Kapitel 48 - One mistake can change your life

Från kapitel 47 (Harrys perspektiv):
- Yes, I think that's a great idea Harry, sa hon lugnade. We end this now. 
- Good, sa jag. Bye Jessica, we see us soon. 
- Yes, bye Harry, take care of Caitlyn, I must meet her soon and make things clear. 
- Yes, I will, and I know that you will be friends again, sa jag som försökte släta över det hela. 
Jag kunde riktigt se framför mig hur hon log åt orden. 
- Yes, I hope so too, goodbye Harry, sa hon en sista gång. 
- Goodbye Jessica, sa jag och la på. 
Jag lutade mig tillbaka mot väggen bakom mig. Det ända jag var orolig över nu var över Cailtyn. Vad kunde vara fel? Vad var det som höll på att hända? Var bebisen på väg eller var det något annat? 
Något hemskt? Något som gått fel?

 
 
 
 
Harry bär in mig på sjukhuset. Värkarna är olidliga. Det känns som om hela magen ska sprängas. Sedan försvinner det lika fort som det kom. Jag läggs på en båt och körs in i ett vitt rum. Det är folk överallt och mitt i tumultet försvinner Harry. En sjuksköterska trär en syrgasmask över huvudet på mig och Jag försöker andas djupt i den. Efter en stund försvinner alla från rummet och en medelålders kvinna kommer in i rummet med näsan i en pärm. 
- Hello, I'm mrs. Claine. You're in your seven month, right? 
Jag nickar. Hon antecknar något i pärmen och lägger den sedan på den tomma sängen höger om min. 
Hon lägger sina händer på min mage och nickar. Sedan drar hon upp min tröja och lägger på en geléliknande gega. Hon tar en kall manick på min mage som är kopplad till en skärm. På skärmen ser jag hur barnet rör sig. Jag känner igen allt från de andra gångerna jag varit här, då har de också kollat. Ändå skillnaden är att barnet är mycket större. Hon förklarar för mig att allt ser bra ut. Det är som det ska vada helt enkelt. Hon förklarar att värkarna jag haft är helt naturliga och att anledningen  att de blivit så hektiska var försiktighetsåtgärd ifall barnet var på väg. 
Hon förklarar också att eftersom värkarna redan kommit så kan barnet komma tidigare än planerat. 
Jag lugnar ner mig och märker att det inte alls gör ont i magen längre. Sköterskan säger att hon vill ha kvar mig i några timmar för att övervaka och se att allt går som det ska. Jag börjar fundera på vart Harry tog vägen. 
- Do you know where Harry is? The curly haired one? 
Han skakar på huvudet men svarar vänligt att hon ska höra med sina kollegor. 
Jag nickar och sedan lämnar hon mig ensam i rummet. 
Jag tittar runt i rummet och ser att alla väggar är vitklädda. Mitt på ena vägen finns ett stort fönster. Gardinerna är rosablekta och ser väldigt gamla ut. Resten av rummet är inget märkvärdigt, det finns en säng bredvid min och två sletna fotöljer i en rosa nyans i hörnet av rummet. 
Jag lägger mig och tittar upp i taket. Taket är vitt men här och där finns det små bristningar. Lampan är ganska stor. 
När jag ligger och studerar lampan hör jag hur dörren öppnas och in kommer Harry. 
- How are you? Frågar han och tar en av fotöljerna och sätter den bredvid min säng. 
- I'm good, nothing is wrong with me or the babe, svarar jag mjukt. Where have you been by the way? Frågar jag lite skarpare. 
Jag sätter mig upp i sjukhussängen och studerar Harry.
- I've talked to Jessica, börjar han men säger inget mer. Han studerar mig för att se min reaktion men jag visar ingenting. Jag tittar bara skeptiskt, lite frågande på honom. Hade vi inte redit ut det här redan? 
- We talked and both of us know it was a big mistake, it won't happend again, she's just a friend and a very good lisenar, fortsätter han. 
Det ända jag kan få ur mig är ett enkelt:
- okey.
Han överrumplas av det enkla svaret och granskar mitt ansikte för att försöka få en uppfattning om vad jag tycker. Men jag vet inte vad jag känner. Allt känns bara som ett enda stort tumult.
- Just promise me you won't lie to me again, we need trust. And I can handle the truth, säger jag bestämt och han nickar. 
- Are you hungry? frågar han plötsligt efter en stunds tystnad. Jag känner efter och känner att magen kurrar. 
Harry reser sig och går ut för att leta efter någon restaurang eller café som kan ha något vi kan stoppa i oss.
 
Han är borta i dryga kvarten och kommer tillbaka med en bricka i ena handen och en sliten gitarr i andra. Han sätter ner brickan i mitt knä och ställer gitarren vid min säng kant. 
På brickan ligger det två mackor och två glad juice. Det finns också två stora chokladbollar med kokos på brickan. Jag tittar på Harry och let. Perfekt. 
Jag hugger i på mackan. Det är ost, skinka, sallad, gurka och paprika i den. 
Harry sätter sig ner på fåtöljen vid min säng igen och tar sin macka och börjar äta. Trots att jag börjar före han är han klar före. Han sväljer mackan i ett svep. 
När båda är klara tar smakar vi på chokladbollarna. Dom är perfekta. Inte för söta och inte för mycket kaffe smak. 
När vi ätit upp frågar jag Harry om gitarren, varför han har den och var han fick den ifrån. 
Han ler glatt och säger att han lånat den från sjukhusets sällskapsrum. 
- Why? Frågar jag. 
Och han förklarar att han tänkte underhålla mig med att spela en sång för mig. 
Han spelar lite på gitarren och skruvar lite för att få den stämd. När han sedan känner sig nöjd tittar han upp på mig och börjar spela en melodi. 
Han tar ton och ser mig djupt in i ögonen. 
 
"Your hand fits in mine 
Like it's made just for me"
 
Texten är mycket vacker och det låter som om han menar vartenda ord han sjunger. 
 
"I know you've never loved the sound of your voice on tape 
You never want to know how much you weigh 
You still have to squeeze into your jeans 
But, 
You're perfect to me "
 
Hans röst är perfekt rispig och klingar som om låten var gjord för honom. 
Allt är så fint att jag blir tårögd. Han ler för varje ord han sjunger och när tårarna börjar rulla ner för mina kinder ser jag hur han tar i mer och lägger ännu större vikt vid vartenda ord. 
När sista raden är sjungen är mina kinder helt blöta. Vi sitter bara helt tysta och lyssnar fortfarande efter den sista tonen som dött ut. 
Han lägger en han över min och ler från hjärtat.
Allt som hänt de senaste dagarna är som bortblåsta och det är bara jag och Harry kvar. Allt känns bra. Utan att tänka lutar jag mig framåt och möter hans varma läppar mot mina. Vi ler när våra läppar dras ifrån varandra. Det var en perfekt kyss. Fylld med känslor. Inte en fyllekyss eller något i den stilen. Det här var en  käsnloladdad mjuk kyss. Jag ler och Harry lägger handen på min mage. Jag känner hur det sparkar till och han måste känt det också för han lyser upp. 
Vår dotter verkar gilla sin pappas sång. 
 
Snart somnar jag och när jag vaknar har Harry pratat med sköterskorna och det är dags för oss att ge oss hemåt. Hem till oss och inte till min lägenhet. 
 
 

Ojoj, vad tror ni, betyder kyssen något? Vad kommer hända? 
Regniga häslningar från Spanien! 
 

Postat av: Felicia

omg mera!

2013-04-05 @ 00:54:09
URL: http://tellmealie.blo.gg
Postat av: Anna

OMG. Mer!

2013-04-05 @ 01:15:01
URL: http://liifeofannaa.blogg.se
Postat av: alva

asbra :D meeera :D

2013-04-05 @ 01:58:07
Postat av: Frida

Åhh vad gulligt!! Jättebra!! :)xxxx

2013-04-05 @ 09:27:03
URL: http://nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Molly

omgg, meeeer!

2013-04-05 @ 11:22:56
Postat av: Agge

Mer. Er mer mer mer mer mer mer mer !! :D <3

2013-04-05 @ 13:36:50
Postat av: sassa

Aww mer mer!!!!

2013-04-05 @ 13:52:13
Postat av: Danielle

meeeeeer!

2013-04-05 @ 23:19:49
Postat av: Lovisa

MEEEEERAAA!! <3

2013-04-06 @ 11:37:25
Postat av: Johanna

ahh, meeeeer!:')

2013-04-06 @ 14:41:00
Postat av: Matilda

meeeer!!! Snälla :O :D ♥♥

2013-04-06 @ 21:34:31
URL: http://onedirectiionnovell.devote.se
Postat av: Thea

I'm in love with you and all these Little things
vi kallar ord som du formulerar så fruktansvärt bra!

Hoppas att det slutar regna i Spanien ;)
xxx

2013-04-07 @ 20:13:11
Postat av: Thea

Var hittar du alla dina bilder?

Svar: Oftast weheartit men även Google och tumblr ibland :)
None None

2013-04-07 @ 20:14:14
Postat av: Thea

I'm in love with you and all these Little things
vi kallar ord som du formulerar så underbart!

Hoppas att det slutar regna i Spanien ;)
xxx

2013-04-07 @ 20:15:36
Postat av: Thea

I'm in love with you and all these little things
vi kallar ord som du formulerar så underbart!

Hoppas att det slutar regna i Spanien, btw ;)
xxx

2013-04-07 @ 20:17:19
Postat av: Thea

I'm in love with you and all these little things
vi kallar ord som du formulerar så underbart!

Hoppas det slutar regna i Spanien, btw! ;)
xxx

2013-04-07 @ 20:19:07
Postat av: Theaa

I'm in love with you and all these little things
vi kallar ord som du formulerar så underbart!

Hoppas det slutar regna i Spanien, btw! ;)
xxx

2013-04-07 @ 20:19:32
Postat av: K

OMG mera!

2013-04-07 @ 21:35:34
Postat av: Bergendahl

JAAAAAAAAAAAAAA ÄNTLIGEN!!!!!! THIS IS WHAT I'VE WAITED FOR &&&&&& AWESOME &&&& THE FUN CAN BEGIN &&&&&
ASBRA <3

2013-04-08 @ 10:10:57
Postat av: Hanna

Dom är äntligen på väg! :DD

2013-04-08 @ 21:14:20
Postat av: Michelle

Jaa, vad kul! Brukar mest läsa engelska fanfics, men måste säga att den här är riktigt bra! Tummen upp ;)

2013-04-08 @ 22:24:35
Postat av: Asdfghjkl

Assååååååå såååååååå braaaaaaa!!!!! Love itttttt!

2013-04-09 @ 06:09:00
URL: http://oneperfection.wordpress.com

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0