Kapitel 5 - I wanna be with you

Från kapitel 5:
Jag kände att jag började rodna ännu mer.
- Jag vågar inte, viskade jag blygt.
- Men Bella, jag ser ju att du gillar han! och han verkar ju gilla dig med, kolla själv. Han är ju på väg hit, sa Johanna och sänkte rösten.
Jag fick panik, vad skulle jag göra? Vad skulle jag säga? Var han verkligen på väg hit?






Nialls perspektiv:

Jag såg hur hon kollade på oss, jag hade väckt ganska mycket uppmärksamhet när jag puttade i dom, vissa såg glada ut och andra inte riktigt lika glada.
Jag vet inte vad som hände men plötsligt så stod jag bakom henne. Hon med det fina långa bruna håret och de kristallblå ögonen.
Hennes kompis hade antagligen varnat henne för hon vände sig om och log mot mig.
- Hej, sa jag automatiskt.
- H..he..hej, svarade hon och rodnade.
- Jag heter Niall, sa jag och log vänligt mot henne.
- Jag heter Izabella, men du kan kalla mig Bella, sa hon och log mot mig.
Skönt tänkte jag, hon kände inte igen mig, då kan jag få vara bara Niall och inte Niall Horan från One Direction.
- Haha såg att du puttade i dina kompisar, sa hon och skrattade till.
- Haha, ja rätt åt dom, sa jag och log busigt. Dom sa inte till mig innan frukosten stängde.
- Din stackare, sa hon och log.
- Ska inte du bada, eller ska jag putta i dig med? skojade jag.
- Haha, är det inte kallt då? frågade hon och rynkade på ögonbrynen. Det är ju så varm och skönt här i solen.
- Haha nä, inte det vattnet jag fick på mig iallfall, sa jag och log.
Hon skrattade, gud vilket underbart skratt tänkte jag innan jag sträckte fram handen mot henne för att hjälpa henne upp.
- Vågar du? log jag.
- Jag får väl testa då, sa hon och tog min hand.

Izabellas perspektiv:
Jag hade gått med på att bada med Niall.
- Jag går och badar, sa jag och tittade på Johanna och Alexandra som log med hela sina ansikten.
- Gör du så, sa Johanna och log uppmuntrande mot mig.
Vi hoppade i det klarblåa poolvattnet. Jag hade legat i solen i snart en timme så det kalla vattnet kom som en chock för mig.
- Det är ju svin kallt, sa jag och tittade skeptiskt på Niall.
- Nejdå, sa han och tittade lika skeptiskt mot mig.
Jag började skratta, han såg så rolig ut.
- Vi kan gå upp och kolla om de har varm choklad i baren då? sa han och tittade ironiskt på mig.
- Gärna för mig! skrattade jag.
- Kom då, sa han och hoppade ur poolen.
Vi gick bort till den stora baren.
- Hur gammal är du Bella? frågade han.
- 17, och du Niall? frågade jag och kramade ur lite vatten ur mitt blöta hår.
- 19, sa han och log mot mig som om jag var ett litet barn.
- Ingen alkohol till dig alltså, sa han retsamt.
- Nepp, svarade jag och kollade på drickmenyn.
- Jag tar en cola, sa jag till en av bartendrarna.
- Jag med, sa Niall och kollade från bartendern till mig.

Vad tycker ni om detta kapitlet? Kommentera gärna! Vi älskar eran respons! :D

Postat av: One Direction FanFic av Evelina

MERAAAA

2012-04-03 @ 17:59:13
URL: http://ffonedirection.blogg.se/
Postat av: Alexandra

MEERA NUUU TACK!

2012-04-03 @ 18:19:31
Postat av: Linda

Skit bra!! :)

2012-04-03 @ 19:59:29

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0