Kapitel 2 - One mistake can change your life

 
 - Come on Caitlyn, it will be fun, sa Jessica som hade varit min vän så länge jag kunde minnas.
- I don't know, I just don't feel for it at the moment, svarade jag och såg hur besviken hon blev.
Jessica hade frågat om jag ville följa med till puben ikväll. Men som vanligt hade jag sagt nej. Jag kunde inte se mig själv på en pub för tillfället.
För två månader sen gjorde min kille Michael slut. Jag har aldrig känt mig så krossad och förstörd som de senaste månaderna. Innan sa alltid alla 'du är alltid så glad', 'gråter du aldrig' osv. Jag trodde jag var ojrossbar då. Sen kom Michael. Efter våra sju månader tillsammans trodde jag aldrig att han skulle bedra mig på de viset, genom att vara otrogen.
- I know it's hard honey, but you need to come out and think about something else, sa hon och tittade medlidande på mig innan hon gav mig en kram.
- Maybe you're right, sa jag fundersamt och suckade.
Jag behövde verkligen tänka på något annat.
- We can go home early, sa hon och log hoppfullt.
- Deal, sa jag. But you have to help me with my makeup and choose clothes.
- Of course babe, sa hon och skrattade.
Hon tog tag i min arm och vi reste oss från bänken vi suttit på. Det var en solig september förmiddag.
Vi gick mot köpcentret och när vi kom in möttes vi av den vanliga rusningen som var på helgerna. Vi gick raka vägen till TopShop som var vår favorit butik.
- Let's find some nice clothes, sa Jessica och vi delade på oss.
Jag gick mot ena hörnet av butiken och kikade runt lite. Tillslut hittade jag en blåblus med en cool hängig urringning. Jag tittade runt lite till men hittade inget som föll mig i smaken.
Efter en stund hörde jag hur Jessica ropade på mig.
- Where are you Caity?
- I'm here Jess, sa jag och kikade fram från ställningarna med kläder.
Jessica hade uppenbarligen hittat mer än jag för hela hennes armar var fulla med klädesplagg.
- Fitting time! ropade hon och höll upp armarna med kläder.
- Haha, sure, sa jag och vi gick mot provrumen tillsammans.
Vi gick in i varsitt provrum och jag tog på mig den blåa blusen. Den satt som en smäck och passade perfekt till min naturligt bruna hy. Min hy är något jag alltid fått beröm för och det hade jag fått tack vare min mammas spanska ursprung.
Jag öppnade skynket och mötte Jessicas blick i spegeln. Hon hade på sig en rosa tunika som passade perfekt till hennes blonda hår.
- You look gorgeous Caity! sa hon och log mot mig.
- You too Jess, sa jag och gjorde tummen upp.
Hon gick in igen och kom snart ut i en silverglittrig topp som var jätte snygg.
Jag gick in i mitt provrum igen och tog av mig den blåa blusen. Jag hade bestämt mig för att köpa den, jag hade trots allt inte handlat några kläder på jätte länge.
- Caity, you should try this black jeans. I think they should fit you perfect, sa Jessica och kastade ett par svarta tajta jeans på mig.
- I'll try them, sa jag och drog igen skynket till provrumemt igen.
Jag drog på mig dom och Jessica hade rätt, dom passade perfekt. Vid fickorna hade dom en dragkedja istället för fickor vilket jag tycket var väldigt snyggt och annorlunda.
- What do you think? frågade jag och manekängade framför Jessica.
- Perfect, svarade hon och nickade nöjt.
Jag tog av mig byxorna och tänkte att de skulle jag investera i.
Jag stod och väntade medan Jessica testade sina andra kläder, alla passade jätte bra eftersom hon hade en sådan fin kropp. Jag hade alltid varit avundsjuk på henne för det. Själv tyckte jag att jag hade förstora höftben och lår.
När hon var klar gick vi till kassan för att betala. Båda nöjda men våra köp.
 
                                             *                                       *                                       *
 
- Isn't this to much? frågade jag och syfftae på ögonen som var svartskuggade.
- No, it looks beautiful, sa hon och log.
Jag litade på hennes omdöme och tog sedan på lite läppglans.
- Are you done with that? frågade Jessica och pekade på eyelinern.
- Yes, I think so.
Hon greppade tag i den och när hon var klar började vi byta om. Båda bestämde sig för att ta något av det vi shoppat tidigare under dagen. Jag skulle ha både de svarta jeansen och den blå blusen.
Jag var klar ganska snabbt så jag satte mig på Jessicas säng medan hon bytte om inne i sin walk-in-closet som hon sinvesterat i så fort hon flyttat hit.
När hon kom ut var hon klädd i en ny leopard mönstrad tunika och ett par svarta thights matchat med svarta jeffrey campbell skor.
- You look awsome, sa jag och tittade storögt på henne. Hon bara log.
Vi klev ur Jessicas lägenhet och såg att det redan var mörkt ute. Tydligen så visste Jessica en jättebra pub som låg i utkanten av London. Eftersom vi inte hade någon tid att passa så bestämde vi oss för att ta en taxi dit.
När taxin stannade igen efter en kvarts färd var vi utanför ett mysigt upplyst ställe. Det såg ut att vara fullt med folk därinne och man kunde höra hur det dunkade av musiken.
När vi kom in möttes vi av ett stort folkhav.
- Let's party! sa Jessica och drog med mig till baren.
- Haha yes, viskade jag tyst och följde med.
Vi beställde in några drinkar som vi började hälla i oss för att komma igång.
Jag kände snart hur jag blev lullig eftersom jag inte brukade dricka så mycket så ofta.
Jessica drog ute mig på dansgolvet och dom spelade 'Hall of Fame' som var en av mina favoritlåtar för tillfället. Efter några låtar tattade jag runt och försökte hitta Jessica men hon var spårlöst försvunnen. Eftersom jag inte orkade leta efter henne med tanke på att hon antagligen var med någon kille och att jag behövde vila så satte jag mig i baren igen. Jag beställde in några till drinkar och titade mig omkring lite. Jag såg hur en kille med kort svart hår kom in igenom dörren. Han såg precis ut som Michael så jag vände mig snabbt om mot baren igen. Jag började kallsvettas. Det fick inte vara han!
Jag vände mig försiktigt om igen och såg till min förtjusning att han inte var kvar. Jag beställde in yttligare några drinkar som jag svepte så jag slapp tänka på alla tankar och sår som precis rivits upp.
Jag kunde lika gärna dricka mig stupfull, det skulle inte direkt förändra mitt liv..
 

 
Stort tack till alla som läser det betyder mycket för oss!
Detta kapitel är skrivit av mig [Frida] och förra skrevs av Felicia!
 
Det roliga är att jag tror ni har en tanke på vad som kommer hända... Det roliga är att jag tror att nästan alla har fel..haha...men det återstå att se! Skriv gärna i en kommentar vad ni tror kommer hända så ser vi om nån prickar in rätt..
 
All kritik är välkommen, för det gör att vi blir bättre!
Kram på er! ♥
 

Postat av: It's me again

OMG vem kan de vara? :O De börjar bli spännande &&&&

Svar: hihi ojojoj ja:Dtkr fortfarande ditt namn är väldigt gulligt &&&&
None None

2012-11-13 @ 20:52:21
Postat av: It's me again

De börjar bli spännande &&&&

2012-11-13 @ 20:53:15
Postat av: Elin

Spännande, spännande ;)

2012-11-13 @ 20:57:44
Postat av: Uddevallas badboii

Super Frida!
Eftersom att jag är så cool så tror jag att killen med svart hår är Zayyynn :)

2012-11-13 @ 21:01:54
Postat av: hilma c:

de är så bra!!! jag tror den meed svart hår är zayn :)

2012-11-14 @ 20:58:17
Postat av: Erica

Kommer hon bli gravid?? :-o :? Detta är jättebra skrivet!!!

2012-11-17 @ 23:22:23
URL: http://Saer.devote.se

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0