Kapitel 50 - One mistake can change your life

 Från kapitel 49 (Harrys perspektiv):
Jag och Caitlyn hjälptes åt med att plocka undan resten av maten och dukade av bordet. 
Efter att det var färdigt la jag mina armar omkring hennes tjocka mage och lutade mitt huvud mot hennes axel.
- I still can't believe that we going to be parents, sa jag och kysste hennes hals mjukt. 
Hon skrattade lite. 
- No, that's amazing, sa hon och la sina händer ovanpå mina. 
 
Det var fortfarande helt sjukt. Det var bara ett par få veckor kvar tills vi inte bara skulle vara två personer i lägenheten. Vi skulle vara tre. 

 
 
 
 
Dagarna gick och allt eftersom kände jag hur värkarna började komma mer regelbundet. En dag när jag och Harry tänkt oss en härlig slappdag gick vattnet. Jag har gått innan och funderat på om jag verkligen kommer känna när vattnet går. Men det var ingen tveka om saken, en sån sak kan man inte missa. Jag och Harry skyndade oss iväg till sjukhuset. Eftersom abulanserna i stan inte är dom snabbaste tog vi Harrys bil. Han körde långt över hastighetsbegränsningen men tillslut var vi framme. Harry hjälpte och stötte upp mig medan vi tog oss in. När vi kom in skrek Harry på hjälp och det kom genast sköterskor till oss. De la mig på en bår och tog mig genast från ingången. Harry sprang vid min sida, hårt hållande i min hand. Jag försökte andas normalt men smärtan tog över och jag började snart kippa efter luft. Vi kom till ett vitt rum där dom stannade båren. Någon kom med lustgas som dom sa åt mig att andas i. Jag andades djupt och Harry satt och pratade med mig. Han pratade utan att jag lyssnade. Men att höra hans röst gjorde mig lugnare. 
- You have only opened a few centimeters, so the only thing we can do now is to wait for you to open more, sa barnmorskan efter att ha undersökt mig. Jag nickade stelt och kände hur lustgasen hjälpte. 
Barnmorskan och sköterskorna lämnade oss och Harry pustade ut.
- This can take hours, right?
Jag nickade. Han tog fram fotöljen som stod i hörnet av rummet och drog den mot min säng. Han satte sig och tog min hand i sina igen. Han kyssde den innan han la ner den i sina händer på britsen. Han tittade runt i rummet och upptäckde en tv som stod avstängd mittemot.
- Do you wanna watch?
- Why not, svarde jag. Det skadar inte att döda några timmar framför tv:n.
Han satte på och zappade mellan kanalerna. Han hittar en filmkanal som visar en gammal bondfilm. En klassiker. Halva filmen har redan gått och bond är mitt uppe i en biljakt. Vi sitter och kollar i den och efter en stund kände jag hur jag blev sömnig. Jag bestämmde mig för att det va lika bra att ge efter för sömnen och snart sussade jag sött.
Jag vaknade några timmar senare av något som kändes som en förfärlig mensvärk. Tv:n var avstängd och Harry satt och halvslumrade men han öppnade ögonen när han hörde att jag rörde mig. Jag satte mig upp och tänkte att jag skulle ta mig en promenad eftersom jag läst att det hjälpte. Harry reste sig snabbt och var snart vid min sida för att hjälpa mig om det behövdes. 
Vi tog oss ur rummet och började gå runt i den avlånga korridoren. Efter ännu en värk gick vi tillbaka till rummet för att vila. 
 
Åtta timmar senare när värkarna är mer regelbundna sa barnmorskan att jag var öppnad 10 centimeter och att det var dags. Det gjorde så ont att jag inte kunde hålla inne skriket. De kom med mer lustgas och jag andades väldigt oregelbundet. Harry stod vid min sida och höll min hand hårt medan barnmorskan och sköterskorna sa åt mig att krysta. Jag kände hur mitt underliv utändes ut och det kändes som om jag skulle avlida.  De fortsatte att heja på mig och uppmuntrade mig att krysta och ta i. Det brändes och sved och gjorde så ont att jag inte visste vad jag skulle ta vägen. Jag hade aldrig varit med om något liknande. Harry gjorde en ansatts att titta vad sköterskorna höll på med men jag drog honom tillbaka.
- I can see the head Cailtyn, sa han upphetsat. It's close now, you can do it, come on.
Jag kämpade det sista för att verkligen trycka ut, men det gjorde så ont att jag skrek som jag aldrig skrikit förut. Efter en stund blev jag förlamad av smärta. Jag kände inte längre smärtan och de sa åt mig att forsätta krysta så jag tar i för allt jag har kvar. Jag kände hur smärtan kom tillbaka men inte som innan. Och sköterskorna sa till Harry att komma men jag ville inte släppa hans hand. TIllslut lämnade Harry min sida ändå men löftet att vara tillbaka inom en minut. Jag följde noga Harry och såg att han tog sig fram till sköterskorna som stod vid mina ben. 
Dom gav honom en sax och paniken for inom mig. Ska han sprätta upp mig för att hon inte kommer ut? Ska han klippa i mig?
Paniken var onödig för utan det kändes något lämnar han tillbaka saxen och var snart tillbaka bredvid mig.
Jag tittade frågande på honom, men hans blick var inte riktad mot mig utan om andra sidan av mig. Jag vred blicken och fick se en röd skrikande liten varelse. Allt annat försvann och jag kände inte längre någon smärta. Att denna lilla varelse var min och Harrys, som vi skapat och jag fött ut bedövade allt. Barnmorskan la henne i min famn och där har hon nu legat i fem minuter. Tanken slår mig att det inte alls var mig Harry klippa, utan navelsträngen.
Hon ligger mot mitt bröst och har slutat skrika. Jag känner hur hon andas och jag tittar mot Harry som ler. Han strycker henne över ryggen och lägger en hand på min kind. Sedan pussar han mig på pannen och viskar;
- You made it.
- We made it, rättar jag honom och ler.
 

 
BADAM. I'm really sorry för att de tatt så lång tid... massa nationella o annan skit ivägen!! buhuhu...
men nu är hon äntligen ute :'D
nu är bara frågan vad hon heter, e ni spända? ni får reda på de i nästa! ;) 
 

Postat av: bergendahl

AWESOME!!! Äntligen har ett nytt liv kommit till världen i denna fanficen &&&&&
AND I WANNA KNOW THE NAME NOW ;D

2013-04-17 @ 22:05:20
Postat av: Agge!xx

det enda som behöver fixas nu är att dom SKA bli tillsammans så att deras dotter får en bra uppväxt!!!!! :D

2013-04-17 @ 23:33:50
URL: http://onedforever.blo.gg/
Postat av: Frida

Jättebra!! Men nu måste de bli tillsammans!!! :)x

2013-04-18 @ 07:31:55
URL: http://nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Stina

Åh vad bra! Detta har man väntat på länge :)

2013-04-18 @ 09:17:43
Postat av: Sassa

Meeer!!

2013-04-18 @ 13:14:57
Postat av: Matilda

GRYYYM!! :) ♥♥♥♥♥♥

2013-04-18 @ 14:47:04
Postat av: Lovisa

sjukt bra skrivet! <3 meeer && dom måste bli tillsammans ;)

2013-04-18 @ 16:13:19
Postat av: alva

åh så bra!! :D meera
skulle tro att deras barn kommer heta Darcey/Darcy kanske? haha :)

2013-04-18 @ 20:55:57
Postat av: Michelle

Ahhh omg

2013-04-18 @ 22:03:06
Postat av: K

GRYMT JUE!!!!

2013-04-18 @ 22:48:55
Postat av: Katta

Omg sjukt bra skrivet ! Kommer de Bli tsm eller? Kommer Michael tillbaka till de eller försvinner han från deras Liv?

2013-04-21 @ 17:10:55
Postat av: Anna

OMG!!!!!!

2013-04-22 @ 10:38:40
URL: http://liifeofannaa.blogg.se

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0