Kapitel 20 - One mistake can change your life

Från kapitel 19 (harrys perspektiv):
Jag hoppades att killarnas lugnande ord verkligen kunde hjälpa mig. Det kändes inte som om något betydde mer i världen. Detta skulle sabba för våran karriär, det skulle sabba Caitlyns liv och det skulle sabba barnets framtid. Vad hade jag gjort? Skulle jag verkligen klara det här? Det bästa var nästan om hon tog abort...


 
 
 
Jag satt ensam kvar vardagsrummet. Harry hade åkt ganska hastigt efter maten, men det gjorde inte mig något då jag kände att jag behöde vila. Jag satte på tven och zappade en stund mellan kanalerna innan jag hittade Love Actually. Jag hade sett filmen hundra gånger och kunde därför filmen nässtan utantill. Efter en stund in i filmen kände jag hur jag blev riktigt sömnig och tillslut sommnade jag.
 
                                              *                                *                                 *
 
Jag tittade mig nervöst i spegeln. Magen hade knappt växt någonting. Idag hade jag beställt tid hos doktorn. Doktorn skulle kolla hur barnet mådde och även om det var en tjej eller kille. Jag drog ner tröjan igen och satte mig på sängen. Jag tog upp lappen och kollade på datumet. 29 november. Det var idag det. Jag hade redan föreberett och ringt min mamma som skulle följa med mig till doktorn. Jag ville inte besvära Jessica och ta med henne, hon hade hjälp mig så mycket ändå. 
Jag packade ner det jag behövde i min väska och hördde hur det ringde på dörren. Jag tog min väska och gick ut och öppnade. Jag möttes av min mammas stora leende och svarta hår. Hennes bruna ögon tittade glatt på mig. 
- Hola! sa hon och tog in mig i hennes famn.
- Hi mum, sa jag och släppte taget om henne moderliga trygga famn. När jag var i hennes famn fick jag lite skuldkänslor för att jag knappt haft kontakt med henne sedan jag flyttade ut.
- Nice to see you again my little girl, sa hon och tog bort en hårslinga från mitt ansikte. 
Jag log mot henne. Min fina och omtänksama mamma. Som jag egentligen visste att jag kunde lita på och prata med allt om. Trots det hade vi glidit ifrån varandra. När jag tänker efter så var det när jag träffade Michael som det blev så. 
- So are you ready to go? 
Jag nickade till svar och tog på mig mina svarta höstkängor.
Vi gick ut till hennes lilla röda bil. Bilen hon köpt för tre år sen och varit så stolt över sedan dess.
Jag hoppade in i bilen och satte mig i det svarta passargerarsätet.
Mamma startade bilen och körde ut från min gata. 
- So, now you need to tell me honey. Who is the lucky one? Is it Michael? You only told me you were pregnant on the phone.
Jag tittade osäkert på henne.
- Yeah, that's a long story. But it's not Michael, it was over with him near a year ago. 
Jag tittade försiktigt på min mamma Beatriz för att se hennes reaktion. Hon såg ut att fundera en stund innan hon svarade med ett lätt "oh".
Jag kände hur jag började bli lite svettig, jag gillade inte den här sistsen. Jag hade inte varit den perfekta ungen men jag tror aldrig hon väntat sig att jag skulle göra ett sånt här stort misstag, bli på smällen. Jag kände hur nervositeten steg yttligare eftersom hon inte sa något mer.
Mamma hade alltid varit barnvänlig, i henne spanska släkt var det vanligt med många barn, hon själv hade sju syskon. Som tur var hade jag bara en äldre bror. Simon. Som jag inte hller hade snackat med  på ett tag.
Tillslut tog jag ett djupt andetag, lika bra att berätta.
- But the father know, I've told him. His name is Harry Styles, he is from Holmes Chapel and he is in a band called...
- Not the guy from x-factor, right? avbröt mamma mig och jag förbarmades över att hon alltid varit en sådan sång fantast. Hon tittade alltid på alla sång program som sändes.
- Yep, the guy from x-factor.
- But aren't he out touring all the time? He can't take care of your babe honey! Hon såg lite skräckslagen ut när hon sa det.
- I know, but I can do it by myself.
- I think he need to choice between you and his band, sa mamma bestämt.
- But mum! I can't let hm choice.
- But he's cute, a nice smile if I remember right.
- Haha, jag skrattade till. Snacka om att byta samtalsämne.
Vi svängde in på parkeringen till sjukhuset. Vi hittade snabbt en parkering som vi ställde oss på och gick sedan in till receptionen på sjukhuset för att anmäla oss att vi var här. Vi fick sätta oss ner i ett väntrum och efter en stund kom en doktor och sa att det var min tur. Vi bestämde att mamma skulle vänta utanför så doktorn kunde få prata med mig. 
Det var en kvinnlig läkare, vilket var väldigt ovanligt men kändes skönt för min skull.
- So, började hon och kollade vänligt på mig med sina ljusgråa ögon. In which month are you?
- I'm in month two, soon three, sa jag och tittade på henne. 
Hon nickade och knappade in något på datorn. 
- Are you sure you gonna keep the baby or are you thinking of abort?
- I'm still thinking, sa jag och hon knappade in yttligare något på datorn. 
- Okay, but let us check how the it's going. If you lay down here please, sa hon och klappade på den vita britsen. 
Jag la mig på britsen och drog upp tröjan så magen visades. Hon kletade på någon goja på mini mage och tog sedan fram en apparat som hon tog mot min mage. På en skärm bredvid kunde man se hur det var något litet i min mage. Hon förklarade vad som var vad på skärmen och pekade ut att där var armar och ben. Om hon inte skulle sagt vad som var vad så skulle jag inte sett det. Men när hon pekade på allt kändes det så levande. Det var verkligen ett barn i mig! Skulle jag klara av att göra som Harry ville och ta bort det?
- It looks good, sa hon och tog bort apparaten från min mage. Do you want to know if it's a girl or a boy?
Jag nickade nyfiket. Det ville jag. 
 

 
Nu fick ni veta lite mer om Caitlyns familj! :) 
Vad tycker ni om Beatriz, Caitlyns mamma?
Och vad tror ni, tjej eller kille?! o den eviga frågan, kommer hon behålla barnet??
kram på er älskade läsare! ♥

Postat av: Thesantasbitch

Hennes mamma har bra smak... He's cute and got a nice smile...&&& LÅT DET VARA EN TJEJ ELLER EN KILLE NEJ FÖRESTEN DN TJEJ ELLER VÄNTA EN KILLE!!!! Åhhhhhhhhh -/- ASSSAAA BRAAA &&&&&& VÄNTA JAG GLÖMDE EN SAK!!!!!!
Merry Christmas

2012-12-24 @ 00:19:29
Postat av: Maddo

Skiit bra<3 Längtar till nästa.
Har ingen aning, det kanske blir en tjej?!Jag hoppas att hon behåller barnet...

2012-12-24 @ 09:36:48
URL: http://www.storiesby.blogg.se
Postat av: Bergendahl

Jag tycker mamman har väldigt pro namn ;) ;) ;)

Bra jobbat sjoooberg!! Felicia, jag tycker att du ska skriva nästa nu! :D

Ggggooooooddddddd jjjjjjjuuuuuuuulllllll!!!!!!! :*

2012-12-24 @ 11:29:21
Postat av: K

Meeeeeeeeeer innan jag svälter (ja jag lever på din ff) jag hoppas det blir en tjej och om hingst bort barnet kommer jag dö! Hej då!:D

2012-12-24 @ 22:06:02
Postat av: Aggi xx

Great!! jag hoppas att det är en tjej och jag HOPPAS att hon får behålla barnet. att hon typ får följa med på turnéer och att hon är hemma ibland :)
god jul :)

2012-12-25 @ 01:24:21
URL: http://onedforever.blo.gg/
Postat av: alva

grymt bra :D:D:D meeeer

2012-12-25 @ 11:50:14

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0