Kapitel 24 - One mistake can change your life

Från kapitel 23 ( Harrys perspektiv):
 Yes, please, I'm actually hungry, I eating for two you know, sa hon lite skämtsamt. 
Jag blinkade åt henne och hämtade telefonen. 
- Some special pizza you want? frågade jag artigt. 
- No, surprise me, sa hon och log lite lurigt. 
- Okey, as you wish, flinade jag och slog nummret till pizzerian.
Den ända frågan som återstod va bara hur vi skulle klara att bo tillsammans när vi inte ens klarar några få timmar ihop. 
Hur ska detta sluta?
 

 

 
 
 
Det knackade på dörren och Harry gick för att öppna. Jag kände genast hur den varma ljuva pizzalukten spred sig. Han kom tillbaka med två rykande kartonger som han ställde på vardagsrum bordet. Jag frågade vänligt om ha behövde hjälp med något men han bara skakade på huvudet och gick sedan ut i köket för att hämta något. 
Han kommer tillbaka med bestick i handen. Han ger ett par till mig och öppnar sedan pizzkartongerna. Vi mötts av en stor kebabpizza med sallad, kebab och fullt med kebabsås. I den andra kartongen ligger en pizza med ost och salami. 
- Which do you want or do you want to share both? Frågar han och pekar på pizzorna med sin gaffel. 
- I don't know which I want, so share sounds good, svarar jag och han börjar dela pizzorna i pizzaslices. 
Vi åt upp pizzorna med stor aptit. Vi skrattade och pratade och det kändes lite lättare mellan oss. Vi gjorde det bästa av situationen så att säga. 
Efter en stund när pizzorna var uppätna för länge sedan och vi hunnit titta på en film kom jag på att det var dags för mig att dra mig hemåt. Jag tittade ut och fick se att det var helt mörkt ute. Jag tittade frågande på Harry. 
- What time is it?
- Ten to eleven, why?
- I think it's time for me to go home.
- You can't go home now, it's to late. It's better you stay here for the night. I can drive you home in the morning. 
- Hm.. maybe, but where should I sleep? 
- You can take my bed if you want. 
- And where should you sleep? 
- I can sleep on the couch or something.
- Okay then. I guess we need to practise, haha I mean if I gonna move in here. 
- Haha, yeah, skrattade han och började plocka undan från vardagsrumbordet.
Jag tog glasen och besticken och hjälpte han ut i köket. Sedan visade han mig till sovrummet och badrummet. Han tog fram en ny tandborste till mig från ett av badrumsskåpen och lämnade mig sedan så jag kunde göra mig iordning i fred.
Jag gjorde mig iordning i lugn och ro innan jag gick in till det gigantiska sovrummet.Undra hur många kvinnor som besökt det här sovrummet? Jag skrattade för mig själv.
Jag tog av mig mina kläder och la dom på en fotölj som lstod i ett av hörnen. Sedan gick jag till den nybäddade dubbelsängen och la mig. Jag somnade nästan med en gng i den mjuka sköna sängen.
 
                                                          *                                                 *                                               *
 
 
Jag vaknade av ljuset som sken in igenom föntret. Jag öppnade ögonen och möttes av ett främande rum. Jag tänkte efter lite medan jag tittade runt i rummet. Jag insåg snart att det var Harry jag var hos. Jag sträckte lite på mig innan jag steg upp. Mina kläder såg jag på fotöljen på andra sidan rummet. Jag smög dit och tog på mig min bh. Skulle jag använda samma trasor som igår? Hm.. helst inte tänkte jag och tittade runt i rummet ännu en gång. Jag såg en vit byrå stå mot en av de vita väggarna. Jag gick dit och öppnade första lådan. Den var full av vita och svarta t-shirtar prydligt lagda i högar.Jag öppnade nästa låda som också var prydlig fast med skjortor. Jag tog upp en blårutig och stängde sedan lådan. Jag tog på mig den och märkte att den var lite förstor. Men de var bättre än förliten och det var skönt med något slappt istället för åtsittande. Jag drog på mig mina jeans som jag haft dagen innan och gick sedan ut till vardagsrummet och fick se att Harry fortfarande låg och sov. Han såg väldigt söt och liten ut. Jag kunde inte undgå att ta en bild så jag gick och hämtade min iphone som låg i jackfickan och tog en bild på honom. Jag kände hur magen började kurra så jag gick ut till köket för att se om det fanns något man kunde äta till frukost. Kylen var nästintill tom, men längst in hittade jag några ägg som jag skulle kunna steka upp. Jag öppnade frysen också för att se om det fannns något man kunde ha till äggen. Jag hittade ett öppnat bacon paket som jag också tog. Jag började steka upp det i en stekpanna. Om jag skulle bo här så skulle de antagligen bli jag som fick hålla koll på kylen, så att det fanns någon mat överhuvudtaget tänkte  jag.  Frågan var hur bra det egentligen skulle bli. Jag tvivlade på att vi alltid skulle kunna hålla sams. Och jag såg ville inte låta vårt barn höra oss gräla, för hur bra miljö var det att växa upp i? Det skulle bli tillräckligt bara med att Harry inte alltid var hemma och frågan var verkligen hur det skulle bli med deras fans. Dom skulle hata mig, det kommer bli det svåra, dom kommer se varje steg jag tar, och hata mig mer och mer för varje sekund. Hur skulle jag stå ut med det? Samtidigt kunde jag inte bara rymma. Det här var det rätta för alla. Jag kunde inte svika Harry och hans bandmedlemmar och Harry kunde inte svika sina fans. Hatet skulle jag vara tvungen att ta emot, som en läxa. Bättre att jag tog detta och led än att mitt barn skulle behöva leva utan pappa. Jag vet hur viktig min pappa alltid varit för mig. Jag kunde inte ta ifrån mitt barn det. 
- Good morning, hörde jag hur någon sa och fick mig att vakna ur mina tankar. 
Jag tittade förskäckt ner i stekpannan och vände hastigt på äggen och baconet. Dom var bruna, pågränsen till brända, men antagligen skulle det vara ätbart ändå.
- Hi, sa jag sedan och tittade på Harry som stod i bara kalsonger. Man såg hans muskulösa kropp. Den var snygg, det var jag tvungen att erkänna.
- Are you making breakfast? frågade han och gäspade sömnigt.
Jag drog blicken från hans magrutor och tittade upp på honom.
- Someone have to, svarade jag spydigt och han skrattade till. You shuld go and get dressed so can we eat when you come back.
Han nickade och gick ut från köket.
Jag tog fram två tallrikar och bestick och la sedan upp maten på tallrikarna. Jag satte mig ner på en av de sex stolarna för att vnta på Harry. Han kom snart tillbaka iklädd ett par beiga chinos och en vit t-shirt som satt tajt över hans axlar. 
- I see you find my closet, flinar han och tittar menande på shortan jag har på mig.
- Yep, svarar jag och flinar tillbaka mot honom. Hope it was okay.
Jag börjar äta av frukosten och känner att den som tur var inte blev så bränd.
- haha sure, but just if you give it back to me later, säger han och jag ler. This was really tasty. sägerr han med munnen full av mat.
När vi ätit upp tvingar jag Harry att köra mig hem. Han är inte speciellt svårövertalad och går med på det med nästan en gång. Vi går ut sätter oss i hans bil. När vi stannar vid ett rödljus ser vi hur det blixtrar till. 
- What was that? frågar jag förskräckt.
- Papparazzis, svarar han bittert. Han ser olyckligt på mig och jag förstår att spelet har börjat.
 

 
HEEEEEJJJJ KÅMPEZZARRR.
KAPITEL 24 DÅRÅ!
tycker ni inte att Harry är söt och beskyddande ändå?
Frågan är hur fansen kommer reagera! Hur hade ni reagerat om detta hänt på riktigt? Hade ni skickat hat till Caitlyn?
 
Tyvärr så kommer vi inte hinna med en maraton helg under lovet, eftersom jag (Frida) är i fjällen. Får se om de blir av med tanke på att skolan börjar snart...*suck*
 
OCH FÖRESTEN VILL JAG PÅMINA OM ATT VI ÄR TVÅ SOM SKRIVER DEN HÄR FANFICSEN..vilket väldigt många glömmer av.
 
Kram på er!
och ni ska veta att jag skrattar åt era chips.. men vi får väl se om dom kommer nån dag?
 
12+ till nästa?

Postat av: Berget

Hahaha ja han är faktiskt riktigt söt :') fast jag måste säga att jag hade hoppas på mer när hon skulle sova i hans säng...&&&&&&& dom kunde ju åtminstone sovit där tillsammans &&&&& menmen
Bra jobbat sjoooberg!! Tack för att du tar dig tid att skriva istället för att fara som en pil nerför backarna :*

2013-01-02 @ 19:50:18
Postat av: K

Mer mer !!!

2013-01-02 @ 19:58:10
Postat av: Maybeimstupidfamouspeoplemaybenot

OMG PAPPPPZZZZZZ :OOOOOO VEM TROR ALLA KOMMER FÅ DAMPPPPPP?! Jag
DOM SKULLE JU SOVIT I SAMMA SÄNG SÅ VI SKULLE FÅTT NÅGRA CHIPS D: baaaahhhhh
and that thing on the couch is adorable when it sleeps. Enough said.
PIZZA!!! Me like. Great chapter bro as always &&&&&&&

2013-01-02 @ 20:06:10
Postat av: Cornelia

Riktigt bra novell!
Fortsätt så, längtar faktiskt till nästa kapitel ;)

2013-01-02 @ 20:26:36
URL: http://www.onestorydirectiion.blogg.se
Postat av: camilla

As bra!!

2013-01-02 @ 21:17:39
Postat av: Anonym

Asbra kapitel!! :)

Hur gammal är Catilyn? <3

Svar: Caitlyn är 20år! :)
/ Frida
None None

2013-01-02 @ 22:14:30
Postat av: Anonym

MEEEER!

2013-01-02 @ 22:25:09
Postat av: Madelen

As bra! Längtar till nästa!

2013-01-02 @ 22:48:48
Postat av: alva

grymt bra :D:D meeer

2013-01-03 @ 01:30:24
Postat av: Horaaanz

jättebra!!! om det va sant (om jag fick reda på det som jag ska få reda på att de är och har varit ihop länge) så skulle jag nog bara tycka att de var söta och att det skulle bli spännande, smatidigt ha med kännsla för Harry eftersom han är så ung. Super bra kapitel btw. :D

2013-01-03 @ 01:41:44
Postat av: Aggi xx

Mer!!! det är så bra!! men jag vill att dom ska få känslor för varandra och att det sk va en bra uppväxt för barnet :)

2013-01-03 @ 02:58:21
URL: http://onedforever.blo.gg/
Postat av: Emma

Älskar novellen och idén bakom den! Kollar in flera gånger per dag för att se om ni lagt ut nå mer och blir alltid lika glad när ni har gjort det! :)

2013-01-03 @ 12:47:30
URL: http://Onednooveller.blogg.se
Postat av: Catie

Kan dom inte muta paparazzina med chips? :D Mer! Asgfsfhu gcujh34;#%"-2#)?--'fdss

2013-01-03 @ 19:53:52
Postat av: WWilma

Mera, den ät jättebra och spännande! :D

2013-01-04 @ 14:15:34

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0