Kapitel 16 - one mistake can change your life

Från kapitel 15 (Harrys perspektiv):
 Jag tittade ner mot hennes mage och undrade om det verkligen kunde finnas ett barn där inne.
- What do you looking at? sa hon hårt och började gå mot mig.
Jag blev förvånade över hennes kraftiga humörsvägning.
- Nothing, mummlade jag. Can we meet after the concert?
- Okey, sa hon kort och gick om mig.
Jag kollade efter henne och skakade på huvudet.
Hon gjorde mig alltid så förvirrad och irriterad. Hur skulle detta sluta?
 

 
Giget var bra. Dom var riktigt begåvade var jag tvungen att erkänna. Trots att dom var bra var jag glad att vi hade satt oss på den bakre raden eftersom längst fram hade det varit totalt kaos. Jag hade tillomed sätt hur några vakter bärt iväg på en tjej för att hon svimmat pga syrebrist bland alla tjejer där framme.
Under deras uppträdande hade jag sett hur Harry hade kollat på mig regelbundet för att se om jag var kvar.
Trots att jag inte hade velat snacka emd honom hade han till slut tvingat mig. Han var riktigt irriterande. Jag kunde verkligen inte förstå hur alla tjejer här kunde vara så förtjusta i honom.
- Are you sure that he are coming? frågade Jessica och knuffade mig med armbågen.
- He said so, svarade jag och tittade fundersamt upp mot scenen igen som fortfarande var folktom.
Stället hade började skingras på folk nu. Jag tog upp min mobil för att kolla klockan. Jag suckade för mig själv. Det var en halvtimme sen sista tonen spelats. Hur seg kunde en människa va? Jag kände hur det började koka inom mig.
- If aren't here in 5 minutes, I leave.
- Mm, but he'll come, svarade Jessica och nickade sammanbitet.
 Jag bara nickade och kollade ner i min mobil igen. Ytterlige några minuter hade passerat. Jag klickade in mig på facebook för att ha någonting att göra. De var flera nya händelser och de flesta skrev att det första snön hade fallit hemma o London. Jag tittade upp mot himlen och möttes av en klar blå himmel. Jag kände en kall vind mot mig. Antagligen skulle snön komma hit om några dagar också. 
Jag hörde hur någon harklade sig bredvid mig så jag tittade ner igen och såg hur Harry stod framför mig med en bekymrad rynka i pannan.
- Hi, viskade jag fram.
Han nickade mot Jessica, han kände antagligen igen henne från igår vid signeringen då vi snackat första gången.
- Do you have the key? frågade jag och han funderade en stund.
Han kände bekymrat i sin jackficka och svarade sedan:
- I think I have it home in London.
Självklart, tänkte jag.
- So, I guess, we need to drive back to London, sa han och studerade mig.
Jag nickade och han såg lättad ut. Vad skulle vi annars göra? Fanns inte så mycket att göra åt saken, när vi ändå hade kommit så här långt, kunde jag lika gärna bevisa för honom att jag hade rätt.
- Should we call eachother when we're in London or take a taxi?
- You can go with us in my car, svarade Jessica innan jag hann öppna munnen.
- Thanks, I can drive if you don't want to, svarade han och log artigt mot Jessica.
Jag tittade surt på henne. Det här skulle hon få igen. Jag ville inte åka i samma bil som honom hela vägen tillbaka till London, dessutom hade han gott om pengar så han kunde lika gärna ta en taxi. Det skulle knappt märkas på hans konto.
- Let's go then, sa Jessica och reste sig från stolarna vi satt på. Harry hakade genast på och dom började prata om någonting. Jag gick bakom och muttrade för mig själv. Det här skulle bli en lång bilfärd.
 
När vi kom fram till bilen erbjöd sig Harry en en gång att han skulle köra, Jessica gav med sig så han satte sig på förarplatsen. Jag hoppade in i baksätet och likaså gjorde Jessica.
- So you letting me sit alone here in the front? skojade han och Jessica skrattade och nickade.
Hon märkte antagligen att jag tyckte det var en dålig idé att ta med honom i våran bil så hon ville väl kompensesra mig med att sitta bak med mig.
- So you drive to your house and then we go home to me, am I right?
- Yes, sir, skojade Harry igen och gjorde en liten honör innan han startade bilen.
- You're not funny, muttrade jag och stirrade ut genom fönstret istället.
Harry höjde volymen på bilradion. Jag hörde genast att det var Some Nights som spelades. 
"Oh Lord, I'm still not sure what I stand for oh
What do I stand for? What do I stand for?
Most nights, I don't know anymore...
Oh whoa, oh whoa, oh whoa oh oh" Sjöng Harry och Jessica i kör.
- Come on Cait, I know you like this song, sing with us! sa Jessica och tittade på mig med hundvalpsögon.
Jag skakade bara på huvudet.
- No, not now, svarade jag bara och fortsatte titta ut genom fönstret.
Vi hade tur för det var mitt uppe i en timmes musik non-stop. Jag satt och nynnade med lite för mig själv medan Harry och Jessica satt och sjung med för fulla halsar. Det satt och skrattade och hade kul.
Efter ett tag när de var trötta i halsen sänkte de musiken. Det var tyst en stund och jag njöt verkligen av tystnaden. Mina öron var trötta efter spelningen och allt deras sjungande.
- I know, what we can do. We can ask eachother questions so we get to know each other a little bit more, or maybe so we get to know you, sa Jesscia plötsligt och log stolt mot Harry.
- Sounds like a good idea, svarade han och tittade på Jessica innan han tittade tillbaka på vägen igen. Who starts?
- I can start, sa Jessica och började klura ut någon bra fråga. How old are you?
- I'm 18, svarade han.
- Okay, your turn to ask one of us a question.
Han satt tyst en stund, sedan tittade han bak på oss.
- Okay, I ask Caitlyn.
Han tittade tillbaka på vägen. Jag tittade chokat på honom.
- Me?
- I can't see another Caitlyn here, skojade han innan han blev seriös igen. How could you remember everything from that night? You told me that I was drunk, but wasn't you that too or?
Jag suckade. Självklart handlade frågan om det.
- You were drunk, yes. I was also drunk, but the day after while you were asleep I went out because I needed some tablets for my head. And then I feel asleep on a bench and dreamed about the day before, I saw how me meet at the pub and walked home to me... I didn't understand that I was pregnant then, I understood that just few days ago..
Det var helt tyst i bilen. Det var tyst oroväckande länge innan Harrry hmm:ade.
- And you are sure that you haven't sleept with someone else?
Jag nickade bistert. Så dålig koll hade jag inte.
Han verkade tro mig för han sa inget mer.
- Soo, it's your turn to ask, sa Jessica ovanligt muntert för att få upp stämningen lite. Hon tittade på mig och jag började fundera på en bra fråga.
- Are you meeting anyone?
Jessica tittade med stora ögon på mig och en förvånad blick.
- No, not at the moment.
Jag nickade till svar och det var hans tur att fråga. Hans fråga gick till Jessica och han frågade samma som jag frågat honom, om hon träffade någon. Hennes svar blev ju ja eftersom hon fortfarande träffade killen hon mött när vi var på puben.
Harry var glad och uppmuntrande för svaret. Dom fortsatte snacka om Jessias kärleksliv, jag var inte så interreserad eftersom jag redan visste allt så jag somnade.
Jag drömde om Harry igen. Men denna gången såg han rädd och förskräckt ut. Hans ögon var uppspärrade och han höll händerna framför ansiktet i en skyddande position. 
- Caytlin, don't! hördes hans skräckslagna röst. 
Plötsligt blev allt svart, det var bara Harrys ord som ekade i mitt huvud.
 

 Kapitel 16!!
Ojoj, dom e påväg hem till Harry!!
Hittar dom nyckeln, är den kvar? 
och sen då, kommer han tro på henne då? Och om han tror henne vad gör han? O om han inte tror henne, hur löser Caitlyn det?
Många frågor... Några får ni svar på i nästa kapitel ;)
 
Bara för att förtydliga lite..det är november :) vilket vi glömde av..:$Så har ni fått andra vibbar är de fel ;)
 
Tack för att ni läser o kommenterar!!
 
12+ till nästa? ♥

Postat av: Catie

Bäst <3 Mer!

2012-12-12 @ 21:24:38
Postat av: K

Meeeeeeeeeeeeer!!

2012-12-12 @ 21:36:01
Postat av: Bergarn

HAHAHAHAHAHAHAHA ni två har verkligen bra koll på saker idag :')

Men det var skitbra i alla fall Frida! Behöver jag ens nämna att jag längtar efter nästa kapitel...?

2012-12-12 @ 21:39:36
Postat av: dontliketheredwitch

OMG THE KEY!!!! Ahahahhahaha Caitlyn är så sur ##### jag dör #### as bra cheeky &&&&&&

2012-12-12 @ 21:40:29
Postat av: Lovisa

Sjukt bra meer <3

2012-12-13 @ 17:17:28
URL: http://stayfanfiction.devote.se/
Postat av: Louise

Braaaaaa

2012-12-13 @ 22:42:20
Postat av: Alicia

Nämen kolla vem som kommenterar nu då! Hahha, é ni stolta över mig nu va?! :D
Hahah superb kapitel, som alltid, bara att börja skriva Felicia ;)

2012-12-13 @ 23:27:00
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se
Postat av: alva

grymt bra :D:D:D meeeeer

2012-12-14 @ 16:34:19
Postat av: LN

Jättebra!!! Meer :D

2012-12-14 @ 22:13:58
URL: http://littlethingsff.blogg.se
Postat av: Elin

Awsome :D

2012-12-14 @ 22:15:37
URL: http://endlesslovefanfic.blogg.se
Postat av: Horaaanz

Älskar denna ff meer :)

2012-12-14 @ 22:16:08
Postat av: Agge!xx

Mer av denna ff!! :D

2012-12-14 @ 23:29:36
URL: http://onedforever.blo.gg/
Postat av: Jen

Grymt som vanligt! c;

2012-12-15 @ 08:21:15

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0