Kapitel 22 - One mistake can change your life

Från kapitel 21 ( Harrys perspektiv): 
- But I don't even like her! protesterade jag. 
- I don't care about that, this is the only way if you want the best rumors, sa han irriterat. 
- That's not the point, we can't live together, we can't pretend that! protesterade jag igen. 
- Just accept this Harry, this is the only way, goodbye, sa han och tittade menade mot dörren. 
Jag tittade argt mot han och klampade ut genom dörren. 
Jag hatade mangementet. Hur kunde dom göra så här? Dom fattade ingenting! 
Jag smällde igen porten efter mig så att fönstrena skallrade. Jag brydde mig inte om det. 
Jag måste hem till grabbarna! och det var nu! 
 


 
Jag gick nöjdt ut från läkarrummet till min väntade mamma. Allt hade gått bra, jag hade fått veta att barnet var friskt och växte som det skulle. Jag hade även fått lite info om abort, och att om jag ska göra det måste det göras denna veckan.
- So, should we grab a coffee? frågade mamma och tittade frågande på mig, jag nickade till svar medans vi passerade den långa vita sjukhuskorridoren. 
Vi gick ur den stora byggnaden för att hitta tillbaka till bilen som var parkerad på den stora parkeringen. Efter bara några minuters bildfärd parkerade mamma bilen på en liten bakgata. 
- Where do you wanna go?
- Maybe starbucks? svarade jag och hon skrattade till lite.
- Do you ever get enough of starbucks?
- No, flinade jag.
VI gick ut på en större gata och fick se att det inte var så värst mycket folk ute, vilket var skönt. Efter att vi promenerat en stund på gatan fick vi syn på den bekanta starbucks skylten. Jag tittade på mamma och hon nickade till svars, hon hade också sett den. Vi gick in och satte oss vid ett litet fönsterbord. Mamma frågade vad jag ville ha och gick sedan för att beställa.
Medan hon var borta pasade jag på att ta upp min mobil, inget nytt. Jag bestämde mig för att skicka iväg ett sms till Harry, för att se hur de gått med mangementet och berätta att det gått bra hos doktorn. 
MInuten senare kom mamma tillbaks med en bricka med två kaffe och två smörgåsar på. Jag stoppade ner mobilen i fickan igen och började äta. 
- What did the doctor say? Is the baby alright? frågade mamma medans hon smuttade på sitt svarta kaffe.
- Yes, everything is going like planned, svarade jag och värmde fingrarna på min chailatte mugg. 
Det vibrerade till i min ficka och sekunden efter hördes min smssignal. 
Mamma tittade menande på min ficka och jag fiskade snabbt upp mobilen. Det var ett sms från Harry. Bara några få ord långt.
"Need to talk to you."
 Jag tittade skeptiskt på min iPhone skärm, nu? Jag knappade in ett snabbt svar innan jag la ner mobilen igen och tittade upp på mamma. Hon tittade frågande på mig.
- It was just Harry, svarade jag och hennes frågande uttryck försvann.  
Det plingade till igen. Jag drog upp mobilen igen och såg yttligare ett sms från Harry.
"Yes, as soon as possible. It's really importante!"
Jag suckade. Jag kunde ju inte direkt gå nu? Och hur viktigt var det egentligen?
- What did he say? frågade mamma nyfiket och försökte läsa över bordet.
- He said that he need to meet, and it's importante. 
- Go and meet him then! sa mamma glatt. 
- But, I can't just go now, and I don't think it's that importante, kontrade jag med.
- Do what you have to, it doesn't matter for me.
Jag tvekade. Det var inte schyst att bara lämna henne när hon varit så snäll och ställt upp och kört mig. Men enligt Harry var det viktigt, så de kanske var bäst att snacka med han trots allt.
- Thanks mum, sa jag och reste mig upp. Jag gav henne en kram och en puss på kinden innan jag tog upp mobilen och ringde upp Harry. Medan de envisa tonerna i luren tjöt gick jag ut från starbucks och möttes av ett kallt mörknande London.
Precis innan jag tänkte ge upp och lägga på svarade han.
- Erhm.. hello.
- Hi, I can talk to you, where should we meet? frågade jag och jag genom telefonen hur han reste sig från något.
- Great, maybe I can pick you up? Where are you?
- I'm at  st. James street, svarade jag efter att kollat på skylten som stod vid vägkanten.
- Okay, stay there and I'll be there in 2, svarade han och jag hörde strax därefter ett klick.
 Jahapp..tänkte jag. Inte mycket jag kunde göra så länge. Jag kände i min ficka och kände till min lättnad att min hörlurar låg intrasslade där. Jag tog upp dom, trasslade ur dom och pluggade in dom i öronen. Jag satte på första bäta låt och började smått nynna med. Medan jag lyssnade på musiken tittade jag runt, det såg ut som om alla rörde sig till musiken, som om allt var en ända stor musikvideo. Det var en häftig känsla. Jag stod och bara tittade runt under hela låten och när den va slut började en ny. Det var ingen bra så jag tog upp mobilen för att byta. När jag bytt tittade jag upp och fick se en svart bil med tonade rutor stå framför mig på gatan. Jag tittade lite osäkert på den, var det Harry? Det kunde det va men det skulle vara lite pinsamt om det inte var det, gå in och sätta sig i en främmande mans bil. Nä, jag stod hellre kvar. 
Rutan vevades ner och jag såg hur ett stort lockigt hår visade sig innanför. 
- Are you going to stay there all day or? frågade han och skrattade.
Jag rodnade lite och hoppade in. Jag spännde fast mig och såg hur han började prata med mig.
- Huh? fick jag fram och tog ur hörlurarna ur öronen.
- I just asked if it's okay for you to come to my place, because it's a lot of people out today, and I need to talk to you alone. Han tittade frrågande på mig för att få en bekräftelse.
- Sure, nickade jag och han trampade på gasen. 
- So, what were you listen at? han nickade menande på min hölurar som låg i knät.
 - We'll coming back by Calvin Harris, svarade jag och han började nynna på låten. Jag fnissade.  That's right. 
Han skrattade också.
- That's a good song, sa han sedan. 
- Agree, svarade jag kort. What was it you needed to talk about?
- Can we take it when we we are at my place, we are soon there, just around the corner, svarade han med sin hesa stämma.
Jag nickade bara kort till svar.
Och som han sagt så var det det bara runt hörnet innan han stannade bilen. Vi hoppade båda ur och han visade mig upp till hans lägenhet. 
Då var det dags för det här viktiga snacket, men hur illa kunde det va...eller?
 

 
 
Haha ja ni, blev ni besvikna?, ni fick varken reda på om det är en tjej eller kille eller om hon ska behålla det. Men det får ni reda på snart ska ni se! 
Vi har fått in många fina teorier om vad mangementet har bestämt, och vad som kommer hända! Vad tror ni Harry säger till Caitlyn och hur kommer hon reagera?
Klarar ni 12+ till nästa?
Tack för alla kommentarer och kram på er fina läsare!

Postat av: Stina

Hur kan du vara så sjuuuukt bra på att skriva?! Älskar din novell!

2012-12-27 @ 23:31:07
Postat av: Thecrazybitchisback

Ohhhhhhh this is EXCITING!! AHH JUST LIKE CHRISTMAS AHHHHHHH!! Hehe..
Nu är dom ensamma...... I hans lägenhet.... Med en säng... Ahhhh .... Vad kan hända nu va???..... Kanske...&&&&&&

ATT DOM ÄTER CHIPS :D :D that would've been good^^
Jätte bra skrivet dirtymaster :D :* &&&&

2012-12-27 @ 23:35:40
Postat av: Bergendahl

Ahhhhhhhhh JAG VILL VETA VAD SOM KOMMER HÄNDA OCH NI AVSLÖJAR ALDRIG NÅGOT :'(
Men bra skrivet sjooobish även om jag hade velat få reda på mycket mer
Ps. Jag hoppas oxå att dom kommer äta chips hahahaha :')

2012-12-27 @ 23:54:08
Postat av: Aggi xx

Jätte bra! :D vill bara ha mer :D<3

2012-12-28 @ 02:13:23
URL: http://onedforever.blo.gg/
Postat av: Madelene

Jätte bra skrivet. Du äger ut alla andra noveller :)
Kram!

2012-12-28 @ 07:31:13
Postat av: Anonym

jättebra verkligen !!!!!
men aaaahh vad spännande det är!!
ni får inte bara sluta där,jag vill ha mer!!
Lova att vi inte får vänta alltför länge tills nästa del kommer för det är så freaking spännande att jag bara vill hoppa i en vulkan!!!
kommentera nu alla!!

ps. JAG HÅLLER MED, DOM BARA MÅSTE ÄTA CHIPS!!! OCH SÅ SPOTTAR HON UUT DOM NÄR HON HÖR NYHETEN. HAHAHAHHAHAHAHA. *damp*

2012-12-28 @ 10:40:59
Postat av: camilla

Mer as bra!! :D <3

2012-12-28 @ 13:26:48
Postat av: Lovisa

As braa mer ! <3

2012-12-28 @ 15:12:52
Postat av: Horaaanz

Suuuuperbra!!!!!

2012-12-28 @ 18:35:26
Postat av: K

Meeeeeeeeer!!!!

2012-12-28 @ 19:58:06
Postat av: sANDRA

jag har brottom så jag kan bara skriva ett
meeeeeeeeerrr

2012-12-28 @ 21:14:09
Postat av: Olivia

jag tror jag veet...
eftersom det är en bild där uppe i designen på "harry" som pussar Catelins mage så... måste hon behålla det! Sen så vet jag ju inte om barnet dör under födslen eller innan eller så... det återstår att se!
meeeeeeeeeeeeer!

2012-12-28 @ 21:29:55
Postat av: Anonym

Jag vill ha mer nu!

2012-12-29 @ 01:32:50
Postat av: Catie

Absolut bäst. Hoppas oxå att dom äter chips ;3

2012-12-29 @ 23:46:17
Postat av: alva

Grymt bra :D:D:D meeeer

2012-12-30 @ 21:00:58

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0