Kapitel 7 - One mistake can change your life

 
 
 
Tiden hade gått fort och det hade redan gått två månader sen jag bråkat med mangementet, vi hade hunnit med några spelningar och skivsigneringar. Det var alltid lika kul att träffa fansen. Men vad som hade hänt den kvällen är fortfarand ett mysterium för mig. Hur mycket jag än tänker så kommer jag inte på vad jag gjorde. Killarna var först misstänksamma och trodde att jag ljög för dom. Men varför skulle jag ljuga för mina bästa vänner? Dom frågade alla möjliga frågor som jag inte kunde svara på eftersom jag inte visste vad som hänt. 
- Harry why are you sitting here and think again? sa Zayn och la en hand på min axel. 
Jag ryckte till och kollade förvånat upp. Jag hade inte hört att han kommit in. 
- Ehm...I don't know, just much to think about, sa jag undvikande och log lite mot honom. 
Jag ville inte erkänna att jag tänkte på mysterienatten.
- You can't lie to us, sa Niall och blinkade åt mig. 
- Never bro, sa Louis och skrattade. 
Sen när hade alla kommit in i min lägenhet? 
- Okey, okey, I just think about, the last two months, sa jag och tittade ner i golvet. 
- C'mon guys! Give him space, sa Liam som kommit in sist genom dörren. 
Jag tittade uppskattande på honom. 
- Sorry, Harryboy, we just wanrt you to smile! sa Louis och rufsade om mitt hår. 
Jag skrattade. Dom var ju helt körda. 
- Okey, let's do something fun! sa jag och hoppade upp från stolen jag suttit på. 
- Yeah! tjöt grabbarna och det blev en stor gruppkram. 
- So what are we going to do? sa Liam och log. 
Han älskade verkligen när vi gjorde saker tillsammans. 
- Maybe we can have a game night! skrek Louis högt och slog till mig på armen. 
- Ah! that hurts Louis! sa jag och tittade surt på honom. 
- I think that's a very good idea, sa Zayn och log gillande.
- And then we need snacks! skrek Niall från ingenstans. 
Alla började skratta förutom Niall som såg ut som ett frågetecken. 
- What have I done now? frågade han förvirrat. 
- Awww...nothing sweetie, you are just so cute, sa Louis och smekte hans kind. 
Niall surnade till och tittade skeptiskt på oss. 
- So what? Maybe I need snacks to survieve! kontrade han med och gick ut i hallen för att ta på sig sina skor. 
Jag skrattade så att jag höll på att dö. Niall kunde vara så rolig ibland utan att han visste om det. 
- I going with you! sa jag och stegade ut ur köket. 
- Okey, guys, we fix the game and place, ropade Zayn efter oss. 
- Sure, sa jag och Niall i en kör medan vi öppnade dörren. 
En spelkväll var precis vad vi killar behövde. I övermorgon skulle vi på en spelning igen så vi behövde ta igen oss och bara vara oss själva för en kväll. Och kan kvällen verkligen bli bättre än att få spendera den med mina bästa vänner?
- Harry, how do you really feel about that night? It's seems that you think much about it, sa Niall och kollade på mig. 
Jag funderade ett tag innan jag kunde svara. 
- I don't know Niall, really...I don't know...It's just so srange that I don't remember anything, I mean, I'm not that type of boy who drinks until he got a hangover so he don't remeber anything, sa jag med ord som kom rakt från hjärtat. 
- I know and I understand you,  but you don't have to worry, I know you didn't do something stupid, sa Niall uppiggande när vi klev in genom dörrarna till affären. 
Jag log. Niall var alltid så förstående. Och visst hade han rätt? Vad kunde jag ha gjort som skulle vara så farligt? 

 
Kapitel 7 ute! Hoppas ni gilla det! Lite kort kanske! Men detta var skrivit av Felicia! :) 
Kommentera vad ni tycker! Även vad vi skulle kunna göra bättre! :)
& vill ni ha previously i varje kapitel? :)
 

Postat av: Bergendahl :)

Skitbra Felicia! :D

Och ja det skulle sitta fint med en previously för jag kommer aldrig ihåg vad som har hänt hehe xD

2012-11-22 @ 20:35:06
Postat av: Iknowyoulovemebabes

Sa Louis, och smekte hans kind##### det låter.......###&&&&&
Annars SKITBRA Fly !!

Håller med mr. Bergendahl :) &&&&&&

2012-11-22 @ 20:44:17
Postat av: K

Asså om inte nästa kapitel kommer ut i mon kommer jag på riktigt att dö!!

2012-11-22 @ 20:50:15
Postat av: Mrs Malik aka Miss Bäckman

Super bra!
Ja det tycker jag att ni ska ha med :)
Tycker att ett nytt kapitel ska komma ut på lördag :*

2012-11-22 @ 20:55:51
Postat av: Ellinor

super bra del :)
längtar redan tills nästa del kommer :)
jag tycker det ska vara previously så man kommer ihåg vad som hänt innan :)

2012-11-22 @ 22:00:37
Postat av: Emma

Bra skrivet, har fastnat för novellen direkt.
Aa det r alltid bra med previously, så man får fräscha upp minnet xD

2012-11-22 @ 23:48:39
URL: http://Onednooveller.blogg.se
Postat av: alva

grymt bra :D:D meer

2012-11-23 @ 22:31:05
Postat av: Catie

Alltid lika bäst <33

2012-11-24 @ 12:25:48
Postat av: Majmona

ÅH! Bäst!! Loveit! xxx

2012-11-24 @ 15:58:13
URL: http://www.onediiirectionnovells.blogg.se

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0