Kapitel 36 - One mistake can change your life

Från kapitel 35 ( Harrys perspektiv ):
Hon rodnade ännu mer men log stort. 
- I just wanted to show my love to you and Caitlyn, sa hon blygt och tittade ner. 
Det blev ännu varmare i mitt hjärta när hon sa dig och Caitlyn. 
Jag kramade henne hårt och kysste henne på pannan. 
- I will never forget this, sa jag. Thank you! Thank you so much!
 


 
KMR STRAX 
 
 
Efter många om och men hade vi fått våran middag. Vi hade avslutat kvällen på bästa sätt och dagarna hade gått. Efter lite övertalning från Jessicas sida hade hon stannat kvar hela helgen och var fortfrande kvar, för säkerhets skull enligt henne.
Idag skulle Harry äntligen komma hem. Det skulle bli skönt att få det lite normalt igen. Hur mycket jag än älskade Jessica och hennes sällskap så var det jobbigt med hennes överbeskyddande hela tiden. Harry gav mig iallafall lite space, vilket var det jag behövde. Jessica hade hållt mig sysselsatt hela helgenså jag hade inte haft en stund att tänka över saker och ting.
Jag skickade iväg ett sms till Harry för att höra hur långt han kommit, och när han beräkades komma hem. Jag fick snabbt ett svar. "About six". Enligt mobilen var klockan bara fyra så det var två timmar kvar innan han skulle komma hem. Jessica verkade trött för hon hade slumrat till i soffan när vi kollat ännu en film. Eftertexterna hade rullar för länge sen men jag hade inte orkat stänga av. Jag satt istället med mobilen och kollade runt på twitter, facebook och instagram. 
Jag kollade runt i den realtivt öppna lägenheten. Det var inte direkt nystädat. Det låg saker hejvillt. Jag reser mig från soffan, lite för hastigt så det börjar snurra till i huvudet. Jag tar stöd mot soffkanten tills yrseln går över och går sedan ut till köket för att börja röja upp där. Nånstans måste an börja och där såg det värst ut. Det låg disk från hela helgen där. Det låg pizzakartonger, halvöppnade paket flingor och andra kartonger lite överallt. Jag började med att röja ut allt skräp. Efter det tog jag tag  disken. Det såg redan mycket bättre ut. Men eftersom jag ändå var igång så fixade jag det riktigt snyggt. Jag damsög och torkade rent allt. När jag kände mig nöjd gick jag vidare till nästa rum. 
När jag var mitt uppe i att göra rent på toaletten kom Jessica gäspande.
- So you are alive? retades jag.
Hon gäspade sömnigt och nickade.
- What are you doing? hon tittade skeptiskt på trasan i min hand.
- Cleaning.
- why? undrade hon.
- Just to make it a little bit nicer, skrattade jag ich fortsatte torka rent handfatet.
- When is Harry coming?
- Six, svarade jag lätt.
- Oh, sa hon och lämnade mig.
Jag fortsatte göra det rent och fint medan jag nynnande på One Thing. Jag hade mer och mer börjat lyssna på deras musik, och jag hade insett att den inte var så dålig, utan faktikt ganska svängig. 
När jag var klar med hela lägenheten kände jag mig nöjd och satte mig med en ljudlig suck i soffan. Jag kände mig som en riktigt hemmafru. 
Jag la händerna på magen och kände en liten spark. Det gjorde mig helt varm inombords. Magen hade växt sig riktigt stor nu, och det kändes för så fort jag anträngde mig blev jag trött snabbare än jag brukar. Jag la mig till rätta i soffan och tänkte att jag förtjänade en tupplur. 
Jag vaknade av att någon höll för mina ögon. Jag försökte titta men allt jag såg var mörker. Mit hjärta började slå, var Michael tillbaka? Jag började skrika ihopp om att någon skulle höra mig. 
Såfort jag började skrika hörde jag hur någon började fnissa och de stora händerna släppte sakta mitt ansikte. Jag möttes av ljuset och fick se att jag var kvar i lägenheten. Jag kände mig lättad men vände mig samtidigt om för att se vem det var som skrämt mig så. När jag vände mig om fick jag se Jessica och Harry göra en high-five och sedan började dom gapskratta när dom såg min snopna min. Jag snörpte surt på munnen och reste mig sakta från soffan. När dom sluttat att skratta så går jag fram till Harry för att hälsa honom välkommen hem. Han tar in mig i en stor varm kram.
- Are you okay? viskar han i mitt öra.
Jag nickar. Utan att ha en tanke på vad som hände i början av helgen. Just nu känns det bra, jag känner mig trygg i Harrys famn.
Han släpper mig sakta men motvilligt.
- Sorry if I destroy something, but i'm gonna go soon, I just have one thing to tell you, Harry, avbryter Jessica oss och Harrys utryck blir först lite generat men sedan tittar han förvånat på henne.
- Okay then, svarar Jessica. I just gonna get my bags in to my bedroom, if that is okay?
Både jag och Jessica nickar.
Han gick ut till hallen för att hämta sina väskor.
Jag och Jessica gick ut till köket. Vi sätter oss runt köksbordet. Harry kommer tillbaka och blir lite chokad när han ser att vi ser så allvarliga ut.
- So what's up'? frågar han oroligt.
- Michael was here, väser Jessica sammanbitet.
Jag ser hur Harrys ansiktsuttryck ändras och han vänder sin mot mig.
- Are you okay? Han ser riktigt orolig ut. I knew something happend. I felt it.
Jessica börjar berätta hela historien. Om hur hon kommit och räddat mig, och hur han hotat mig. Harry ser rasande ut. Det ser ut som om han inte vet var han ska ta vägen. Han reser sig upp så hastigt att stolen välter. Han drar händerna i sitt mörka lockiga hår. Jag ser hur han spänner käkarna. Han går fram och tillbaka i köket mumlades. Jag suckar. Det är trotsallt över och inget han behöver oroa sig för nu. Jag ser hur Harry ilsket tar upp en vas som står i fönstret. Vad ska han gör nu?
 
 
 
Gud vad uppdateringen suger. blir ju sur på mig sjölv när jag tänker på att jag borde skrivit tidigare.. men jag skyller på nationella! nu är alla i svenskan avklarade! känns asbra, hopppas de gått bra för alla andra som gjort np!
 
lite Carry moment därva? lr vad ska va deras shipname? Carry? Haitlyn?
jani.. Vad tror ni Harry kommer göra?
 

Postat av: Alexandra

Jätte bra kapitel :D MERA!!

2013-02-09 @ 21:27:21
Postat av: Bergendahl

mermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermermer och så vidare ;D
Har inget annat att säga än att det va asbra! <3

2013-02-09 @ 22:04:49
Postat av: Ilikethecurlyhairedone

ÅHHHHH HE IS ANGRY... Hot.
Dooom är så sööööta! Måste bli ett par snart.... Ett MÅSTE
JUST KISS HER YOU CHEEKY HORNY DAMN HOT BOY.
Och.... DERAS SHIPNAME FÅR VARA CARRY!!! HAITLYN LÅTER FÖR LIKT NÅTT ANNAT SOM JAG ICKE VILL SÄGA NU MEN JA TROR NI FATTAR (:
och en sista sak.... JÄTTE BRA :D puss på er &&&&&&

2013-02-09 @ 22:38:36
Postat av: Ilikethecurlyhairedone

ÅHHHHH HE IS ANGRY... Hot.
Dooom är så sööööta! Måste bli ett par snart.... Ett MÅSTE
JUST KISS HER YOU CHEEKY HORNY DAMN HOT BOY.
Och.... DERAS SHIPNAME FÅR VARA CARRY!!! HAITLYN LÅTER FÖR LIKT NÅTT ANNAT SOM JAG ICKE VILL SÄGA NU MEN JA TROR NI FATTAR (:
och en sista sak.... JÄTTE BRA :D puss på er &&&&&&

2013-02-09 @ 22:39:28
Postat av: Anonym

Testing testing

2013-02-09 @ 22:40:09
Postat av: alva

åh så bra! mera :D:D

2013-02-10 @ 00:19:26
Postat av: Agge xx

Mer!!!!!

2013-02-10 @ 01:27:24
Postat av: Agge xx

Tycker att deras shipname ska vara Carry

2013-02-11 @ 11:24:23
Postat av: Majmona

Naae! Skit fint! <3 Det ska vara Haitlyn <3

2013-02-11 @ 20:44:26
URL: http://www.onediiirectionnovells.blogg.se
Postat av: K

Dfjlbggllvfddykb MEEEEER!

2013-02-11 @ 22:49:34
Postat av: Louise

Jättebra!!!

2013-02-12 @ 15:12:18
Postat av: Anonym

Mmmeeeerrrr

2013-02-13 @ 23:12:51
Postat av: Anonym

Ho ho??

2013-02-14 @ 14:54:57

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0