Kapitel 6 - I wanna be with you

Från kapitel 5:
- Hur gammal är du Bella? frågade han.
- 17, och du Niall? frågade jag och kramade ur lite vatten ur mitt blöta hår.
- 19, sa han och log mot mig som om jag var ett litet barn.
- Ingen alkohol till dig alltså, sa han retsamt.
- Nepp, svarade jag och kollade på drickmenyn.
- Jag tar en cola, sa jag till en av bartendrarna.
- Jag med, sa Niall och kollade från bartendern till mig.




Nialls perspektiv:

- Tyvärr har dom ingen varm choklad här, men hoppas det går bra ändå, sa jag och log mot Izabella.
Hon skrattade och sa:
- Det går jätte bra ändå, och hennes ögon tindrade vackert.
- Här har ni, hoppas det svalkar i denna värmen, sa bartendern och log mot oss.
- Tack så mycket, sa jag och räckte det ena cola glaset till Izabella.
- Tack, sa hon och log mot mig. Hon var verkligen söt.
- Så, varför är du och dina kompisar här? sa jag och lutade mig tillbaka i stolen.
- Vi har drömt om detta sen vi var 13 år, så äntligen har vi råd med att åka hit, sa Izabella. Du själv då?
- Jag och grabbarna är här på semester, sa jag och gjorde en gest bort mot poolen där dom fortfarande var kvar.
Izabella vände sig om mot killarna som höll på att trycka ner varandra i vattnet. Hon skrattade.
- Hur lärde ni känna varandra då? sa Izabella och tittade på mig.
Jag började svettas lite. Vad skulle jag säga?
- Vi.....gör musik ihop, sa jag samanbittet och tittade försiktigt på henne. Nu gällde det, tänkte jag.
- Jaha, vad kul!, sa hon och hela hennes ansikte lyste upp. Då kanske ni kan sjunga för oss någon dag?
- Visst, sa jag och log. Jag andades ut hon kom ändå inte på vilka vi var. Hur träffades du och dina kompisar då?
- Vi har typ känt varandra ända sen vi föddes, våra mammor är kompisar, sa hon och tittade bort mot sina vänner samtidigt som hon sa det.
- Vad kul att ni har varot vänner så länge, att vänskap kan hålla så länge, sa jag och tittade på henne.
Hon tittade tillbaka på mig och skulle precis säga något innan vi hörde:
- Hallå Niall! Din landkrabba! Kom och bada med oss! skrek Louis och vinkade från poolen.
Izabella och jag skrattade.
- Jag kommer! skrek jag tillbaka och alla killarna ropade högt.
- Ni verkar ha kul i alla fall, skrattde Izabella fram.
- Ja, har man med sig sina fyra bästa vänner jämt, så har man alltid kul, sa jag och blinkade åt henne. Det är väl samma för dig?
- Ja, vi tre har alltid kul ihop, sa Izabella och log.
- Jag måste nog hoppa i, innan killarna blir galna, sa jag och tittade mot poolen.
- Gör du så, sa Bella och småskrattade.
- Men vi ses? sa jag och log mot henne.
- Det gör vi, sa Bella och började gå mot sina vänner.

Izabellas perspektiv:


Jag gick tillbaka till Johanna och Alexandra. Båda två låg med headset och solglasögon så dom skulle inte märka mig. Jag tänkte att detta var perfekta tillfället att busa lite så jag tog en gammal flaska som låg vid poolkanten och fyllde den med vatten.
Jag ställde mig försiktigt mellan Johanna och Alexandras solstolar och började hälla vatten över dom.
- Aaaaaaa!
Hördes det  genom hela hotellet. Johanna och Alexandra blev vettskrämda och alldeles blöta och jag skrattade så mycket att jag va tvungen att sätta mig på Johannas solstol, vilket jag inte skulle gjort eftersom när jag satte mig där så reste sig Johanna så häfigt uppså att nästan stolen välte med mig på.
- Idiot, fräste jag och slutade skratta tvärt.
- Och det ska komma från rätt person, sa Johanna surt innan hon och Alexandra började gapskratta åt min förskräckta min.
- Skratta bäst som skratta sist, fick Alexandra fram mellan skrattanfallen.
Jag tog båda två ihänderna och drog dom mot poolen. Jag hoppade i så det var tvunga att göra det samma om de inte villle tappa en arm.
Ännu ett skrik uppenbarade sig.
- Det är ju iskallt, huttrade Alexandra och skyndade sig bort mot stegen när hon kommit upp till ytan.
- Precis vad jag sa när jag badade med Niall förut, sa jag och log när jag tänkte på han.
Jag tittade runt i poolen för att se om han var där, men dom hade gått upp. Ett styng av besvikelse stack till i hjärtat.
- Tyvärr lilla hjärtat, killarna gick upp precis, sa Johanna som sett att jag tittat efter dom.
- Äh, det var inte det jag tittade efter, sa jag och rodnade lätt.
- Nänä, sa Alexandra som nu satt uppe på poolkanten.
- Men ni två, jag börjar faktiskt bli hungrig, ska vi dra ut på stan och se om vi hittar något ställe att äta på? undrade Johanna medan hon var på väg upp för stegen.
- Det gör vi, sa jag som kände att jag började bli hungrig.
Då tänkte jag på Niall, han hade ju vart hungrig när dom träffats förut.
Niall, hon blev alledles varm i kroppen av att tänka hans namn och hans underbara blåa ögon.
- Kom nu Izabella tänker du stanna i poolen hela dagen? ropade Johanna som redan hade tatt sin handduk och var på väg mot deras hotellrum.
- Nej, jag kommer nu! ropade jag tillbaka och simmade mot stegen.

Så vad tycker ni om kapitlet? :) Kommentera gärna vad ni tycker! :D


Postat av: Alexandra

Skiitbra! :D



Meera!

2012-04-03 @ 20:31:21

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0