Kapitel 7 - I wanna be with you

Då tänkte jag på Niall, han hade ju vart hungrig när dom träffats förut.
Niall, hon blev alledles varm i kroppen av att tänka hans namn och hans underbara blåa ögon.
- Kom nu Izabella tänker du stanna i poolen hela dagen? ropade Johanna som redan hade tatt sin handduk och var på väg mot deras hotellrum.
- Nej, jag kommer nu! ropade jag tillbaka och simmade mot stegen.


Izabellas perspektiv:

Jag kom ut från duschen, kände mig jätte fräch efter en lång skön dusch. Det hade varit en händelserik dag och jag var helt hundra på att jag började få känslor för Niall även fast jag inte kände han så väl. Johanna och Alexandra hade redan börjat klä på sig inför kvällen. Vi skulle ut och äta på någon jätte fin resturan enligt Alexandra som hade varit i reseptionen och beställt bord och taxi.
- Vad skulle Niall göra ikväll då? frågade Johanna och kollade retsamt på mig.
- Ingen aning faktiskt, sa jag och började rota i min ouppakade resväska.
- Ta den djupblåa klänningen, sa Johanna och pekade mot min resväska. Den framhäver dina ögon.
- Den är inte för "festlig" då? sa jag och tog upp den blåa klänningen för att granska den.
- Nej det blir bra, eller hur Alex? sa Johanna och kollade på Alexandra för att få samtycke.
- Som gjord för dig ikväll, sa Alexandra och båda tittade uppmuntrande på mig.
- Men du får nog börja skynda dig lite, eftersom taxin kommer halv sju och klockan är redan sex, sa Alexandra och kollade på den silvriga klockan som var uppsatt i vårt hotell rum.
Jag tog med mig min smink väska och gick in i badrummet. Jag bestämde mig för att ta den blåa klänningen och började sminka mig med mascara, rouge och ett lager läppglans.
Jag tittade mig själv i spegeln. Klänningen matchade faktiskt mina ögon riktigt bra och även ifall min sminknig var lätt så räckte det. Sminket framhävde min ansikts form på ett bra sätt. Jag själv var väldigt nöjd med kvällens outfit. Jag gick ut till Alexandra och Johanna som satt i vardagsrummet på hotellrummet. Både vände sig mot mig när dom hörde att toalettdörren öppnades. Dom spärrade upp ögonen när dom fick se mig.
- Gud så snygg du är! sa Alexandra häpet och log mot mig.
- Det är defenitivt din färg! instämde Johanna storögt.
- Tack, sa jag och rodnade lite.
- Niall, skulle tyckt du var underbar i den klänningen, retades Alexandra.
- Ja, det skulle han vaerkligen tycka! instämde Johanna. Men kom nu taxin står utanför!
________________________________
Vi var framme vid resturangen efter en kvarts bilfärd. Resturangen var en stor glasklädd byggnad med utsikt över havet.
Vi fick ett bord precis vid fönstret så vi kunde se ut över solnedgången.
En lång man gav oss svarta menyer. Det fanns massor att välja mellan men jag bestämde mig ändå för att välja det gammla vanliga, oxfilé med bearnaisesås och pommes. Min favoritmat. Johanna beställde samma sak medans Alexandra tog spagetti carbonara. Vi tog också varsin cola.
Maten smakade utsökt, köttet var perfekt.



Nialls perspektiv:

- Du Niall, varför är du så frånvarande hela tiden? frågade Harry och tittade på mig.
- V..va? frågade jag och tittade frågande på han.
- Är det den där tjejen du tänker på nu igen? frågade Harry med ett retsamt leende.
- Hörni killar, jag tror vår vän Niall här har blivit kär, ropade Harry till de andra killarna och pekade på mig.
Zayn, Liam och Louis kom springande till oss.
- Jaså Niall, vad heter hon? frågade Zayn och log mot mig.
- Bella, Izabella, sa jag och kollade på alla dem.
- Izabella....mummlade Liam tyst. Vänta, är det hon som du satt och pratade med i baren?
- Ja, det är det, sa jag och blev alledles varm inombords när jag hörde hennes namn.
- Ohhhhh, skrek dom allihop på samma gång.
- Äh, lägg av, sa jag och blev lite generad. Kom så dra vi och äter! Jag är dödshungrig!
- Visst! Jag börjar också bli hungrig så det passar bra för mig! sa Zayn och skrattade.
- Byt inte samtalsämne nu Niall! sa Louis högt och alla började skratta.
Jag rodnade ännu mer, ibland kunde dom bara vara för pinsamma.
- Jag går och gör i ordning mig, sa jag och gick mot badrummet.
- Okej, vi åker in till stan om en halvtimme och letar upp något ställe att käka på, låter det bra Niall? frågade Liam.
- Det låter perfekt, sa jag glatt.
Dom andra skrattade åt mig. Äh, jag har ju faktiskt inte ätit någon frukost! tänkte jag.
Jag gick in på toaletten och ställde mig framför spegeln. Mitt ljusa hår hade precis torkat och jag såg antydan till solbränna på min hud. Jag log mot mig själv, var detta sanningen? Sanningen om att jag hade förälskat mig i den söta tjejen Izabella?

Nu är äntligen kapitel 7 ute, ursäkta förseningen :)
tyvärr så är det så att imårn så ska ja och felicia på cup, så att under påsk ända fram till måndag kommer det inte komma nåra kapitel :/
men vi lovar att när vi kommer hem så ska under hela nästa vecka komma två lr tre kapitel per dag!
hoppas det är okey för er!

besöks rekord igår, TACK! ♥♥♥♥
Vad tycker ni om den nya headern btw? :D
Kommentera gärna! ♥


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0