Kapitel 14 - one mistake can change your life

Från kapitel 13 (Harrys Perspektiv) :
Jag log. Det var skönt att killarna förstod att detta var jobbigt för mig. 
Det var skönt att ha sina bröder nära säg i svåra stunder. 
Jag drog igen blixtlåset på min resväska och följde efter killarna ut ur mitt hotellrum. 
Jag tittade bort i korridoren åt det hållet Caitlyn hade försvunnit förut. 
Tänk om jag ändå var pappa till hennes barn? Varför känns hon så bekant annars?
 
 
 
 
- Idiot, muttrade jag och öppnade dörren till vårt hotellrum. 
När jag kom in smällde jag igen den, kanske lite för hårt för jag hörde genast hur Jessica reagerade.
- Why did you do that? Are anything wrong? ropade hon inne från sovrummet.
- Yes, something is really wrong, suckade jag och tog min mobilen och hörlurar och la mig på sängen.
Jag tryckte in hörlurarna i öronen och satte slumpat på musik.
"Hey girl I'm waitin' on ya, I'm waitin' on ya"
Jag kände inte igen låten så jag tittade på mobilen.
"One Direction - Live while we're young" 
Juste, tänkte jag och kom ihåg att jag laddat ner en låt med One Direction bara för att höra hur dom lät. Låten var alldeles för klämtjeck för min smak men deras röster var det absolut inget fel på.
Jag satte istället på 'Don't you worry child' med swedish house maffia. Den fick mig alltid peppad och på bättre humör. Den fick mig verkligen att se framåt och inte oroa mig.
Jag drog täcket över huvudet.
- Did you meet him? andades Jessica chokat från sin säng.
- You fucking knew it. You knew they were at this hotel. 
- No, I just thought.
Jävla Jessica tänkte jag. Hur fan kunde hon åka till samma hotell som dom, när hon visste att jag inte ville träffa Harry?! Var hon helt dum i huvudet eller?
Jag kände hur hon satte sig bredvid mig på sängen. Hon började stryka handen på min rygg och helt utan förvarning började jag böla.
- I just can't handle this anymore, I can't.
Jessica drog bort täcket från mitt ansikte och tog in mig i sin famn. 
- Calm down babe.Take it easy, sa hon lugnande och strök mig över håret.
- I don't need him, I promise I can do it all by myself. No problems at all.
- But honey, you need money for you and the baby, and if you are home with him or her you can't work and then you can't earn money.
Jag funderade en stund. Det hade jag inte tänkt på. Jag hade bara tänkt att allt skulle lösa sig och bli bra.
- And every night, are you gonna wake up all by your self and calm down the babe? You gonna look like a mess in the morning honey.
Där hade hon också en poäng. Jag skulle verkligen se ut som ett vrak om jag inte fick min sömn. Jag behövde minst 7-8 timmar varje natt. 
- We can drive to Scotland tomorrow. Even if you don't want to talk to him, we'll have a nice time with some good music, right? I think it's worth it, and the best thing we can do for now.
- Maybe you're right, suckade jag och torkade tårarna med baksidan av handen. 
- Give no a big hug, sa hon och jag kramade om henne hårt.
- Thank you for always being here for me, and thanks for listening.
- Ofc, sa hon och pussade min panna.
- What do you say about going to Scotland around three o'clock and until then go and have some shopping?
- Sounds like a brilliant idea, skrattade jag och reste mig från Jessicas famn.
Jag torkade bort de sista av tårarna och gick in till badrummet för att fixa till mig. Hela mitt ansikte såg rödgråtet ut så jag tog upp min necisär för att sminka mig. När jag var klar drog jag på mig ett par jeans och en varm kofta. 
Jessica gjorde sig också klar och när båda var klara och färdigpackade lämnade vi vårt rum. Vi lämnade tillbaka nyckeln och gick sedan ut till parkeringen för att lägga in våra väskor. 
När väskorna var inlagda var det dags för shopping. Vi gick längs Manchesters gator och bara och myste.
Vi hittade ett mysigt fick som hade världens goaste kladdkaka. Den var perfekt krämig och god. 
När klockan började närma sig halv tre hade vi fyra påsar var. Vi hade hittat både TopShop och Monkii. 
- Time to go to Scotland? frågade Jessica och tittade glatt på mig.
Jag nickade. Vi började gå tillbaka till parkeringen där vi hade parkerat bilen. När vi till slut hittade tillbaka till bilen var klockan kvart över tre och det var dags för oss att ge oss av om vi skulle hinna.
Vi la in alla våra påsar i bagaget och satte oss för att starta vår bilfärd. Jag kopplade in min iPhone till bilens högtalare då det inte var något bra på radion. Vi satte på låtar som både jag och Jessica kunde så vi hade allsång hela vägen till Scotland. Det var en otroligt rolig bilfärd, jag hade inte skrattat så mycket på länge. När vi väl kom fram var vi helt hesa efter all sång.
- Maybe we should change clothes, to one of them we bought, föreslog jag och Jessica nickade gillande. 
Vi turades om att hålla upp en gammal filt vi hittat i bagaget medan den andre bytte om. Jag bytte om till en turkos lös topp och svarta byxor. Jessica tog på sig en rosa tunika och svarta thights med en liten blomma på vristen.
- Beautiful girls! skrattade Jessica och jag instämde.
Hade folk gått förbi oss nu hade dom nog trott att vi gick på något, men det var så här vi blev när vi hade kul tillsammans, lite crazy.
Och att se Harry på håll kunde väl inte skada? Jag menar han såg ju bra ut, även ifall han irriterade mig. Men det ville jag inte erkänna för varken mig själv eller Jessica.
 
 
BADAAMMM CHAPTER 14 MY FRIEEENDSS!
Hope u like it :]
 
Jag o felicia kmr va busy t helgen så vi får se om kapitel 15 kommer på söndag eller måndag, men stay tuned!
kram på er, våra goa läsare! <3
 

Postat av: LN

Jätterbra :D Spännande, hoppas att Harry tror henne nu...

2012-12-07 @ 23:16:16
URL: http://littlethingsff.blogg.se
Postat av: Berget

Superduperbra som alltid! :D nu är det bara att vänta spänt på fortsättningen då..

2012-12-07 @ 23:33:00
Postat av: Anonym

jättesuperduperbra men en sak bara, Harry tog ju hennes nyckel och vaknade upp i hennes hus o fick köra hela vägen från den där baren och massa sånt,har han typ helt glömt bort det eller?

2012-12-07 @ 23:49:23
Postat av: Yourlovelydirtyfri

Jätte braaaaaaa! Längtar!! &&&&&&

2012-12-07 @ 23:50:16
Postat av: Aggi! xx

Bra!

2012-12-07 @ 23:54:56
Postat av: Anonym

två saker, längre kapitel och mer händelser

2012-12-08 @ 00:16:48
Postat av: alva

grymt bra :D:D:D meeeeer

2012-12-09 @ 17:14:53

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0