Kapitel 38 - One mistake can change your life

Från kapitel 37 (Harrys perspektiv):
Både jag och Caitlyn tjurade när vi begav oss till akutavdelningen. 
Jag tyckte helt enkelt att jag hade gjort rätt i att slå till väggen istället för att ta ut min ilska på andra sätt. Tydligen hade jag gjort fel och hon visste bäst. 
Det var inte många patienter som väntade på akutmottagningen så jag kom in fort till alla deras tusen frågor. Jag var verkligen inte på humör och svarade kortfattat. Det stod i alla fall klart för dom att jag behövde röntgas eftersom min hand började skifta i blålila och den hade svullnat upp.
 


 
Jag muttrade för mig själv. Jag skulle inte behöva sitta här om den inte vore för att han tog ut sin ilska så brutalt. Vi skulle inte berättat över huvudtaget.
- I'm sorry but I really need to go Cait, ursäktade Jessica och reste sig. I have work tommorow, you know.
- It's okay. You can log. Thank you for everything, sa jag och reste mig för att ge henne en hejdåkram.
- Are you sure? Frågade hon och granskade mig. 
Jag nickade och hon verkade nöja sig med det.
- But we'll see next week, right? Movie at My place? Frågade jag och Jessica nickade.
Jessica gick längs den vita korridoren och jag satte mig ner igen i väntan på att Harry skulle komma tillbaka från röntgen.
 En halvtimme senare kommer Harry gående längs korridoren, han sätter sig bredvid mig och suckar. Jag frågar ivrigt hur det gått och han berättar att den som tur va inte var bruten utan bara rejält stukad. Han visar mig hur doktorn satt på ett bandage och att det måste bytas varje dag. Jag tycker synd om honom. Han ser lite föragrad ut, och det ser ut att göra ont. Det var trots allt en riktig smäll.
Jag reser mig upp och tar tag i Harrys oskadade hand. Jag drar upp honom på fötter och ger honom en varm tröstande kram. Han besvarar den och lägger huvudet på min axel.
- It's gonna be alright soon, säger jag tröstande innan jag släpper honom och vi går hand i hand längs kooridoren och ut ur det stora sjukhuset.
 
                                                         *                                     *                                  *
 
 
- Are you ready? We gonna be too late lazyboy, skriker jag från köket. 
Harry skriker yrvaket tillbaka.
- 5 minutes.
Jag suckar. Hur morgontrött får en människa vara egentligen? 
Jag sätter mig ner på pallen som står i hallen så länge.
Det var i dag en vecka sedan Harry åkt. En vecka sedan Michael var här. Senaste veckan hade rusat förbi och Harry hade inte släppt mig med blicken för en stund. Han hade skyllt på att jag behövde va med och ta hand om hans hand, för att jag var den ända som kunde linda om. Egentlgien var det en dålig ursäkt med tanke på att det var busenkelt. Men jag hade följt med utan protester för jag kände mig trygg med honom. Och jag fick något att sysselsätta mig med. 
- I'm ready, skriker Harry. En sekund senare står han framför mig i hallen. 
Han tar på sig en jacka och converse sedan går vi ut. Harry backar ur sin bil ur garaget och jag hoppar in. Idag skulle vi se på huset som Harry hade tittat ut. Vi svänger in på ett glest kvarter med sju, åtta hus. Det verkar vara ett lungt kvarter och husen är stora och vita. Vi stannar vid tredje huset. Harry stänger av bilen och hoppar snabbt ut för att sedan springa runt och öppna dörren för mig. Jag tackar vänligt och vi går upp längs den grusade gången. Det står en stor tillsalu skylt på gräsmattan. Vi går in genom den vita dörren och möts av ett öppet hus. Det är folk som går runt och kikar i grupper, och vi bestämmer oss för att börja med vardagsrummet. Det är ett tvåvåningshus och på övervåning finns tre sovrum, ett allrum och en toalett. På nedervåningen finns kök, vardagsrum, arbetsrum, toalett och yttligare ett sovrum. 
Det är en smart planlösning och de har sett till så att det är mycket öppna och ljusa ytor. Köket ser nytt ut, det kan inte ha bott många här innan. 
- So.. what do you think? frågar Harry när vi gått runt i huset för andra gången. Han ler charmigt och ser frågande på mig.
- I really like it, I mean, it's beautiful, but isn't it very big? and expensive? 
- I also like it, and I've told you before, don't worry about money. I'll fix that.
Jag ser fundersamt på honom.
- I want some time to think about it, okay?
Han nickar och vi tackar mäklaren innan vi går därifrån. 
När vi går ut till bilen småpratar vi om vad vi kunde ha de olika rummen till och hur vi skulle kunna tapetsera och möblera.
- I need to visit the candyshop before we can go home. Jessica gonna come later and we'll have a movienight. 
 - Nice, I can drop you at the shop near the flat, if that's okay?
- Great, thank you.
Han släpper av mig vid affären och vi bestämemr att jag ska gå hem och han åker hem sålänge, ifall Jessica skulle komma. Jag ger honom en kindpuss innan jag hoppar ur bilen och går mot affären. Affären är full av godis i miljontals olika sorter. Jag tar mig en påse och börjar gå runt. 
Det slutar med tvåstora påsar med tre kilo godis. Antagligen skulle det räcka i flera veckor. Kasörskan trodde inte att jag var riktigt klok när jag köpte så mycket. Men det fanns så mycket att välja mellan och jag var trots allt ett litet godismonster. Speciellt svag var jag för mjölkchoklad och lakrits.
Jag tar mina påsar och traskar hem dom tre hundra metrarna det är hem. För det var trots allt mitt hem även fanns det kändes konstigt att kalla det det. 
 
 

tyvärr blir det inga bilder då varken jag eller felicia har tillgång till dator. 
kapitlet skulle kommit upp en massa timmar tidigare.. menme var fullt upptagen med att dampa över att britawards inte funkade så bra.. såg ni deras framträdande? och har ni sett owoavideon? bara jag om älskar den? *.*
 
Carry blir deras shipname! och visst verkar de som de kommer varandra närmare?.. dom bråkar iaf inte!
och vad tycker ni om huset? ska dom flytta eller räcker Harrys lägenhet?
 
Kommentera!

Postat av: Bergendahl

Meeeennnn va sugen jag blev på godis nu då D:

KLART VI HAR SETT DEN OCH KLART VI ÄLSKAR DEN!!! DEN ÄR chfjfjchjddkjffhdkfjfjdkfkf

I love Carry ;) och det är awesome att dom inte bråkar längre &&&&&&&&

Bra jobbat sjoooberg!! <3

2013-02-21 @ 17:53:24
Postat av: alva

grymt bra! mera :D:D:D:D:D

2013-02-21 @ 19:44:23
Postat av: Hanna

Sjukt underbart att dom håller sams, jag tycker det räcker med lägenheten. Carry <3

2013-02-21 @ 19:46:50
Postat av: Sassa

Så bra du skriver! Vill ha mer nu!!

2013-02-21 @ 21:03:06
Postat av: Lovisa

Jag tycker dom ska flytta in i huset! skit bra kapitel! ;)

2013-02-22 @ 11:44:46
Postat av: Kyra

Mer, mer, mer!

2013-02-24 @ 20:02:50

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0