Kapitel 6 - One mistake can change your life

 
 
Jag vaknade av ringklockan som var ställd på automatisk ringing. Klockan var bara halv sju.
Jag tvingade mig upp ur sängen och letade fram några dugliga kläder för en dags arbete. Jag hittade tillslut ett par tajta jeans och en vit t-shirt.
När jag tatt på mig gick jag ut till köket för att äta lite frukost. I köket såg jag min mobil ligga och ladda och tog upp den för att kolla om det var några missade samtal eller liknande. Jag hade fått ett nytt meddelande från Jessica.
"Lunch today?x"
Jag knappade in ett snabbt svar - "At my work twelve o'clock? x" - sedan öppnade jag kylen och tog fram smör, bröd och fil.
Jag satte mig och tuggade i mig mackan. Jag funderade över min "dröm". Hade allt hänt? Eller var det bara väldigt, väldigt verkligt?
Jag tog upp gårdagens tidning som låg på bordet och började bläddra igenom den medan jag häldde upp lite fil i en tallrik. När jag var klar så la jag undan tidningen och ställde disken i diskhon. Jag såg på mitt armbandsur att klockan började närma sig halvåtta så jag drog ur iphone laddaren och stoppade mobilen i bakfickan sålänge. Jag tog fram min guldiga väska och tog på mig mina boots. Fem minuter till busen går, tänkte jag och tog på mig en kofta. Jag gick till nyckelskåpet för att ta fram nyckeln men av något skäl hittade jag den inte där. Jag hann inte fundera så mycket över vart denv ar och kom på att jag hade den andra nyckeln i gårdagens jackficka. Jag tog snabbt framd en och gick ut och låste dörren sedan skyndade jag mig till busshållplatsen som låg tre kvarter bort.
Jag gick på bussen och satte mig vid en fönsterplkats så jag skulle se när vi kom närmare in i London stad.
Bussfärden som jag åkte fem dagar i vecka tog ungefär tjugo minuter.
När vi kom närmare Londons centrum kunde jag se Big Ben som stiligt tornade upp sig och inte långt bakom såg jag London Eye, som jag aldrig vågat åka då jag var lite rädd för höjder.
När bussen stannade klev jag av och begav mig mot sturbucks, där jag hade jobbat i snart ett halvår.
Jobbet hade jag fått av en ren slump då jag fikade där väldigt ofta och en dag pratade dom om att anställa nya och jag var snabb med att säga att jag gärna ville komma på jobbintervju. Och så blev det, det blev en intervju och det bestämade sig sabbt att de ville ha mig anställd där. Jag trivdes väldigt bra med mitt jobb eftersom jag var ganska utåtriktad och älskade att träffa folk. Dock var det inte så bra när jag hade mina dåliga dagar för då kunde de gå ut över mina kollegor och kunder..
Jag gick in genom de genomskinliga portarna till starbuck och gick in och hängde av mig min kofta och väska och tog då samtidigt på mig mitt gröna arbetsförkläde.
Jag kollade på schemat och fick se att det var min tur att stå i kassan vilket jag älskade eftersom man fick prata med kunderna och räkna som alltid varit min starka sida.
Det började lungt med bara ett få kunder som droppade in och ville ha sin morgonfika. Förmiddagen var lung och snart blev klockan tolv. När klockan var tio över såg jag hur Jessicas blonda uppsatta hår kom in igenom dörren. Som vanligt var hon sen, typiskt henne tänkte jag och sa till min chef Ben att ta över i kassan medan jag gick på lunch.
Vi beställde varsin smörgås och en latte var sen gick vi och satte oss vid ett lite mer avskilt bord längst bort från fönstret.
- How are you? frågade Jessica och tog första tuggan av sin smörgås.
- I'm fine, little hangover, but fine, sa jag och log. And you? Where did you go Saturday night? You just disappeared. 
- Hangover now? How much did you drink? I find a guy, sa hon med världens leende.
- I don't know, cause I don't remember but obviously alot. Oh, nice! sa jag och tog sista tuggan av min kycklingmacka.
- Badgirl, skojade hon och vi skrattade. He's name is George.
Jag såg att hela hon strålade när hon nämnde hans namn och jag kunde inget annat än att le tillbaka.
- But you Caity, didn't you found anyone?
- I think I actually did, but we were very drunk so I don't remember so much. But I think his name was Harry and he got gorgeous green eyes and the worlds most beautiful smile, sa jag och log till minnet av Harry.
- Someone is in love over here, skämtade hon och jag rodnade lite.
- No, he don't even remember me i think, sa jag och drack upp det sista av min latte.
- Are you sure? Maybe he's thinking of you! sa hon och log medan hon smuttade på sin latet.
- But tell me about George!
- He was really níce and funny. And he got light blue eyes, you know those who shine really beautiful. He also had brown hair, and I got his number and we have text since saturday. I think we're going to meet this weekend.
- I'm so happy for you Jess! He sounds perfect, I would love to meet him one day, sa jag och såg hur Jessica sprack upp i ett leénde.
Jag tittade på klockan och fick se att den började närma sig halv ett, dags för jobb igen alltså.
- I think I need to go back to work now, but see ya soon, sa jag och reste mig upp.
Jag gav Jessica en snabb kram innan  jag gick tillbaka till min plats bakom kassan.
Resten av dagen rullade på och det dröjde inte lång tid innan klockan redan var fyra och dags att sluta för dagen. Jag hämtade min väska och kofta och gick mot bussen som skulle ta mig hem.
Ännu en dag avklarad.

 
Tack, Tack och återigen Tack!
Era kommentarer värmer något så otroligt mycket!! Ni kan inte ens ana!
 
Detta va väl lite av ett mellan kapitel, men ni ska se, att i kapitel 7 & 8, då kommer det hända grejer o då kommer våran "plan" komma i verket ;)
Tills dess,
kraaaaaaaam på er ♥

Postat av: Musslan &&&

Det var ju varken kort eller dåligt som du klagade på! Asbra Frida :D och nu vill jag läsa meeeeerrr!!!!

2012-11-20 @ 20:52:27
Postat av: Teacherismine

Yeeeeeeey! &&&&&& I'm waiting for the plannnn&&&

2012-11-20 @ 21:16:01
Postat av: alva

grymt bra :D:D:D meeeeeer

2012-11-20 @ 22:15:02
Postat av: LN

jättebra!!!! meer :D

2012-11-20 @ 23:50:03
URL: http://littlethingsff.blogg.se
Postat av: Catie

Yey!! Sååå bra!!!!!

2012-11-21 @ 06:25:53
Postat av: Henrylover!

Det var ju jätte bra Henry!

2012-11-21 @ 16:59:19
Postat av: K

Meer nuuu!!

2012-11-21 @ 21:46:01

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0