you I loved, and you didn't answer my text or calls or anything, you just used me.
Jag kunde inte ta in vad han sagt. Han hade skickat ett sms och inte brytt sig ett dugg efter det. och jag hade verkligen inte uttnytjat honom! Jag torkade ilsket bort en tår som tvingat sig ur mitt öga.
- Is there a problem here or? hörde jag någon säga bakom mig.
Det var Harry som kom till min undsättning. Min räddare.
- Ehm.. svarade Michael och flackade med blicken.
- Thought so, svarade han och spände blicken i Michael. You know Caitlyn is my girlfriend right? She isn't avaible.
Michael tittade skeptiskt på Harry och sedan på mig. Jag bara nickade ilsket. Michael bara stod där en stund medan jag och Harry väntade på något till svar. Det ända vi fick till svar var "bye" innan han trumpet gick därifrån. Harry gick in igen och jag stod kvar och kollade efter Michaels rygg. Hur hade jag kunnat älskat den här grymme, elake mannen? Han vände sig om och spände blicken till mig. Han såg inte glad ut men såg ändå ut att acceptera att jag inte var ledig längre. Harry var trots allt mycket längre än honom och antagligen starkare. Han fattade nog också att han inte kunde komma åt oss, så tufft bevakad som Harry är.
Jag smällde igen dörren och mötte en förvånad Harry i hallen. Han såg ut att försöka läsa mig men jag visade inte en sak. Jag orkade verkligen inte. Jag visste att allt skulle komma tllbaka och att jag skulle falla i gråt om jag sa något och jag orkade inte just nu. Det ända jag säger honom är ett enkelt ord.
- Thank you.
Han ser förvånat på mig och höjer förvånat ett ögonbryn.
- Who was that? börjar han försiktigt.
Jag vet inte vad jag ska svara. Jag visste att han inte skulle ge sig med "ingen". Tillslut svarade jag, utan att ljuga.
- Just an idiot.
Jag gick sedan därifrån. Utan någonting mer. Inga fler frågor. Jag var glad att han verkade acceptera att jag inte ville prata om det. Jag gick in till mitt rum och tog fram en film som log kvar i påsen vi tatt hit dom i. Jag rotade i påsen tills jag hittade något som föll mig i smaken. Jag fick fram "The Tourist". Jag gick ut till vardagsrummet igen där Harry satt och bara tittade framför sig. Jag gick in till honom.
- Is it okay if I put on a movie? frågade jag och han tittade på mig. Han nickar till svar så jag går fram till den komplicerade film utröstningen. Jag funderar en stund på vilken knapp som man sätter på och vart dvd:en ska stoppas in. Han kommer fram och trycker på några knappar och vips så åker skivhållaren ut så jag lägger filmen där och den åker in igen. Jag går och sätter mig i soffan och Harry likaså. Filmen rullar på och det är fullt med bioljud så allt blir dubbelt så magiskt och spännande. Jag känner hur ögonen blir tyngre och tyngre...
Helt plötsligt vaknar jag av att något som hamnar över mig. Jag blinkar lite och ser hur Harry står över mig med en filt. Jag ler mot han och han ler tillbaka. Sedan vänder jag mig om och somnar om.
 
 

Ja ni!
Michael kom tillbaka. Vad tkr ni om det? Vad skulle ni gjort om ni hamnat i en situation som Caitlyn? Tur att Harry fanns där till hennes räddning säger jag bara!
 
Helt otroligt att det redan gått 30 kapitel!! Jag & Felicia har inte ens bestäm slutet än..haha. Men vi har 3 kanon idéer som vi har att välja mellan..så vi får väl se hur de går! Vad tror ni?

Postat av: Thasynskacoolaperson

OMAYGAD MICHAEL :O :O :O
And........ KISS KISS KISS KISS KISS KISS KISS!!!!!!!!!! Som om dom inte gjort de förut så....... ;) &&&&&&
JÄTTE BRAAA!!! Och........ LÅT MIG VÄLJA VILKEN AV DOM TRE IDERNA!!! Alla vet ju att ja har bäst smak &&&&&
JAG TROR ATT ...... NÅTT KOMMER HÄNDA!! Vill inte säga för då förstör ja ju eftersom ja är synsk&&&&&&&

2013-01-18 @ 21:13:09
Postat av: Bergendahl

Bort, bort, bort med Michael!!! Hon ska bli kär i haz punkt slut &&&&
Men aaassssbbbrrrraaaa kapitel ;D

2013-01-18 @ 21:14:07
Postat av: Louise

Meeeeeer! Jag skulle spottat idioten i ansiktet,sparkat honom mellan benen och knäat honom i ansiktet som den aggressiva lilla personen jag är :)))))

2013-01-18 @ 21:28:08
Postat av: Anonym

grymt bra!!! :D:D:D meeeer

2013-01-18 @ 21:52:36
Postat av: Aggi xx

jätte bra!!!!!!!!!

2013-01-19 @ 10:42:20
URL: http://onedforever.blo.gg/
Postat av: Sassa

Mer!!

2013-01-19 @ 10:46:31
Postat av: Wilma

Meeera! <3

2013-01-19 @ 14:36:05
Postat av: K

Gud sluta döda mig!!!!!! GE MIG MEEEEER!!!!!!!!!

2013-01-20 @ 21:41:06
Postat av: Anna

asså den är så bra!! mer!:)

2013-01-20 @ 22:21:54
URL: http://liifeofannaa.blogg.se

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0