Kapitel 53 - One mistake can change your life

Från kapitel 52 (Catilyns perspektiv):
Det går då upp för mig att Harry lurat dom. Han tog bara dit Paul för att dom skulle tro att vi va påväg. Att Paul va där fick dem att inte leta någon annanstans. Harry gick för att ringa och säga att vi var i säkerhet och jag tittade noga på hur Paul svarade, sa något till folksamlingen som sedan skingrades. Bara två stod kvar fastbeslutna om att vi faktiskt skulle komma.
- what did he say so they leave so Fast?
- He told them that we were save and won't be talking to them today. AnD he Said that we will talk about it on the interview next week. 
- good, svarade jag och gick för att för första gången lägga Melanie i sin spjälsäng.
 
 
 
 
 
 
 Veckan hade gått fort. Jag har för första gången i mitt liv handlat blöjor och gått upp mitt i natten för att trösta en bebis. Det var fortfarande helt osannolikt. Jag som bara är 19 år gammal har redan blivit pappa. Men Melanie var världens bästa unge. Hon grät knappt och vem som än kom på besök sa alltid att hon var en riktig solstråle. Det kunde jag i för sig hålla med om. Melanie hade förenat mig och Caitlyn på ett nytt sätt som jag aldrig skulle kunna tro. Vi var mycket vänligare mot varandra och kunde sitta och prata i timmar. Det var en helt ny stämmning mellan oss och jag kände att något nytt höll på att ske. Något som jag kanske aldrig trodde skulle hända. Men vi var också tröttare än vanligt. Vi hade haft besök nästan varje dag sen vi lämnat sjukhuset. Vi kunde knappt gå ut utan att bli upptäckta av massa fans som frågade massa frågor om Melanie och när dom skulle få se henne och hur det var med oss. Jag och Caitlyn svarade alltid att vi vill vänta eftersom Melanie fortfarande är väldigt liten. Vi hade avsiktligt valt att inte ta ut henne på stan än eftersom nyfödda barn behöver känna trygghet och ha det lugnt dom första veckorna och det är inte direkt det som skulle hända om vi kom med en barnvagn på stan. Det hade blivit helt kaos. 
- Hey Harry! hörde jag plötsligt en röst med irländsk dialekt säga och kände hur en hand skakade min axel. 
Jag tittade förvirrat upp och fick se alla killarna i en ring runt mig. Jag svor tyst för mig själv. Antagligen hade jag hamnat i min egena lilla värld igen. 
- Oh, hi guys! jag log stort. 
- Harry, can you stop drifting away to your own world? sa Louis och skrattade. 
Jag rodnade lite grann. 
- I'm sorry, I'm just so tired, Melanie screamed the whole night and Caitlyn were so unhappy, sa jag och gäspade stort.
Killarna tittade oroligt på varandra. 
- Harry, you know that we're going on a tour soon and you need to sleep much before that, sa Zayn och tittade oroligt på mig med sina bruna ögon. 
Jag viftade bort det med handen. 
- I know guys and don't worry, I'll be fine, sa jag och log igen. 
Dom tittade länge på mig. Jag tror inte att dom trodde mig men dom sa i alla fall inget mer. 
- 10 minutes left guys, sa Paul som precis kommit in i rummet. 
Jag nickade och kollade mig i spegeln en sista gång. Jag drog handen genom håret och mötte mina egna ögon i spegeln. Jag var lite nervös eftersom det var första gången jag skulle prata om Melanie och Caitlyn öppet i en direkt sändning. Tv-programmet hade ringt oss extra för att dom ville vara först med att höra om våra planer för touren samt om Melanie och Caitlyn förstås. Det var väl egentligen det som lockade dom. I alla fall var det så jag trodde det var. 
Denna gången var det Liams hand som träffade mig i ryggen. 
- It's time, sa han och gick före ut genom dörren. 
Jag tog ett djupt andetag, skakade på huvudet och följde efter killarna ut. 
Vi möttes av ett öronbedövande ljubel och starka spootlights som bländade oss ändå log vi stort eftersom det var just sånt här jubel som tagit oss hit. 
Det stod två soffor i studion och i mellan dom ett bord med vatten, fruk och godis. En man satt i en fåtölj mitt emot sofforna. Vi delade upp oss och satte oss i båda sofforna precis som dom informerat oss om att göra innan. 
- Hi there guys! This is one direction! sa mannen i fåtöljen. 
Det sista var mer riktat åt publiken än åt oss. Ett om något ännu högre skrik bröt ut när han sagt "one direction". Vi vinkade glatt åt läktarna och log stort mot både kamrorna och publiken.
Efter att det mesta jubblet lagt sig riktade han sin uppmärksamhet åt oss och log. 
- It's great that you wanted to come tonight, sa han. 
- We're just happy to be here, sa Zayn och log stort. 
Han blinkade åt Zayn och vände sedan sin nyfikna blick mot mig. 
- So Harry, is it true that your daughter is born?
Jag log lite när mina tankar riktades in på Melanie. 
- Yes, it's true, svarade jag enkelt. 
Jag hörde hur publiken drog efter andan och programledaren kunde inte längre dölja sin nyfikenhet. 
- Have you two decide a name yet?
- Yes, her name is Melanie, sa jag och log större. 
Liam och Niall som satt på var sin sidan om mig dunkade mig i ryggen och alla fyra hade breda leenden på sina läppar. 
- Melanie, sa programledaren långsamt. 
- Dude, I like it, sa han efter en stund vilket gjorde att alla brast ut i skratt. 
- Thanks, lyckades jag tillslut få fram när alla skrattat klart. 
- But no one have got a picture of her, I have read all the magazins but they just write about her, they don't have a picture, sa han lite frågande och tittade på mig. 
- No, that's true, sa jag långsamt och log åt publiken när ett mummel brast ut. 
-  Caitlyn and I decide to take it easy with Melanie the first weeks becuase we know that it will be so much papparazzis and people around us when we go outside, sa jag ärligt. 
Han nickade långsamt och hummade instämande. 
- You and your girlfriend are really clever, sa han gillande. 
Det kittlade till i magen på mig när han sa flickvän. Ingen visste ju att det bara var påhittat förutom killarna, Paul och mangementet. 
Jag hann inte tänka så mycket mer på just den känslan eftersom han fortsatte att fråga oss om vår tour, vilka länder vi skulle besöka, vad vi såg fram emot mest och alla möjliga frågor man kunde tänka sig. Han var verkligen nyfiken utav sig. 
 
                          *                                                               *                                                                      * 
 
 - Wow, that interview were soooooo long, sa Zayn när vi äntligen kommit tillbaka till var lougé. 
Jag tog en vattenflaska som stod på bordet och drack några klunkar. 
- Yeah, he was so curious! klagade Niall och slängde sig ner i soffan. 
- He wanted to know everything! sa Louis som instämde i klagandet. 
Liam som också hade taigt en vattenflaska tittade på mig och jag tittade tillbaka på honom. 
Jag tror att vi tänkte exakt samma sak för vi började försiktigt gå mot soffan som stod i mitten av rummet. 
- Yes, he could never shut up! sa Zayn och sjönk ner bredvid Niall och Louis i soffan. 
Jag och Liam stod alldeles bakom soffan nu och skruvade upp korkarna. Niall tittade plötsligt upp men det var redan för sent. Iskallt vatten rann ner över alla tre's skjortor och dom skrek högt. 
- What the hell! fick Louis ut och vände sig hastigt om för att se mig och Liam gapskratta. 
- That was so mean! skrek Niall som försökte skaka av sig vattnet. 
Jag och Liam gjorde high five samtidigt som vi båda fortsatte skratta. 
Zayn hade lyckats hitta en handduk som dom alla tre slogs om. 
Jag tittade på mina vänner medan jag fortsatte skratta. Dom var verkligen dom bästa vännerna man kunde ha. Det var fantasitsikt att jag fick den här möjligheten. Att göra det jag alltid drömt om med mina fyra allra bästa vänner. 
 

Hej allihopa! Tyvärr var detta sista kapitlet! Vilket är sjukt tråkigt tycker både jag och Frida :( Men det kommer en epiolog också! Som ni absolut inte får missa! Jag har en fråga också!
Tycker ni att vi ska börja på en ny eller är ni trötta på vårt skrivande vid detta laget? ;p 
Kommentera vad ni tycker! 
 

Postat av: Hanna

Nej!den får inte vara slut :'( men ni måste värkligen fortsätta, men ni kan gärna få uppdatera lite oftare ;)

2013-05-04 @ 22:34:16
Postat av: Thea

Håller med Hanna :)
Kul med en epilog senare.

2013-05-04 @ 23:24:06
Postat av: Sassa

Jätte bra! :)
Gärna en ny :)

2013-05-04 @ 23:39:46
Postat av: alva

jättebraa!! :D
skulle ni inte kunna typ göra en fortsättning på denna novell fast melanie är lite äldre och så? vet inte om ni fattar vad jag menar men :)

2013-05-05 @ 16:34:42
Postat av: camilla

as bra!
skulle va jätte kul om ni började på en ny Fanfic!

2013-05-05 @ 19:43:39
Postat av: Anonym

Jättebra!! Ni ska helt klart börja med en ny!!! :)x

2013-05-06 @ 15:35:23
Postat av: Bergendahl

Awesome! Ni får VÄLDIGT gärna börja på en ny;D xx

2013-05-06 @ 16:23:24
Postat av: Stina

Riktigt riktigt bra! Jag tycker helt klart att ni ska börja på en ny! :D

2013-05-06 @ 18:14:18
Postat av: Ida

NY ÄLSAKAR ALLT NI SKRIVER <3

2013-09-04 @ 20:19:47

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0