Kapitel 13 - One mistake can change your life

Från kapitel 12 ( Caitlyns perspektiv) :
Rummet var inte stort men det skulle räcka för en natt. Det fanns två sängar, en tv och ett badrum.
Jag gick in och tog en snabb dusch innan jag kröp ner i den ny bäddade sängen. Jessica satte på tvn och bläddrade runt bland olika kanaler.
Jag orakade inte kolla utan blundade istället och föröskte somna. Jag somnade snart med Harrys förivirrade ögon i näthinnan.
 

Jag vaknade av att någon smällde upp min dörr. 
- Haaaaaaaaaarry, it's morning! Wake up! ropade Louis och kom inspringande med dom andra tätt efter sig. 
- I want to sleep, sa jag och drog täcket över huvudet. 
- But we are going to Scotland today! sa Niall uppspelt. 
Jag kunde riktigt föreställa mig hans lysande ögon. 
- Yeah...but not right now, muttrade jag. 
Jag hade inte sovit så bra eftersom jag legat och grubblat på det som hänt igår.
- Well..not really, but it's just 40 minutes left, sa Zayn. 
Jag satte mig spikrakt upp i sängen. 
- 40 minutes?! Oh god, I haven't eat breakfast yet! gnällde jag och satte ner mina fötter på det kalla trä golvet. 
- Hurry up then! sa Liam och alla killarna log.
Jag gjorde en grimars åt dom, mogen som jag var, medan jag letade upp något att ha på mig. 
Jag kunde ju inte direkt gå naken ner till matsalen på hotellet. 
I just den stunden efter att jag tänkt det kom jag plötsligt på att jag stod helt naken framför killarna. 
Jag kände hur en rodnad spreds sig sakta över mitt ansikte och jag höll för min nedre del med händerna. 
Killarna som inte direkt tänkt på det brast ut i skratt. 
- Harry, your dirty boy, fick Louis fram mellan skrattattackerna. 
Då hade jag i alla fall hunnit få på mig ett par kalsonger. 
- It wasn't so funny, sa jag generat. 
- Well...it actually was, sa Liam och alla började skratta mer. 
- Yeah, yeah really funny, sa jag och kände hur jag var röd i ansiktet. 
Jag drog snabbt på mig ett par jeans. 
- Are you guys here when I come back? frågade jag för att byta samtalsämne. 
- Yes, we are already done with our stuffs, sa Niall och blinkade åt mig. 
- Good, see you later, sa jag och drog T-shirten över huvudet. 
- Bye bye, sa Zayn som precis återhämtat sig efter skrattattacken. 
Jag skämdes fortfarande lite medan jag gick genom korridoren för att komma till hissen som var längre bort på vår våning. Hur kunde jag glömma att jag alltid, eller ja, för det mesta sover naken?
Hissdörrarna slogs upp och jag möttes av ett par stora bruna ögon. 
Jag tappade fattning. Det kunde inte vara sant! 
Dom bruna ögonens blick förvandlades snabbt till hatfull. 
- No, not you! sa hon högt och knuffade till mig ännu en gång. 
Jag blev faktiskt irriterad. Jag hade inte gjort henne något? Det var väl inte mitt fel att vi bodde på samma hotell? 
- C'mon! I haven't done anything to you, sa jag högt efter hon passerat mig. 
Hon stelnade till. Jag väntade på hennes reaktion. Jag visste inte riktigt hur länge hon stod stilla bara några meter framför mig. 
Jag blev lite rädd för att jag satt henne i chock eller något så jag gick fram och rörde henne försiktigt på axeln. 
Det skulle jag nog inte gjort. 
Hon vände sig tvärt om och kollade med svart blick in i mina ögon. 
- You just don't get it! Get out of my life! This is just your fault! skrek hon mig rakt upp i ansiktet och stormade iväg genom korridoren. 
Ett äldre par vände sig om och stirrade häpet på mig. 
Nu blev jag riktigt arg. Först så knuffar hon till mig utan anledning och sen så skriker hon mig rakt upp i ansiktet. Vad var det med den tjejen egentligen?! Och vadå gravid, hon ser ju inte direkt stor ut?! 
Jag var så arg så jag vände tillbaka till mitt rum. Egentligen visste jag inte varför jag var så arg. 
Antagligen var jag mest frustrerad över att jag kände igen dom ögonen så väl men då pryddes hennes söta ansikte av ett leende och inte av iskallhet! 
Jag slängde upp dörren till mitt rum och hade helt glömt bort killarna förrän jag såg dom sitta på hotellsängen med stora ögon. 
- Hi, sa jag lite bestört och drog ett par fingrar genom mitt lockiga hår. 
- Hi, sa Liam lite förvånat och undrande. 
- Dude, what happen? utbrast Louis och bara stirrade på mig.
- Nothing, sa jag kort och drog fram min resväska som låg under sängen. 
- You can't say nothing when it looks like the whole world is burning, sa Zayn och alla hummade instämade. 
- It's nothing, fräste jag och började plocka ner kläderna som jag haft på mig igår. 
Jag var verkligen inte på bra humör. 
- Talk to us Harry, we know you, something is wrong, sa Niall och jag kände deras undrande och oroliga blickar i nacken. 
Jag tog ett djupt andetag och försökte samla mig. Varför var jag så arg?
På något sätt lyckades den tjejen irritera mig. Jag visste att jag inte skulle komma undan med mitt humör så det var lika bra att berätta allt från början. 
- Okey, guys, sa jag och satte mig ner på en stol som stod i ett hörn. Do you remember that girl who wanted to talk to me yesterday? 
- Yes, sa dom i munnen på varandra och såg om något ännu mer förvirrade ut. 
- I never told you what she said to me, sa jag. 
- No, you didn't, instämde Louis.
- But anyway, She told me that she was pregnant, and that it was my child, det sista sa jag väldigt lågt och tittade ner i golvet. 
Jag vågade inte möta deras blickar. 
Det tog ett tag innan någon sa något. Den första som kom ur transen var Niall. 
- She said that you are the father? To her child? 
- Yes, sa jag och tittade upp på dom. She said that I was drunk when we had sex, and she was also drunk, but she remeber more than me.
- What did you said to her? sa Liam och en rynka hade formats mellan hans ögonbrynn. 
Jag tänkte tillbaka på igår och försökte minnas vad jag sagt. 
- I started to laugh and told her that I couldn't believe her, because I never do things like that when I'm drunk, sa jag tillslut. 
- This also happen with Michael Jackson and Justin Bieber, sa Zayn plötsligt. 
- I know, sa jag tyst. 
- But are you sure that you are not the father of her child? sa Louis och kollade med stora ögon på mig. 
- No..actually not, sa jag och skämdes lite. 
Jag hade inte ens låtit henne förklara färdigt förrän jag nekat till att jag inte är pappa till hennes barn.
- Then you need to talk to her, sa Liam och kollade rakt in i mina ögon. 
- Are you serious?! She can destroy his life, you know what happen with Justin Bieber, protesterade Niall. 
- But if he is the father he need to help her out, argumenterade Louis. 
- And we don't know anything about her! She can be dangerous, menade Zayn. 
Och då var diskussionen igång. Killarna ville olika saker och försökte övertyga mig om det ena eller det andra. 
Jag blev helt yr i huvudet av alla ord och allt jag borde göra och inte göra. 
Jag kände att jag inte kunde tänka över detta klart just nu. 
- Guys, försökte jag. 
Ingen lyssnade. Dom var helt upptagna i sin diskussion. 
- Guys, sa jag lite högre. Fortfarande ingen reaktion. 
- Guys! skrek jag till och dom vände sina ansikten mot mig. 
- Can we please stop this talk, I don't think I can handle this right now, sa jag medan det kändes som om någon snurrade runt min hjärna så att alla tankar kastades huller om buller. 
Dom såg inte ut att vara jätte sugna på att ge upp men dom nickade lydigt. 
- It's your choice Harry, sa Liam allvarligt. 
Jag nickade bara. Visste inte vad jag skulle svara. 
- But now, here we come Scotland! sa Louis och studsade upp ur sängen. 
Jag log. Det var skönt att killarna förstod att detta var jobbigt för mig. 
Det var skönt att ha sina bröder nära säg i svåra stunder. 
Jag drog igen blixtlåset på min resväska och följde efter killarna ut ur mitt hotellrum. 
Jag tittade bort i korridoren åt det hållet Caitlyn hade försvunnit förut. 
Tänk om jag ändå var pappa till hennes barn? Varför känns hon så bekant annars?

Kapitel 13 nu då! :D skrivet av Felicia :) Hoppas ni tyckte om det! Vad kommer egentligen hända? Kommer det lösa sig mellan Caitlyn och Harry? :) 
Tack för alla fina kommentarer!

Postat av: LN

Jättebra!! Mer :D

2012-12-05 @ 21:48:04
URL: http://littlethingsff.blogg.se
Postat av: Realityruinedmylife

HAHAHAHAHA NAKED CHEEKY BOY!!!! I like it &&&&&&&& BRA FLY

2012-12-05 @ 21:49:01
Postat av: K

All i want for Christmas is a new chapter of this fanfic!!!

2012-12-05 @ 21:51:06
Postat av: Bagaren

Awesome Fly!!! We like naked cheeky boy &&&&

2012-12-05 @ 21:54:22
Postat av: Anna

ÅH! skitbra!

2012-12-05 @ 22:00:09
URL: http://liifeofannaa.blogg.se
Postat av: Aggi! xx

Så bra jag vill att han ska då veta att han är pappan!

2012-12-06 @ 00:15:56
Postat av: Alicia

Weeeeeey! :D
Bara att tjata igång på Frida om nästa kapitel då antar jaag :D *evil plan* mohahah :3

2012-12-06 @ 00:18:39
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se
Postat av: Em

Mer :)

2012-12-06 @ 07:43:19
Postat av: Catie

Mer!!! :)

2012-12-07 @ 22:32:17

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0