Kapitel 11 - I wanna be with you

Från kapitel 10:
- Självklart! sa jag och ett stort leende spreds över mina läppar.
- Vad bra! sa Niall och öppnade hotelldörren.
- Vilken tid? sa jag.
- Hmm..ungefär vid två? sa Niall och log ett vackert tandleende mot mig.
- Det blir jätte bra, sa jag.
- Då ses vi då, sa han och kramade om mig.
Jag höll på att tappa andan när han kramade mig. Han luktade så gott och hans beröring gjorde mig varm i helakroppen. Mina ben blev som spagetti.
- Vi ses imorgon, sa han innan han gick upp för trappan till sitt hotellrum.
- Det gör vi, sa jag efter honom och log för mig själv.
Jag vände mig om och fortsatte åt andra hållet där mitt hotellrum låg.


Izabellas perspektiv:

Jag vaknade med ett ryck. Jag tyckte jag hört ringsignalen som jag har på min mobil. Yrvaket reste jag mig upp ur sängen och tittade runt i rummet. Mobilen låg på ett bord borta vi soffan som fanns i hotellrummet. Jag reste mig upp och gick sömnigt bort till mobilen. Jag hade nog hört rätt för jag hade 3 missade samtal från Johanna och ett från Alexandra. Jag suckade vad var det som var så viktigt klockan tio på morgonen? Jag tryckte på knappen ring upp och genast hördes det en ton i telefonen. Efter tre signaler svarade Johanna.
- Åh, äntligen! sa hon.
- Vad är det som är så viktigt klockan tio på morgonen? undrade jag irriterat.
- Vi var bara ororliga eftersom vi inte hört av dig sen igår! Vi trodde att Niall rövat bort dig under natten.
Jag skrattde och sa:
- Nej, nåt sånt skulle han inte göra.
- Så vad hände? sa Johanna nyfiket.
- Inget speciellt, vi hade en fin stund ihop, sa jag och log åt minnena som spelades upp framför ögonen på mig.
- Vadå inget?! Vi är nyfikna här! hörde jag Alexandras röst säga.
- Vi pratade mest, svarade jag medan jag rotade runt i resväskan som jag ännu inte orkat packa upp.
- Ni är så gulliga! sa Johanna och skrattade. Men idag ska jag och Alexandra snacka med han svarhårige och han med krulligt hår! Dom var ju rikitgt söta.
- Ja gör ni det, det kan bli intressant, skrattade jag och tog upp mitt vita linne ur resväskan.
- Ja det kan det verkligen bli, sa Johanna. Men vi är vid poolen, vi orkade inte vänta på dig. Kom ner när du är klar!
- Visst, vi ses senare, sa jag och la på.
Sen när blev dom två så morgonpigga? Antagligen sen dom fick reda på att killarna var uppe tidigt.
Jag rotade runt ett tag till i resväskan tills jag tillslut hittade mina nya jeans shorts som jag köpte precis innan vi skulle hit. Jag satte på mig bikinin under min outfit och la bara på ett tunt lager med vattenfast mascara. Jag tog med mig mina hörlurar och min mobil, tittade en sista gång runt i rummet så att jag inte skulle missat något som jag behövde ha med mig, sen så stängde jag dörren till rummet och låste.

Nialls perspektiv:

Jag vaknade hastigt av mitt mobilalarm. Jag hade satt klockan för att vara säker på att jag inte skulle missa frukosten idag igen.
Jag tog på mig mina badbyxor och tog tröjan som låg högst upp i resväskan och skyndade mig sedan ut från mitt hotellrum.
Jag åt några mackor och drack lite juice innan jag gick mot poolen där de andra killarna låg och stekte i solen.
- Hej sömntuta, sa Liam när jag kom. Hade du det kul igår eller?
- Självklart, sa jag och blinkade mot honom.
- Bra de, sa Liam och log.
- Idag så ska du presentera mig för den blonda snyggingen, sa Zayn och satte sig upp i solstolen.
- Självklart, sa jag och log. Vi ska käka lunch tillsamans sen, häng med då så kan jag presentera dig?
- Låter bra, sa Zayn och lutade sig tillbaka.
- Jag hänger också med, sa Harry ivrigt.
- Gör du så Harry, sa jag och tittade på Louis som såg olycklig ut.
- Hur är det Lou? Saknar du Eleanor? frågade jag och kollade frågande på honom.
- Ja, jag gör väl de, sa han och tittade sorgset på mig.
- Kom vi går och badar, föreslog jag. Det kanske botar saknaden lite, iallafall för en stund.
- Akej då, sa Louis och reste sig från solstolen. Sisten i är ett ruttet ägg! skrek han.
Haha, Louis jag skrattade för mig själv.
Alla killarna reste sig upp från solstolarna och sprang så fort dom kunde till poolen. Det var Harry som kom sist, för han snubblade innan han kom i.
- Harry ditt ruttna ägg! skrattade Louis.
- Jätte kul, sa Harry surt och skvätte vatten på han.
Det skulle han inte gjort för nu utbrast det ett stort vattenkrig i hela poolen. Stackars alla barnfamiljer som precis kommit, dom var tvungna att gå upp om dom inte ville bli helt nerstänkta av Harrys och Louis vilda vattenkrig. Vi andra stod mest vid sidan av och skrattade.
Helt plötsligt så kände jag hur någon rörde mig på axeln så jag vände mig om.
- Heyy! sa Izabella och log mot mig.
- Hejsan! sa jag och sprack upp i ett leende.
- Vi märkte att det var krig så vi tänkte se vem som vinner, sa Izabella och tittade menande på Louis och Harry.
- Kommer du ihåg vad vi kom överens om förut? sa Zayn och kollade på mig.
- Justeja, de här är Zayn sa, jag och tittade på Izabella och hennes kompisar.
- Jag heter Alexandra, sa Alexandra och log.
- Och jag är Johanna, sa Johanna och tittade från Zayn och bort mot Harry och Louis som hade lungnat sig lite i deras vattenkrig.
- Jag går och kollar om Harry behöver förstärkning, sa Johanna och gick mot vattenkriget.
- Gör så, sa jag som visste att Harry var intresserad av Johanna.
Johanna hoppade i poolen och Harrys ansikte sken upp av glädje.
- Ska vi gå iväg mot vår lunch? Sa jag och tittade på Bella.
- Ja visst, sa hon.
Hennes ögon lyste och mitt hjärta hoppade över ett slag.
Såååå fiin hon var!
- Vet du att du har världens finaste ögon? Sa jag och log mot henne.
- Haha nej, sa hon och skrattade generat mot mig.
Vi gick upp ur poolen och torkade oss. Sedan gick vi mot baren.
Jag tittade bort mot Zayn. Han stod och pratade med Alexandra. Jag log. Hoppas detta blir en lyckad semester för oss alla.
- Så, vad vill du ha Niall? frågade Izabella och jag vände mig tillbaka mot henne.
- Jag vet inte riktigt, sa jag fundersamt. Du själv?
- Hmm...jag är faktiskt inte så jätte hungrig nu, sa Izabella och rynkade sin panna.
Det fick henne att se jätte gullig ut.
- Inte jag heller för idag fick jag frukost, sa jag och såg stolt ut.
Hon skrattade åt mig och slog till mig lekfullt på axeln.
- Du är så rolig Niall! sa hon.
- Du med lilla Bella, sa jag och log retsamt. Haha, men jag tar nog en sallad så jag får något i magen, sa jag och klappade mig på magen.
- Jag tar samma som dig då, sa Izabella och log mot mig.
- Okej, två sallader, sa jag till bartendern som genast började göra ordning två sallader.
- Du sa att ni killar sjöng tillsammans, och att du skulle sjunga för mig någon dag, när blir det? Frågade hon plötsligt och log mot mig.
- När du vill, sa jag och skrattade.
- Okej, precis när som helst? sa hon och såg lurig ut.
- Ja....sa jag lite tillbakadragande osäker på vad hon skulle komma med för idé.
- Vi har en grillkväll ikväll! Så kan alla lära känna varandra bättre! utbrast hon högt och sken upp.
- Vilken fantastisk idé! sa jag och skrattade.
- Och glöm inte att ni ska sjunga också, sa hon och det riktigt lyste om henne.
Jag skrattade ännu mer åt hennes lycka.
- Jag lovar att vi inte ska glömma det! sa jag och la min hand på mitt bröst.
Hon skrattade.
- Men kom nu! Vi måste berätta för dom andra om planerna! sa hon och tog min hand och reste sig upp.
När hon tog min hand slog mitt hjärta ett dubbel slag.
- Men salladen då? sa jag och tittade bort mot bartendern medan jag gick i kapp henne.
- Äh, dom tar vi sen, sa hon och kramade om min hand.
Jag kände mig alldeles varm i hela kroppen. Detta var lycka. Även i fall hon inte visste något.

Så det blev trots allt ett kapitel till eftersom det blev tio kommentarer! Tack så mycket alla som kommenterat! Love you all guys! Vad tycker ni om det nya kapitlet? :)

Postat av: Rebecka

Verkligen jättebra :) ♥

2012-04-05 @ 22:16:17
URL: http://www.nattstad.se/rebeckaaaa
Postat av: Alexandra

SkitbrA! :D

2012-04-05 @ 22:26:33
Postat av: Alicia

Super bra Tjejor <33

2012-04-05 @ 22:36:28
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se/
Postat av: johanna

Läste alla kapitel nu ikväll och jag säger bara wooooww love it! Vill ha mer! <3

2012-04-06 @ 00:11:59
URL: http://allroundtjejen.bloggplatsen.se
Postat av: Amanda (:

jätte bra!

meeeeeeeer!!!!

2012-04-06 @ 06:11:49
Postat av: Anonym

Tack alla som gillar den! Riktigt kul! Det kommer mera idag! Så håll ut! Det kommer bli bra! Fortsätt läsa! Tack igen! :D <3

2012-04-06 @ 11:54:06

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0