Kapitel 9 - One mistake can change your life

Från kapitle 8 (Caitlyns perspektiv) :
- Honey, I'm gonna help you, we're going through this together. I promise, but first I think we have to find Harry and tell him because he need to know, it's his fault and you deserve help.
- We're never gonna find him, and it wasn't just his fault. We were drunk so it's my fault too..sa jag och kände hur hela jag fylldes av en känsla av hopplöshet.
 
 
 
 
- Are you ready to go Harry? frågade Louis medan han gick ut genom ytterdörren.
- Yes, just one minute, ropade jag tillbaka och skyndade mig att ta en banan ur skålen som stod på köksbordet.
Jag såg mini bussen genom köksfönstret som var parkerad utanför. Alla killarna var redan i bilen och det såg ut som om dom bråkade om vart dom skulle sitta. Niall hade satt sig i Liams knä. 
Jag skrattade högt. Liam hade tagit Nialls plats. ALLA visste ju att det var Nialls bestämda plats för det var där man kunde reglera alla dom andras fönster. Som han tydligen tycker är så himla kul. 
Plötsligt hördes det ett gällt ljud. Jag hoppade till och tittade ut. Zayn hade satt sig vid tutan och alla tittade upp mot mig. Jag vinkade till dom och sprang ut i hallen. 
Vi hade en spelning i Manchester idag och jag var väl som vanligt sist. Eller nej inte som vanligt Niall brukade vara sist. Varför skulle han vara så snabb just idag när jag var trött?
- So, finally lazy boy! sa Niall och flinade när jag öppnade dörren. 
Och klart att han var glad när han fått sin plats. Liam såg däremot lite sur ut. Men han skulle inte klaga, jag fick den sämsta platsen längs bak i bagagen.
- Drive to the stars! ropade Louis och ett jubel bröt ut bak i bilen och Paul som skulle köra oss suckade. 
- This will be a very loooong drive, sa han och suckade igen. 
- Shouldn't Louis drive? If we are lucky, we come to Manchester already tomorrow night, sa Niall och började skratta. 
Louis vände sig om och tittade surt på Niall. 
- Okay, that was ONE TIME I drived a bit slow, sa han surt. 
- Yeah, actually the police stoped us two times, sa Niall och höll på att tappa andan så mycket han skrattade. 
Vi andra kunde inte hålla oss längre när vi påmindes om Louis min när polisen kom för andra gången. 
- Yeah, yeah, very funny, maybe the police just liked my smile so much so he needed to stop me a second time, sa Louis och tittade surt ut genom rutan där London swichade förbi. 
Det fick alla att skratta ännu mer. 
- Of course, because you really smiled when he stopped you, you was so scared, pressade Liam fram mellan skrattattackerna.
- You thought he would take you to jail, sa jag och skrattade så jag nästan grät. 
- Paul! They are mean to me! sa Louis och tittade på honom med valpögon. 
- But Louis they just say the truth, you was very scared and you wanted that your mum should come, sa han och började också skratta. 
- Mean people, fräste Louis och la armarna i kors över bröstet. 
Vi skrattade så att vi nästan dog. Den perioden hade varit helt underbar. Mycket härliga skratt. 
 
 
Vi var äntligen framme i Manchester. Spelningen började om två timmar och efter det skulle vi ha skivsignering. Det var länge sedan vi hade en skivsignering så det skulle bli kul att ha en idag. 
Vi skulle köra några låtar från vårt nya album som typ reklam egentligen. Men vi älskade att uppträda för våra fans så det spelade inte så stor roll egentligen. 
Vi skulle sjunga Rock Me, Heartattack och Little things. Några av mina favorit låtar på skivan. 
- So what should we do now guys? sa Niall glatt som alltid. 
- Maybe you should start to fix you, sa Paul och tittade på oss. 
Vi tittade på varandra. 
- No! sa vi allla i kör och började skratta. 
- Why did I even say something? suckade han och lämnade oss ensamma i logen. 
- We can play fotball! skrek Louis som hittat en boll bak i mini bussen. 
- I'm in, sa Zayn fort och Louis passade honom. 
- Me too, sa Liam och nickade bollen som kom flygande mot honom. 
- Okay, guys, give me the ball and I will show you some tricks, sa jag och log självsäkert. 
Jag tog ner bollen på bröstet och skulle köra en bissakletas men på något sätt lyckades jag snubbla på Niall som stod bredvid och vi båda föll ner på soffan som stod i mitten utav rummet. 
Resten av killarna började skratta.
- Harry you get a red card for that! skrek Louis och låtsades att han tog upp ett kort från fickan. 
- But that's not fair! I can't help that Niall isn't so strong! protesterade jag. 
- Hey, I'm the strongest man in this world! protesterade Niall tillbaka och spände sina armar.
- Shut up both of you! I'm the umpire so I decied! Out! Both of you! skrek Louis. 
Liam och Zayn vek sig av skratt. Precis då kom Paul in och bara stirrade på oss. 
Vi stannade upp och började skratta allihopa. 
- Do I even want know what you guys are doing? sa han och tittade tröttsamt på oss. 
- Hmmm...I don't think so, sa Louis oskylidgt.
Vi började skratta igen och Paul skakade på huvudet. 
- On stage about an half hour! sa han innan han stängde dörren igen. 
 
Uppträddande gick fort. Det hade samlats många fans i lokalen och dom var överlyckliga när dom fick se oss. Jag hade lett hela konserten. Det var underbart att se dom så glada. Dom fick en att verkligen uppskatta sig själva. 
Vi samlades bakom scenen där vi fick reda på vilket rum vi skulle sitta i under skivsigneringen. 
Den skulle börja om tio minuter och dom räknade med att det skulle komma ungefär 800 personer dit. 
- Woho! We can have a great party with so many people! sa Louis glatt. 
Personalen hade skrattat och visat oss vägen till rummet. 
Vi satte oss ner på några stolar som stod bakom ett långt bord. Bakom bordet var ett plakat med en bild vårat album uppsatt. 
Dörrarna öppnades och in rusade nästan fansen fram. 
Here we go, tänkte jag för mig själv och undrade om jag skulle känna igen någon från tidigare. 
Kanske någon som hade spelat väldigt stor roll?
 

Varsågoda! Kapitel 9! :D Skrivet av Felicia hoppas ni gillade det! :D
kan vi kanske klara 15+ i kommentarer till nästa kapitel? :D
Tack alla som läser och kommenterar! Ni är guld värda! :)

Postat av: Thesexybeastisback

Ohhh braaaa Fly :D &&&&

2012-11-26 @ 18:03:23
Postat av: Bergarn

Lika bra som alltid såklart! :D bra jobbat Felicia!

2012-11-26 @ 18:03:59
Postat av: secretlover

GRYMT!
bra skrivet FLYYYYYY!

2012-11-26 @ 18:07:48
Postat av: Stina

sjukt bra! Älskar den här novellen!

2012-11-26 @ 18:09:36
Postat av: K

Mer nu.!

2012-11-26 @ 18:54:49
Postat av: LN

Denna novell är den bästa jag läst på länge! mer :D

2012-11-26 @ 20:22:33
URL: http://littlethingsff.blogg.se
Postat av: rebecca

kan inte vänta tills nästa :)

2012-11-26 @ 22:08:23
Postat av: Aggi <3

Så bra! :) kan dom inte träffas snart?

2012-11-26 @ 23:17:16
URL: http://aggebusbagge.bloggplatsen.se/
Postat av: Erica

Mer! Ge oss rejält med drama nu tjejer det älskar vi!! ;) xx

2012-11-27 @ 00:08:42
URL: http://Saer.devote.se
Postat av: Emma

Har läst ikapp alla delar och jag älskar verkligen novellen!!! Helt inlove with it! :) Längtar tills nästa del

2012-11-27 @ 21:50:03
URL: http://Onednooveller.blogg.se
Postat av: alva

grymt bra :D:D meeeer

2012-11-27 @ 22:11:02
Postat av: Elin

Bäästa ff:en jag läst, skitbra :D

2012-11-28 @ 19:44:08
URL: http://eliinlinneas.blogg.se

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0