Kapitel 23 - One Mistake Can Change Your Life

Från förra kapitlet ( Caitlyns perspektiv ) :
Jag nickade bara kort till svar.
Och som han sagt så var det det bara runt hörnet innan han stannade bilen. Vi hoppade båda ur och han visade mig upp till hans lägenhet. 
Då var det dags för det här viktiga snacket, men hur illa kunde det va...eller?
 

 


Jag bad henne sitta ner i en utav mina fåtöljer och gick själv ut i köket för att hämta något att dricka. 
Jag öppnade kylskåpet för att se om jag hade något som jag kunde bjuda på. Det fanns inte mycket där eftersom jag inte handlat på ett tag. Jag hade ju en flaska vin i skåpet men eftersom hon var gravid var det ingen bra idé att bjuda på det. Jag hittade en flaska Cola längst in i kylskåpet. Jag tog med både den och två glas ut till vardagsrummet. Jag var lite orolig över hur gammal Colan var men det fick duga. 
Jag satte mig ner med en duns i fåtöljen mitt emot henne. 
- Wow, Cola, good choice, sa hon lite skämtsamt och hällde upp lite i sitt glas. 
Jag log lite nervöst. Även ifall hon försökte skämta så visste jag att hon inte skulle ta det här så värst bra. 
- So Caitlyn, I need to talk with you about what they decide, sa jag och skruvade lite på mig. 
- Yes, go on, sa hon lite tveksamt och förundrat eftersom hon såg att jag var nervös.
Jag tog ett djupt andetag men insåg att det var lika bra att få det gjort. 
- Well..Caitlyn, you know..I talked with them today, like you already know, började jag försiktig.
- Yes, sa hon entonigt. 
- They want us to pretend that we have been dating for a long time, sa jag mycket tyst och försökte se hur hon skulle reagera. 
Hon satt helt blixtstilla och kollade på mig med öppen mun. 
- Are you serious? Should we pretend that we are together when we even don't like each other? 
Hon kollade på mig som om jag var dum i huvudet. 
- I know it's strange. I didn't want this either but they have decide so. 
- You mean that you let some old men decide over your life? hon kollade skeptiskt på mig. 
- No, I need to make it good for my band and the guys too, sa jag och försökte lugna ner samtalet lite. 
Det var klart och tydligt att hon var arg. 
- But come on, you going to be father Harry, you can't live like a baby boy anymore! sa hon högt. 
- And I can't be selfish, I have many people to listen on! sa jag som började bli irriterad. Life is not so easy as you think! 
- You think that I think that life is easy? sa hon och kollade argt på mig. You don't know anything about me. 
- I know, that's one example why I don't want to pretend that you are my girlfriend! kontrade jag med. 
Hon stirrade länge på mig. 
- You are just a kid Harry, sa hon tillslut. 
- You don't know that I know that I'm only 18? stönade jag. 
- But what should we do? We don't even love each other? sa hon hjälplöst med en irriterad underton. 
- I don't know, but we have to live with that! sa jag bestämt. 
- Come on! I can't pretend that I'm in love with Harry Styles from One Direction! Do you know how much hate I going to get? And even more because I'm pregnant with your child! 
- I know, I know, I know! skrek jag tillbaka. But the real fans will understand and support us! 
- Harry, I don't care about real fans or unreal fans! I just care about that people who will hurt us and the baby! I don't think I can handle that! skrek hon mig rakt upp i ansiktet eftersom hon ställt sig upp. 
- But you have to give it a chance if you want the baby to have a father! sa jag. 
- Maybe I don't want my baby to be born in famous! I want it to have a normal childhood, sa hon och vände sig om. 
- We can fix that! Where do you going? sa jag och försökte lugna ner mig lite. 
- Home, I can't stay here, you are crazy, I can't pretend to be your girlfriend! skrek hon tillbaka. 
Pötsligt slog det mig att man aldrig skulle låta tjejer gå när dom var arga. Jag hade läst det någonstans. 
Jag tog tag i henne bak ifrån och knuffade henne intill väggen. 
- We will fix this, sa jag mer lugnande och kollade in i hennes ögon. 
- You don't play fair Harry, you know that you are stronger than me, sa hon surt. 
Jag flinade. 
- I know, that's why it's funny. 
Hon fnös till men hon verkade ha lugnat sig. 
- Okey, can you trust me? We will make this, for the baby, sa jag och kollade djupt in i hennes ögon. 
Jag såg hur lika känslor drog förbi i hennes ögon. Antagligen visste hon inte vad hon skulle göra. 
Efter en lång stund svarade hon äntligen. 
- Okey, var det ända ordet hon sa. 
Jag slappnade av. Jag släppte hennes armar försiktigt nästan som att jag skulle kolla så att hon inte sprang i väg. 
Hon såg lite tveksam ut men jag log mot henne med ett leende som sa " försök inte nes ". 
Hon fnös till igen mig gick tillbaka till fåtöljen och drack lite cola. 
Vi satt och pratade ett tag och jag berättade exakt vad magnementet sagt. 
- So you mean that I going to move in to you next week? sa hon häpet och kollade på mig med sina stora ögon. 
- Yes, and a few days after that I going to a interjuv, they gonna ask me if I have a girlfriend and I tell them about you, everything is planned, sa jag och suckade. 
Jag drack lite mer Cola medan jag inspekterade henne. 
- Wow, they are good on there thing, sa hon efter ett tag. To ruin peoples life. 
Jag började skratta. Först ville hon inte skratta med mig men efter ett tag kunde hon inte hålla sig längre. 
Hon skrattade högt. Jag hade saknat det skrattet. Det liksom klingade. 
- Do you want something to eat? I can order pizza if you want, frågade jag efter skrattattcken. 
- Yes, please, I'm actually hungry, I eating for two you know, sa hon lite skämtsamt. 
Jag blinkade åt henne och hämtade telefonen. 
- Some special pizza you want? frågade jag artigt. 
- No, surprise me, sa hon och log lite lurigt. 
- Okey, as you wish, flinade jag och slog nummret till pizzerian.
Den ända frågan som återstod va bara hur vi skulle klara att bo tillsammans när vi inte ens klarar några få timmar ihop. 
Hur ska detta sluta?

Hej alla! Äntligen är kapitlet uppe! Har inte hunnit läsa igenom det eftersom mina gäster kommer om en halvtimme! Hoppas det blev bra ändå förlåt för alla felstavningar! Tack för alla kommentarer! <3 
Kan vi lyckas få 10+ ? Gott nytt år på er alla! / Felicia

Postat av: Anonym

Ohhhhgad! INGA CHIPS!!! :O men cola &&&&&&
This is getting more and more exciting......! WHO AGREES?!?
Jaaaaaaaaa dom ska flytta ihopppppppp!! Så kan dom bråka varje trevlig dag och sluta med make-upsex :) &&&&&&
AS BRA FLYYY! :D P.S. I still hate management *clapclap*

2012-12-31 @ 19:00:43
Postat av: Bergish

Kunde inte sagt det bättre än vad Sabine just gjorde &&&&&&
Dock är jag lite besviken över att det inte blev några chips D:
Men asbra jobbat Fly!!! Och Frida, du vet vad jag vill ;D

2012-12-31 @ 19:23:00
Postat av: Catie

Inga chips??? Buhuu... Jaja men det duger väl :D Allvarligt, jättebra.

2012-12-31 @ 22:24:12
Postat av: Elise

MERAAA!!

(HAHA VI OCH VÅRA CHIPS ÄR VÄL FÖR GOOOAA!!)

2013-01-01 @ 01:18:26
Postat av: Madelen

As bra! Mera ;)

2013-01-01 @ 10:58:46
Postat av: Aggi xx

Hej! Jag har skickat ett mejl till Frida på hennes mejl som hon hade lagt till på min och min kompis blogg för vi ville göra ett länkbyte och nu har jag mejlat henne på en mejl som heter [email protected]
Kram Agnes :)

Btw bra kapitel vill ha mer :)

2013-01-01 @ 14:52:02
URL: http://onedforever.blo.gg/
Postat av: WWilma

Jättebra, mera! :D

2013-01-01 @ 15:53:00
Postat av: camilla

asbra, mer!! :D <3

2013-01-01 @ 16:01:26
Postat av: alva

grymt bra :D:D:D:D:D meeeeeer

2013-01-01 @ 16:58:45
Postat av: Issa

As bra Felicia !! <3

2013-01-01 @ 21:34:52
Postat av: Anonym

I WANT MOREEEE!!

2013-01-02 @ 18:30:02

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0