Kapitel 51 - One Mistake Can Change Your Life

Från kapitel 50:
Hon ligger mot mitt bröst och har slutat skrika. Jag känner hur hon andas och jag tittar mot Harry som ler. Han strycker henne över ryggen och lägger en hand på min kind. Sedan pussar han mig på pannen och viskar;
- You made it.
- We made it, rättar jag honom och ler.
 
 
 
Känslan jag fick när jag fick se vår dotters huvud var enorm. Hela jag fylldes av lycka. Det kändes som om mitt bröst skulle sprängas av lycka och stolthet när jag sedan såg Caitlyn hålla vår lilla dotter i sin famn. Visst hade jag vetat att nyfödda bebisar var små. Men inte hade jag trott att dom skulle vara så här små. Även ifall vår dotter var född för tidigt tyckte jag att hon var liten. Vår dotter. Min dotter. Jag kunde inte förstå att hon äntligen var född. Att vi helt plötsligt var tre i familjen nu. Tur att vi hunnit färdigt med hennes rum.
- She's just amazing, andades jag fram och strök hennes lilla huvud. 
Hon hade äntligen tystnat och somnat på Caitlyns bröst. 
Sjukhuspersonalen hade kollat så allt var bra med henne i en halvtimme nu och äntligen kunde vi få vara i fred med vår nyfödda dotter. 
Caitlyn kollade trött men lyckligt på mig. 
- Yes, I can't believe this is our daughter, it's sick, and she's so beautiful. 
Dom sista orden sa hon medan hon kollade ner på vår sovande flicka. 
Plötsligt slog det mig att vi inte hade diskuterat så mycket om något namn som vi skulle döpa henne till. 
- What should we call her? frågade jag och Caitlyn riktade sin uppmärksamhet mot mig igen. 
- Hmm..we haven't thought about that, sa hon fundersamt. 
- But I know that you like the name Darcy.
Jag nickade. 
- Yes, that's a wonderful name, sa jag och log stort. 
- But I like Melanie or Sophie more, sa Caitlyn och kollade på mig. 
Jag kollade tillbaka och insåg att jag inte skulle få min vilja igenom hur lätt som helst. 
- But common, you know that I always have wanted that my daughter's name will be Darcy.
- I know, but I don't think the name will fit on her, sa Caitlyn bestämt. 
Jag började bli irriterad. Varför var inte det namnet bra nu då? 
- Aha, why not? sa jag kort och lite stött. 
- Because she doesn't look like a Darcy, sa Caitlyn enkelt och spände blicken i mig. 
Tydligen hade jag inget att komma med när det gällde namn. Det var tydligen hennes jobb som med allt annat. 
- So you think that she looks like an Melanie or Sophie?
Caitlyn nickade kort och jag skulle precis säga något spydigt till svar när ett namn plötsligt ploppade fram i huvudet på mig.
Melanie Sophie Darcy Styles. Så skulle hon heta! Det var ett perfekt namn. Alla våra namnförslag var inräknade och självklart skulle hon ha mitt efternamn eftersom jag inte fick min vilja igenom. 
- Okey, you're right, maybe she looks like a Melanie, sa jag och log stort. 
Jag såg att Caitlyn blev förvånad. Hon var nog inställde på att jag skulle gnälla mer om namnet. 
- I think we should give her the names: Melanie Sophie Darcy Styles, sa jag och kände hur enkelt det la sig i munnen. Som rinnande vatten. Som om det var den självklaraste saken i världen. 
Caitlyn tänkte en stund. Jag såg hur hon prövade namnet i huvudet för sig själv. Tillslut nickade hon gillande och sa:
- Yeah, that's a good name, I think it will work, good job Harry. 
Hon log mot mig och jag skrattade lite grann. 
- Yeah, so now is our little daughter Melanie finally born, sa jag och satte mig ner på stolen bredvid sjukhussängen så jag kunde se Melanies lilla ansikte medan hon sov. 
Caitlyn strök Melanie försiktigt över kinden med ett finger och log stolt. 
- So it's now our new life begins, sa hon och kollade ner på mig. 
Jag log upp mot henne och rufsade till mitt hår. 
- Yes, it will be hard but a really fun time, sa jag glatt.
Hon nickade mot mig och jag log tillbaka. 
- Melanie, viskade Caitlyn och log åt namnet. 
Jag tror hon blev väldigt fäst vid namnet direkt.
Jag kunde inte låta bli att fastna vid hennes ansikte när hon pussade Melanie. Det lös riktigt om henne. Hon var lika vacker som vanligt bara att hon såg lite tröttare ut än vanligt. Inte direkt konstigt efter en födsel.
Men denna gången kände jag något annat än dom andra gångerna jag brukade studera hennes ansikte. Det kittlade liksom till i magen på ett okontrollerat sätt. 
Jag blev chockad och vände bort blicken hastigt. Genast när jag tittade bort släppte känslan. 
Vad var det här? Jag hade bara upplevt det några gånger förut. Men så sent kunde det väl inte hända?
- What's wrong Harry?
Caitlyn hade tydligen märkt min hastiga rörelse. 
- Nothing, I'm just so chocked about this, it's so fantastic, ljög jag mummlandes och tittade in i dom vita gardinerna som hängde framför fönstrena. 
- Okey, sa hon och gäspade. 
Hon var antagligen för trött för att genomskåda min dåliga lögn. 
Jag försjönk in i mina egena tankar igen. Kunde det verkligen vara samma känsla jag känt? 
Men det är ju omöjligt? Inte kan det ske så här sent? Det måste varit en inbillning? 
Eller?..

Kapitel 51! Blev ett rätt kort kapitel eftersom det ska börja hända saker nu ;D hoppas ni gillar det!
Vad är det Harry är så förvirrad över? Och vad tycker ni om barnets namn? 8 kommentarer till nästa! :)

Postat av: alva

jättebra :D meera :D

2013-04-23 @ 22:28:45
Postat av: Stina

Åh vad bra! Hoppas att de äntligen kan bli ett par snart! :) <3

2013-04-23 @ 22:41:28
Postat av: Anonym

aww, äntligen inser Harry... :P
xx

2013-04-23 @ 22:50:22
Postat av: Thea

aww, äntligen inser Harry att han är kär i Catlin... :P
xxx
jag glömde skriva namn där uppe..

2013-04-23 @ 22:51:50
Postat av: Aggi xx

Nu börjar ju harry fatta! :D namnet va sååå gulligt!! Nu vill jag ha mer!

2013-04-24 @ 00:10:47
Postat av: Frida

Harry är kär i henne!!! Äntligen! Jättebra kapitel!! :)x

2013-04-24 @ 06:43:36
URL: http://nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Rebecca

Awww Melanie Sophie Darcy Styles! Harry is in looove :D

2013-04-24 @ 07:27:37
Postat av: Bergendahl

Äntligen Harry!!! Jätterbra!! Mera!!! xx

2013-04-24 @ 07:36:00
Postat av: Hanna

Good, good and more good :D

2013-04-24 @ 14:34:20
Postat av: Wasa

Ååh!! Jag vill ha mer nu! Dom MÅSTE bli tillsammans!! :D

2013-04-24 @ 16:31:23
Postat av: Melanie

Vad kul att det blev just Melanie! ;) haha. Så bra!!

2013-04-28 @ 12:53:10

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0