Kapitel 27 - One mistake can change your life

 
Från kapitel 26 ( Caitlyns perspektiv):
Högst upp hittade jagen center som jag också tog fram. Precis när jag stängde kylen hörde jag hur micron plingade till, vilket betydde att popcornen var färdiga. Jag tog ur den varma popcorn påsen och öppnade den försiktigt innan jag hällde det i en skål. Jag tog med mig allt ut tll vardagsrummet och fick gå ännu en gång för att
hämta glass till oss. När jag kom tillbaka igen klickade Jessica på play och filmen rullade igång.

 
 
 
- Please, say that, that was the last one, pustade jag och slängde den tomma kartongen åt sidan. 
Jag och Caitlyn hade ägnat hela förmiddagen åt att packa upp hennes alla kartonger hon kommit med dagen innan. 
Jag kan inte fatta hur en enda person kunde ha så mycket saker! Vi hade till och med kommit överens om att hon skulle ha kvar sin lägenhet ifall det inte skulle funka mellan oss och ifall vi skulle bråka för mycket. 
Just den saken var jag väldigt orolig över. Jag visste ju att humöret kunde gå mycket upp och ner när man var gravid. Plus att vi inte tålde varandra sen innan. 
Jag hade till och med gjort i ordning en av mina garderober till ett sovrum åt henne. Hon behövde ju någonstans att sova. Garderoben var rätt stor så det hade blivit ett lagom stort sovrum. 
- Don't complain so much, we'll be ready soon, sa hon och ställde in några av hennes säkert 100 tusen filmer i hyllan bredvid tv:n. 
- And you have more clothes than me! klagade jag när jag hittade en till kartong till med kläder. 
- I'm a girl, so just let me, suckade hon och reste sig upp från golvet.
- I think the clothes is the last thing. 
- Finally, muttrade jag och bar in några fler kartonger med kläder till hennes nyblivna sovrum. 
- Wow, have you made all this just for me? sa hon när hon kom in i rummet. 
- Well...ehm..yes, I thought you needed a bed and somewhere you could be alone, stammade jag fram lite generat. 
Egentligen tyckte jag inte att jag hade gjort så himla mycket. Tapetseringen hade jag och killarna fixat dagen innan. Möblerna hade jag och mamma köpt igår morse och rummet stod helt klart igår kväll. 
- It's amazing Harry, It's beautiful, sa hon och satte sig ner på sängen och kollade runt i rummet. 
Jag ställde ner kartongerna mitt emot den stora graderoben jag ordnat och satte mig bredvid henne. 
Det var tyst ett tag och ingen visste riktigt vad vi skulle säga. 
- So..how do you feel now? sa jag tillslut. 
Det tog ett tag innan hon svarade. Jag såg hur hon tänkte länge och övervägde sitt svar en aning. 
- I think I feel good, well..it's strange to move in with someone I just met, but yeah, good, sa hon och log lite. 
Jag log tillbaka. Visst hon hade helt rätt med att det kändes konstigt. Men det konstigaste var att jag skulle bli pappa om cirka sju månader. Det var helt ofattbart. Jag tog upp mobilen för att messa killarna om interjuven vi skulle göra i eftermiddag. Jag var inte riktigt säker på när den började. Av en slump tryckte jag upp twitter.
Kanske hade killarna twittrat något kul. Jag såg att jag fått några nya omnämnaden. Jag kände hur Caitlyn tittade över axeln på mig men det brydde jag mig inte om. Jag hade ingenting att dölja. 
Jag tittade förbryllat på dom olika tweeterna som kom upp. Jag läste några: 
" Who is Harry's new girl? #HarryStylesGotANewGirlfriend ? " 
" Have someone seen them together? #Harryandhisgirlfriend " 
Jag hörde hur Caitlyn drog efter andan när vi såg bilden. 
Jag blev chockad. Det var en bild som var tagen när jag körde Caitlyn hem. Man såg att vi var uppe mitt i ett samtal. Vi såg faktiskt rätt glada ut. 
Vi satt tysta en lång stund innan Caitlyn viskade. 
- This is just the beginning right? 
Jag ville så gärna säga nej. Att vi kunde leva i vår egna lilla bubbla. Ensamma med vårat gemensamma barn. Uppfostra barnet i lugn och ro. Men jag kunde inte ljuga så jag nickade nästan osynbart. 
- Yes, definitly. 
Vi scrollade neråt och fick se både hat och undrande tweets. Jag kände hur Caitlyn smög in sin hand i min. Detta var helt nytt för henne. En helt ny värld. Min värld. 
Plötsligt ringde det på dörren och snabba steg hördes. 
- Hazza! Are you home? hörde jag en ljus röst skrika följt av höga skratta och röster. 
- Harry where are you? skrattade Niall. 
- We are coming for you! sa Zayn med tillgjord röst. 
Vilket fick ett nytt skratt att brytta ut. Vi hörde hur dom gick runt och närmade sig det nya sovrummet. Jag tog ett litet hårdare tag om Caitlyns hand. 
Plötsligt syntes fyra killar i dörröppningen. 
- Ohh, sa Liam och alla fyra kollade på Caitlyn med stora ögon.
Caitlyn skruvade lite på sig. Killarna fortsatte att studera henne. Jag tittade menande på dom. 
Det var inte så lätt för Caitlyn i denna sitautionen heller. 
- Ehm..Hi, sa Louis tillslut när han samlat sig en aning. 
- Hi, sa Caitlyn lite på sin vakt. 
- So this is Caitlyn, sa Niall och log lite. We have heard much about you. 
Jag såg hur hon rodnade lite men hon försökte inte att visa det. 
- Well, I have heard much things about you too, sa hon och log prövande. 
Killarna log tillbaka. Just nu älskade jag dom, det var ju rätt pinsamt för alla i den här situationen.
- Well...Harry, we need to go now, sa Zayn och kollade på Caitlyn. 
- Oh, yes, the interjuv, sa jag och ställde mig upp. Do you want to come with us? 
Hon kollade på killarna några sekunder innan hon svarade. 
- I guess it's about us, so if it's not a problem, I will go with you, sa hon och kollade från den ena till den andra. 
- No, no, you can come with us, sa Liam och log stort. 
Han och hans stora hjärta. Jag var glad över att killarna kunde samla sig så bra. 
- Thanks, sa hon och log stort. 
Hon reste sig upp och följde med oss ut i hallen. Killarna gick ut till bilen och lämnade oss ensamma i hallen. 
- You don't need to do this, if you don't want too, sa jag och tog på mig skorna. 
- Well, now we have to live like a couple, and then we need to practise on that, sa hon och tog på sig sin jacka. 
- Yes, you have right, sa jag och öppnade dörren när vi båda var färdiga. 
Vi hoppade in i bilen till killarna. Som tur var hade dom inte så många frågor under bilfärden. Dom förstod väl att detta var svårt för oss båda två. 
Jag tittade ut genom fönstret på alla byggnader som susade förbi. 
Jag undrade vad som skulle hända efter jag berättat om mig och Caitlyn. Hur skulle fansen ta det? 
Jag tittade i smyg på Caitlyn. Hon förtjänade verkligen inte att bli hatad. Hon var bara en ung mamma som ville ge sitt kommande barn en bra uppväxt. 
Vi klev ur bilen vid studion. Jag tog ett djupt andetag. På något sätt kändes det som om detta inte skulle sluta bra. 

Hej alla! Äntligen är kapitel 27 ute! Caitlyn har kommit i ordning hemma hos Harry, nu återstår bara den svåra biten....Att övertyga fansen om deras relation. Hur kommer detta gå? Kommer Caitlyn klara av pressen? 
Kan vi få 15 + i kommentarer till nästa? :D Tack för alla fina kommentarer hitills! 

Postat av: Jennifer

Jättebra! Mer :D

2013-01-11 @ 20:37:14
Postat av: Louise

Usch och fy, kan verkligen känna hur rädda dom båda måste vara just nu, meeeer!

2013-01-11 @ 20:49:50
Postat av: Stina

Åh vad spännande!! Och vad gullig Harry var som fixade ett fint rum åt Caitlyn :)

2013-01-11 @ 20:50:56
Postat av: Sassa

Åh så bra! :) mer mer mer meer! :D

2013-01-11 @ 20:51:51
Postat av: Hanna

Gud så bra ni skriver!!! Vill bara ha mer! Längtar! :)

2013-01-11 @ 20:56:35
Postat av: alva

så grymt bra!!!! :D:D meeeeraaa

2013-01-11 @ 21:03:47
Postat av: Ellen

Jättebra!!!!! Mer! Intervjun in nästa eller? :D ser fram emot det ;)

2013-01-11 @ 21:05:06
Postat av: Anonym

NAWWWWWWWWW *.*
Är jag den enda här som längtar tills dom blir ett par...? BE A COUPLE BE A COUPLE BE A COUPLE!! A jo kanske de..
COME ONE LET IT BA AN AWKWARD INTERVIEW!!!! :D love

AS BRA IAF!!!!!! DEN SOM NU SKRIVIT DE eftersom ingen svarar mig på de-.-

2013-01-11 @ 21:14:05
Postat av: Anonym

Åh jag döör så bra!
MER! <3

2013-01-11 @ 21:14:07
Postat av: Anonym

Åh jag döör så bra!
MER! <3

2013-01-11 @ 21:14:08
Postat av: E

nämen shit asså, vad bra!!!!!!!!!!!!!!!!!

2013-01-11 @ 21:24:36
Postat av: Alexandra

Super bra kapitel :D MERA!!!

2013-01-11 @ 21:24:51
Postat av: Bergendahl

Asbra fly!! Längtar till intervjun nu;) &&&&&

2013-01-11 @ 21:36:00
Postat av: Wilma

Asbra! Skriv interjuven! ;D

2013-01-11 @ 22:15:10
Postat av: Agge!xx

OMG SÅ BRA!!!! :D

2013-01-12 @ 00:07:03
URL: http://onedforever.blo.gg/
Postat av: Madelen

Så sjukt bra! Längtar till nästa <3

2013-01-12 @ 07:24:25
URL: http://fanficsoned.webblogg.se
Postat av: Catie

Asså jag. Dör. Nu. Afsbkdmä<3

2013-01-12 @ 11:30:18

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0