Kapitel 35 - One mistake can change your life

Från kapitel 34 (Caitlyns perspektiv):
Efter en stund stammar jag fram:
- W..w..what did he mean with the last he said? 
Hon frågar inte vad jag menar utan förstår och svarar med engång.
- I actually don't know but he won't hurt you anymore. You're done with him. I'm gonna tell Harry so he can keep an eye on him for you. 
Jag ville helst inte berätta för Harry och förklar för honom. Men antagligen var det det bästa. Han skulle hjälpa mig, det visste jag. Hoppas bara inte Michael skulle ge sig på honom av någon konstig andledning...
 

 
 

 

- Harry, hurry up! We'll be late! hörde jag Niall ropa flera hundra meter framför mig. 
Jag rycktes ut ur mina tankar och blinkade till. Jag bet mig i läppen tills det sved till. Jag kunde inte hjälpa att det kändes precis som om det hade hänt Caitlyn någonting. 
Jag hade vart frånvarande hela dagen, ända sen jag vaknat. Killarna var trötta på mig nu. Det märkte jag. 
Jag började gå med snabba steg mot killarna. Jag kunde inte släppa tanken om att det skulle hänt Caitlyn någoit. 
- Here's the father! sa Louis glatt när jag kommit ikapp dom. 
Jag tittade surt på honom och slog till honom på axeln. 
- I'm not a father yet! 
Han flinade och blinkade åt mig. 
- Don't worry. You will be that soon. 
Jag räckte ut tungan åt honom. Alla dom andra skrattade som vanligt och Zayn dunkade mig i ryggen medan dom öppnade den tunga glasdörren till en resturang som var känd här i Frankrike. 
Jag fortsatte att stirra med tom blink framför mig. Jag hade inte fattat än att det var mindre än två månader kvar tills jag skulle vara pappa till en liten, liten bebis. 
Liam ryckte mig i armen så att jag skulle hänga med in. Jag rodnade lite. Det kunde ju inte vara kul att umgås med en person som försvinner in i sina egna tankar hela tiden. 
Vi satte oss ner vid ett bord nära fönstret och jag kände hur alla tittade på mig. Jag skruvade lite på mig och tittade ner i bordet. 
- So Harry tell us more about Caitlyn and the baby, we haven't heard something about that for a long time, sa Liam och jag kände att hans bruna ögon tittade nyfiket på mig. 
Jag tittade upp och skämdes lite för det. 
- I'm sorry guys, it's just so much right now, you know me and Caitlyn fights a lot. 
Det sista sa jag väldigt tyst eftersom jag inte ville att någon annan på restaurangen skulle höra det. 
Jag såg hur deras blickar blev mer allvarliga och oroliga. 
- Are you sure that it was good for you both that Caitlyn moved in? frågade Niall. 
- Of course, we want that the baby to get a great childhood, sa jag rakt på sak. 
Killarna utbytte blickar precis när maten serverades. Vi hade beställt en kycklingrätt som denna restaurangen var berömd för. 
Jag såg hur Louis tog mod till sig. 
- But are you sure that it is the best thing for the baby? 
Jag blev helt ställd när han sa det. Hur kunde han ta det så? Jag och Caytlin skulle väl bli bra föräldrar till vårat barn? Vi hade ju beslutat att det var det bästa vi kunde göra utav situationen? 
Plötsligt öppnades det en miljon av nya dörrar i min hjärna. 
Hade jag och Caitlyn varit för upptagna med vad vi trodde skulle vara bäst för bebisen så att vi hade glömt bort det allra viktigaste? Att ge vår lilla flicka ett tryckt och lugnt hem?
Jag kände hur jag sjönk ihop på stolen jag satt på. Hur kunde vi glömt bort det? 
Jag kände en hand på min axel och mötte ett par nötbruna ögon. 
Jag log lite grann som för att visa att jag var okej fast inom mig vred och vände känslorna fram och tillbaka. Jag mådde illa. Jag hade ju bara tänkt på barnets bästa? Fast killarna hade rätt. Även ifall jag och Caitlyn kom bättre överens än förut bråkade vi fortfarande, och det är ingen miljö jag vill att mitt barn ska behöva växa upp i. 
VI åt under tystnad och jag trodde mitt huvud skulle sprängas av tankar. Hur kunde jag varit så dum och inte tänkt på det innan? 
Efter ungefär tio minuter när dom flesta av oss var färdiga yttrade sig Liam. 
- Well...Harry, I  know you and Caitlyn try to do the best for the baby, and I'm really impressed of you that you do all this for her. And I know that you and Caitlyn will find a way to make it alright. 
Jag kollade på honom och log med hela mitt ansikte. Alla killarna mummlade instämande och log uppmuntrande åt mig. 
Jag tackade gud än en gång för att jag fått dom bästan vännerna som någon kunde önska sig. 
- Thank you guys, and I'm sure that we will do it, jag tog den sista tuggan av min kyckling.
 
Vi skulle snart ge oss av till spelningen som vi skulle ha i norra delen av Paris. Jag stod framför spegeln och fixade till mitt hår. Våran stylist, Lou, hade inte följt med oss denna gången eftersom vi bara skulle vara här över helgen och hon vill vara hemma med sin kille och lilla Lux. Jag log mot mig själv i spegeln. Snart skulle lilla baby Lux ha en liten kompis att leka med. 
Jag drog på mig den vita T-shirten jag bestämt mig för att ha och drog på mig kavajen. Jag stämplade mig själv som helt godkänt och rufsade till mitt hår en sista gång innan jag öppnade dörren och gick ut till dom andra killarna. 
Det syntes att det var något speciellt idag. Alla var något finare än vanligt. Vi gick skrattandes bort mot hissen och tryckte på knappen som ledde till entrén. 
Utanför hotellet stod som vanligt den svarta bilen och några fans som hade letat sig hit. 
Vi stannade och pratade med dom eftersom vi hade gott om tid till spelningen. 
Det var mest en av tjejerna som fångade mitt intresse. Hon var lång, smal och hade brunt hår. Hon påminde mig om Caitlyn på något sätt. Även ifall den här flickan var minst tio år yngre än henne.  
- Hi there! sa jag glatt pch gick fram till henne. 
Hon log stort. 
- Hi Harry! sa hon lite nervöst. 
- Are you coming to watch us tonight? sa jag och log. 
- Yes, actually I will do that, svarade hon och letade efter något hon hade i väskan.
- Do you have something for me there? sa jag och log mer. 
Hon nickade lite blygt och räckte fram ett papper som var vikt på hälften. 
Jag tog emot pappret och synade det. Det var lite veck i kanterna efter att det legat i väskan. 
Jag log mot henne en gång till och vecklade försikitgt upp pappret. 
Det jag såg chokade mig totalt. Jag tappade fattningen om tid och rum. Jag blev så chokad och förvånad. Hade denna lilla flickan målat den här? 
Jag tittade storögt på henne och jag såg hur hon skämdes lite och tittade ner. 
Jag tittade på teckningen en gång till. Denna fantastiska flicka målade som en gud! 
På pappret hade hon målat mig, Caitlyn och vår kommande bebis. 
På bilden stod jag och höll om Caitlyn bakifrån medan Caitlyn höll vår bebis som var inlindad i en filt varsamt i sin famn. 
Jag blev tårögd. Aldrig hade jag fått en sån fin present av något fan. Caitlyn och jag hade för det mesta bara bemötts av hat och hårda blickar. Men den här bilden vägde upp alla dom gångerna jag sätt Caitlyn gråta över hat som spammade hennes twitter och facebook. 
- You are amazing! sa jag och lyfte upp den lilla flickan. 
Hon tittade först chockat på mig men log stort när hon såg att jag tyckte om den. Grabbarna som stod och skrev autografer blev nyfikna på min teckning och drog sig närmare oss. 
- You are just amazing, this is the best present ever, I'm so happy that you gave me this, it means so much to me! viskade jag i hennes öra och satte ner henne igen. 
Hon rodnade ännu mer men log stort. 
- I just wanted to show my love to you and Caitlyn, sa hon blygt och tittade ner. 
Det blev ännu varmare i mitt hjärta när hon sa dig och Caitlyn. 
Jag kramade henne hårt och kysste henne på pannan. 
- I will never forget this, sa jag. Thank you! Thank you so much!

Kapitel 35!
Visst var ungen underbar? :D Skulle ni gjort samma sak? Bemött Harry och Caitlyn med kärlek istället för hat? Och vad kommer hända med Caitlyn och Harry nu? Kommer han inse vad som är bäst för barnet?
Tack för alla underbara kommentarer på förra kapitlet! Ni förstår inte hur mycket det värmer! Ni är guld värda! På riktigt <3

Postat av: Hanna

Så sjukt sött av henne, längtar till nästa kapitel!

2013-02-05 @ 21:57:59
Postat av: Agge xx

Jätte bra! Kan han inte komme hem till henne!! Dom ska ju bli tillsammans och få 100 barn som springer runt Och gör hazza galen! ;) haha fick lite damp där men jätte bra kapitel:)

2013-02-05 @ 22:04:35
Postat av: K

KAN INTE HAZ INSE ATT HON E PERFECT OCH SEN GIFTER DOM SIG OCH LEVER LYCKLIGA I ALLA SINA DAR!! Nä men typ, dom måste bli kära annars dör jag!!! Kyra :)x

2013-02-05 @ 22:30:13
Postat av: Bergarn

AWWWWW VILKEN SÖT UNGE!!!!!!!!!!!!!!!!! ÄLSKAR HENNE!!!!!!!!

OM NI GÖR SÅ HAZ OCH CATILYN FLYTTAR ISÄR SÅ BLIR JAG SUR FÖR DOM SKA BLI KÄRA #justsaying

Asbra iaf!! puss på er <3

2013-02-06 @ 14:32:06
Postat av: Dontyoufuckingdaretodestroytherelove

NAWWWWW LILLEN VA GÖÖÖÖLLLLIIIIGGGTTT!!!!!

OCH JAG HÅLLER MED HUNTERHATERN NUMMER TVÅ DÄR ATT OM NI GÖR SÅ ATT HAZZY OCH CAITLYN FLYTTAR ISÄR KOMMER NI INTE FÅ ETT LÄTT LIV. Jag kommer hemsöka er varje dag, natt, timme, minut, sekund. Ja allt ni kan tänka er. A living hell. SO DONT YOU DARE
OCH EVRYONE HÖR UPP!!!!! JAG TROR HAZ HAR KÖNDLOR FÖR HENNE ANNARS HADE HAN INTE VART SÅ ORLIG FÖR HENNE SÅ BEEEAAAMMM!!!!! #loveisintheair &&&&&&&& AS BRA BABES :*

2013-02-06 @ 18:22:30
Postat av: alva

åååååhså braaaaaaaaa :::D:D:D meeera

2013-02-06 @ 22:19:53
Postat av: Anonym

Sjukt bra!! Harry och Caitlyn får INTE (lägg märke till INTE) flytta isär!! :)

2013-02-06 @ 23:03:38
Postat av: Sassa

Dom får inte flytta isär! Dom är ju menade för varandra ;)
Skit bra kapitel!! Vill bara att det ska komma mer och mer!! :P

2013-02-07 @ 20:38:55
Postat av: ida

bästa! världens sötaste tjej oxå <33

2013-08-31 @ 17:12:32

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0