Kapitel 8 - one mistake can change your life

Från Kapitel 7 (Harrys perspektiv):
Jag funderade ett tag innan jag kunde svara. 
- I don't know Niall, really...I don't know...It's just so srange that I don't remember anything, I mean, I'm not that type of boy who drinks until he got a hangover so he don't remeber anything, sa jag med ord som kom rakt från hjärtat. 
- I know and I understand you,  but you don't have to worry, I know you didn't do something stupid, sa Niall uppiggande när vi klev in genom dörrarna till affären. 
Jag log. Niall var alltid så förstående. Och visst hade han rätt? Vad kunde jag ha gjort som skulle vara så farligt? 
 
Jag stod och höll min kalender i handen och funderade. Det var över två månader sedan min senaste mens. Det var överdrivet försenat. Jag brukade ha en eller två veckor försenat men inte två månader, det var för mycket!
Jag funderade en stund. Visst hade jag varit stressad det senaste, det hade varit en del på jobbet, men det var det alltid när det började bli kallare ute, så det borde inte påverka.
Jag satte mig i soffan oh funderade lite till.
Jag hade inte haft pojkvän på ett halvår så jag kunde ju inte direkt vara gravid..eller?..om inte.. jag täntke förskräckt. När var det egentligen jag och Jessica varit på puben? Säg inte att det var då... Jag tog upp min mobil och knappade in ett snabbt sms och frågade Jessica. Jag fick snabbt ett sms tillbaka.
"I think it was two month ago or something, so what? x"
Jag kände hur jag började gråta. Det kunde inte vara sant! Jag sprang till spegeln och kollade mig förskräckt i den. Jag drog upp tröjan och kollade på min mage. Jag ställde mig i profil och kände på min mage. Kunde det verkligen finnas något där inne? Något som växte för varje dag som gick? Jag sprang ut till soffan igen och letade förtvivlat upp Jessicas nummer i kontaktlistan på mobilen. Jag behövde stöd och råd just nu och någon som kunde få mig att se klart. Kunde inte hon det så kunde ingen.
- Hi, it's Jessica.
- Hi jess, sa jag och började storgråta.
- How are you Caitlyn? Are you crying? Whats happend?
Jag hörde oron i hennew röst.
- It's just...I think I'm pregnant, sa jag och brast ut i gråt igen.
- I'll be there in twenty minutes honey! sa hon och jag hörde hur en dörr smälldes igen i bakgrunden.
- Just stay calm for some more minutes and I'll be tere, okay?
Jag nickade och mm:ade och la sedan på luren.
Tjugo minuter skulle jag väl klara av att tänka på något annat, eller?
Jag tog fram min laptop och surfade in på facebook en stund. Inga nya händelser, inget kul. Jag suckade och tänkte på Harry. För det måste ju vara hans barn. Han var den ända jag varit med sedan Michael. Jag funderade en stund. Jag var antagligen tvungen att berätta för honom, men hur? och var skulle jag hitta honom? Han kudne vara var som helst. Han kanske inte ens var från trakten utan bara var här på besök?
 
Några minuter senare hörde jag hur någon ryckte i handtaget. Antagligen Jessica. Men jag hade låst så hon kom inte in. Jag ställde ifrån mig datorn och gick till ytterdörren för att öppna.
- Hi honey, how are you? sa hon så fort hon koom in och gav mig en varm, hård kram.
Jag kunde inte stoppa tårarna, dom bara rann, jag var så förvirrad och visste inte hur ja skulle fixa allt. Hela mitt liv skulle förändras inom sju månader..
Jessica släppte mig och ledde mig in till soffan. Vi satte oss ner och hon tittade på mig.
- Are you sure? började hon.
- Yep, it was two months ago last time I had my period, svarade jag och torkade tårarna på tröjärmen.
- Do you know with who..?
- Obviously Harry.
- Oh, the curly haired one?
Jag nickade.
- How do you fell? Are you gonna keep the baby or?
Jag tänkte efter. För mig hade det inte varit ett alternativ att göra abort. Jag skulle inte kunna med att förstöra ett liv,något som redan börjat växa i mig.
- I can't take away a life, so I have to keep it, I think, sa jag osäkert.
Jag såg hur Jessica nickade och hon funderade på nästa fråga.
Kanske var det inte så smart att behålla det? Det skulle krävas så mycket och jag vet inte om jag var beredd på det, om jag var mogen nog..
- Then, we have one thing we need to do, sa hon och reste sig. We need to test if you are pregnant.
Jag tappade andan, då skulle jag få det svart på vitt. Kanske var jag inte gravid? Men hur stor var den chansen? Egentligen var det ju 50/50.
Jessica drog med mig ut till hallen igen. Hon rotade i sin väska och tog sedan upp en påse. Hon tittade allvarligt på mig och räckte sedan påsen till mig. I påsen låg ett graviditetstest.
Now or never, tänkte jag och gick till toaletten. Jessica följde eft.
Jag öppnade nervöst förpackningen och följde sedan instruktionerna.
 
Några minuter senare stog vi nervöst och väntade på svar. Helt plötsligt pep den till och jag tappade andan. Den visade positivt, vilket bevisade att jag var gravid..
Jag föll ut i gråt och satte mig ner på golvet. Jessica satte sig bredvid mig och la handen om mina axlar.
Vad skulle jag ta mig till? Hur skulle jag klara av att uppfostra ett barn ensam?
- Honey, I'm gonna help you, we're going through this together. I promise, but first I think we have to find Harry and tell him because he need to know, it's his fault and you deserve help.
- We're never gonna find him, and it wasn't just his fault. We were drunk so it's my fault too..sa jag och kände hur hela jag fylldes av en känsla av hopplöshet.
 

Kapitel 8!!
Avslöjande del om man säger så.. vet att vissa smarta av er listade ut detta.. Menv ad tror ni, kommer hon hitta Harry? Och isf vad kommer han säga?
 
Det blir previously innan varje för ni ville ha det så :]
 
10+ till nästa? ♥

Postat av: Banana.

OMG GRAVID?!?! :O

2012-11-24 @ 22:11:02
Postat av: LN

ÅÅÅÅSUM!!! (haha bäst stavnign här...) Men super bra mer :D

2012-11-24 @ 22:16:30
URL: http://littlethingsff.blogg.se
Postat av: Erika Anestedt

Grymt bra seriöst älskar hur du skriva du måste skriva mer typ nu

2012-11-24 @ 22:54:43
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/
Postat av: alva

grymt bra :D:D meeeer

2012-11-24 @ 23:35:17
Postat av: Anonym

mer :)

2012-11-24 @ 23:59:11
Postat av: ello

seriöst grymt mer älska

2012-11-24 @ 23:59:27
Postat av: nellie

love it

2012-11-24 @ 23:59:56
Postat av: Agnes

Jätte bra :)

2012-11-25 @ 00:31:10
Postat av: Anonym

Grymt :DDDD

2012-11-25 @ 00:31:20
Postat av: Anonym

Meeeeer :)

2012-11-25 @ 00:31:30
Postat av: Anonym

ÅÅ Jag vill bara ha mer!!!

2012-11-25 @ 00:31:50
Postat av: Stina

meeeeer!

2012-11-25 @ 01:17:07
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Råkade fastna här :D hehe

2012-11-25 @ 07:22:16
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Musslan

Oh god! Sjukt bra iaf!
Meeeeeeeeeeer!!!!!!!!!

2012-11-25 @ 10:35:17
Postat av: K

Meeeer

2012-11-25 @ 12:00:24
Postat av: Erica

Jag känner att jag borde få ett pris för de mest idiotiska kommentarerna... men får väl glädja mig mig att jag gissa rätt. Så min gärna fungerar halft ändå! ;)

Skitbra vill ha nästa nuuu! :) xx

2012-11-25 @ 18:36:31
URL: http://saer.devote.se
Postat av: Erica

hjärna *facepalm* kanske inte ändå... ;) x

2012-11-25 @ 18:37:13
URL: http://saer.devote.se
Postat av: Majmona

guuuuud! älskar deeet! xxx

2012-11-25 @ 21:10:47
URL: http://www.onediiirectionnovells.blogg.se

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0