Kapitel 26 - I wanna be with you

Från kapitel 25:
Jag suckade och vände mig om för att titta på hotellet, som jag spenderat min livs bästa och sämsta semester på, sedan gick jag in i bussen och satte mig. Jag tittade på hotellet genom fönsterrutan och kunde peka ut Nialls rum. Jag kände hur tårarna började komma igen, och den här gången orkade jag verkligen inte stoppa dom så jag lät dom rinna längs min kind och ner på det svarta bussätet.




Nialls perspektiv:

- Skynda dig nu Niall, vi måste åka nu! Vi ska vara färdiga för signering om en timme! ropade Zayn och jag suckade och tryckte i mig den sista biten av mackan.
- Jag kommer, jag kommer, sa jag med munnen full av macka.
Jag skyndade mig ut i hallen och slängde snabbt på mig mina skor och jacka. Zayn tittate uppskattande på mig och jag log och öppnade dörren.
Resten av killarna satt redan fastspända i bussen, så jag och Zayn hoppade snabbt in och bilen började rulla. Det var Harry som satt bakom ratten idag.
Vi åkte en liten stund tills vi kom till ett stor köpcentrum som låg precis utanför London. När vi kom fram så stod Paul och väntade på oss. Han visade oss in bakvägen och visade oss till ett litet rum som vi skulle hålla till i tills signeringen. I rummet så väntade vår stylist som skulle fixa till oss lite inför signeringen.
Hon började med Harry så jag satte mig i soffan så länge. Jag tog upp mobilen och tänkte att jag ändå kunde slänga iväg en tweet till våra fans, jag skrev;
" Hej, hoppas ni är redo för signeringen som börjar snart! x"
Det tog inte många sekunder innan det började bombas med svarstweets. Jag orkade inte kolla så jag la ifrån mig mobilen och tittade istället på Louis och Zayn som spelade fotboll med en bandyboll de hittat någonstans.
Jag suckade och skrattade för mig själv. Liam satte sig bredvid mig i soffan och vi började snacka.
Jag såg hur Harry var klar så han reste sig upp från stolen och gick mot mig och Liam.
- Din tur Liam, sa han med ett strålande leende på läpparna.
- Sure, sa Liam och reste sig för att gå bort mot stolen vid sminkbordet.
- Se upp!! Var allt jag hörde innan Louis, Zayn och Liam låg på en hög på golvet.
Louis och Zayn hade tydligen bestämt sig för att använda bandybollen som en rugbyboll istället så det blev fullt med tacklingar inne i det lilla rummet och båda hade råkat hoppa rakt in i Liam för att kasta sig efter bollen som om det var på liv eller död. De skrattade så de nästan grät när dom såg Liams min innan Liam äntligen kunde resa sig upp efter att han legat underst, han grimarserade åt Louis och Zayn och fortsatte sedan bort mot stolen vid sminkbordet.
När alla hade blivit iordning gjorda var det dags att gå ut till fansen. Paul ledde oss igenom en gång så att vi skulle komma ut precis bakom vårt signerings bord. Paul öppnade den sista dörren och vi möttes av ett öronbedövande skrik. När de fick syn på oss så började de sjunga What Makes You Beautiful i kör. Jag log, jag blev lika smickrad varje gång. När vi kom fram till bordet och satt oss till rätta så började de skicka fram fans. Vi signerade skiva efter skiva och gav kram efter kram. När vi trodde att kön tog slut så fylldes den bara på.
Efter en stund så kom en lång brunett fram hon nästan skuttade fram och hon påminde mig lite om Izabella vilken gjorde att jag nästan fick tårar i ögonen. Hon log glatt och böjde sig över bordet för att ge mig en kram. När hon gjorde det så viskade hon även i mitt öra:
- Jag vet att du saknar Izabella, och jag tycker så synd om dig, men jag letar varje dag efter henne, och jag lovar att jag ska skicka ett meddelande till dig på twitter så fort jag hittar henne! sa hon.
Jag blev tårögd och gav henne en extra kram, vilken underbar människa och gud vad jag älskade våra fans.
Izabellas perspektiv:

Efter en lång och ledsam hemresa var vi äntligen framme på Arlanda flygplats. Jag tog av min väska från rullbandet som väskorna åkte ut på. Jag kunde inte minnas att jag någonsin gråtit så här mycket som jag gjort på flyget. Inte ens när jag fick reda på att Niall inte var kvar i Belém. För då visste jag att han fortfarande kunde hitta mig men nu när jag var i Sverige kunde han inte veta vart jag var och han hade ingen chans att hitta mig. En tår föll från min kind men jag torkade snabbt bort den. Jag ville inte att mamma och Andreas skulle se att jag grät. Jag tittade bort mot ingången, och där kom dom hållandes hand i hand. Jag mådde nästan illa av att se det. Jag gillade verkligen inte Andreas.
Johanna och Alexandra fick ner sina väskor från rullbandet och pustade ut.
- Detta har verkligen vart en semester vi kommer minnas för livet, sa Johanna och drog ledsamt på munnen.
- Det kan man verkligen säga, sa Alexandra och tittade sorgset på oss.
- Både den bästa och den sämsta, sa jag tyst medan vi såg våra familjer närma sig.
___________
- Hej, gumman! sa mamma leendes och sprang fram mot mig.
- Hej, sa jag och log mot henne när hon omfamnade mig i en kram.
Jag såg hur Alexandra och Johanna omfamnades av sina familjer också.
- Hur har resan varit? sa Andreas och log snett.
- Jodå, den har vart bra, sa jag kort och mötte hans iskalla blick.
Jag rös till. Varför skulle mamma välja en sån kille som han?
- Det är så roligt att du är hemma igen! sa mamma och pussade mig på pannan. Jag vet en till som också kommer bli glad över att se dig!
Jag log. Antagligen var det min bror hon menade. Han och jag hade varit bästa vänner ända sedan barnsben.
- Kan vi åka hem nu? Jag saknar min bror, sa jag och mamma skrattade.
Hon visste hur mycket Alex betydde för mig.
Andreas tog min väska även ifall jag protesterade. Vi gick ut genom glasdörrarna och möttes av ett välbekant svenskt sommarväder. Det regnade men det var ändå ganska varmt ute.
Vi satte oss i mammas bil och svängde ut på motorvägen. Detta skulle bli en lång bilresa hem.
Och det ända jag kunde tänka på var Niall och hans underbara leende. Jag var tvungen att bita mig i läppen för att inte skrika högt. Saknaden av honom var så stor.
____________
Jag måste ha somnat tillslut i alla fall. För jag vaknade av att vi körde in på grusgången upp mot vårat hus. En liten del av mig kände glädjen sprida sig när jag visste att jag skulle få träffa min bror snart.
Så fort vi hade stannat bilen öppnade jag bildörren och sprang upp mot huset. Jag brydde mig inte om att ta min väska fast Andreas ropade argt efter mig.
- AAAAlex! skrek jag när jag kom in i den ljusa hallen.
Snabba steg hördes ner för trappan och plötsligt stod han där, min fina bror.
Hans ansikte sprack upp i ett leende och hans smilegroppar blev synliga.
- Hej, Izabella, skreka han högt och tog mig i sin famn och kramde om mig.
Jag skrattade. Gud vad jag hade saknat han!
- Det var ett tag sen, sa jag med ett litet leende efter att han hade släppt ner mig.
- Det kan man lugnt säga, sa han och drog undan sitt bruna hår från ansiktet.
- Vad har du haft för dig då? sa jag nyfiket.
Han skrattade.
- Din nyfikenhet har då inte försvunnit.
- Nej, jag är fortfarande samma Izabella, sa jag. Nästan i alla fall, tänkte jag.
Mamma och Andreas kom in genom dörren.
- Din väska ligger kvar i bilen eftersom du inte tog den själv, sa Andreas surt och gick ut i vardagsrummet.
Jag suckade. Honom hade jag däremot inte saknat.
Jag gick ut till bilen för att ta in min väska. När jag tog ut den från bagaget fastnade dragkedjan i något och väskan öppnades. All min packing ramlade ner på den våta grusgången. Jag svor tyst för mig själv och böjde mig ner för att plocka upp mina saker.
Plötsligt stannade mina fingrar på ett vit klädesplagg. Jag tog upp det och såg att det var klänningen Niall hade köpt åt mig. Alla minnen spelades upp inuti mig på rekordfart. Vår första kyss, hans leende, dagen vid poolen, hans underbara skratt. Allt började snurra framför mig och jag kände hur tårarna började rinna. Varför just vi?
- Vad har hänt Izabella? hörde jag en orolig och rädd röst fråga.

Så äntligen kapitel 26 uppe! :D Hoppas ni gillade det! :D Vad kommer hända nu? :o
Vi kör på 12 kommentarer igen innan nästa del! :D


Postat av: Maja :)

AAAAAAAAAH MEEEEEEEER! :DDDDD

2012-04-26 @ 22:49:21
Postat av: Alicia

Meer Snälla rara ni! Imorgon kommer ett till vaaa? :D <3

2012-04-26 @ 23:00:18
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se/
Postat av: Anna

aaah mer!! asså detta är den bästa fanficen jag läser nu. Kan itne vänta mer!!

2012-04-26 @ 23:52:13
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Meeeeer, nuuu!!

2012-04-27 @ 07:12:41
Postat av: Linn

mer!!!

2012-04-27 @ 16:12:03
URL: http://mittlivsomlinn.devote.se
Postat av: cajsa

meeer!

2012-04-27 @ 17:35:56
Postat av: Rebecca

MER!!

2012-04-27 @ 18:55:37
Postat av: Lisa

asbraa! mer!

2012-04-27 @ 23:07:59
Postat av: =)

jätte bra :)

2012-04-27 @ 23:31:21

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0