Kapitel 49 - One Mistake Can Change Your Life

Från kapitel 48 (Caitlyns perspektiv) :
Det var en perfekt kyss. Fylld med känslor. Inte en fyllekyss eller något i den stilen. Det här var en  käsnloladdad mjuk kyss. Jag ler och Harry lägger handen på min mage. Jag känner hur det sparkar till och han måste känt det också för han lyser upp. 
Vår dotter verkar gilla sin pappas sång. 
 
Snart somnar jag och när jag vaknar har Harry pratat med sköterskorna och det är dags för oss att ge oss hemåt. Hem till oss och inte till min lägenhet. 
 '
 
 
- Harry? Are you ready? You are so slow! hörde jag Caitlyn skrika från köket där hon stod och hackade grönskaker till salladen. 
- Yes! Take it easy! You know that I like to take long showers! skrek jag tillbaka och virade en handuk runt höfterna. 
- Yeah, I know that now but we need to hurry, they're here soon, hörde jag Caitlyn sucka i lägre ton eftersom jag precis kommit ut i köket. 
- Common, they have seen me like this before, sa jag och skrattade lite eftersom jag inte tyckte det var någon större fara. 
Caitlyn snurrade runt och hennes tjocka mage guppade. 
- Yes I know, but I want this dinner to be good, and you know that Niall has a speciall guest with him tonight, sa hon och pekade mot mig med knivspetsen som hon skar gurka med just nu. 
Jag log mot henne och sträckte mig snabbt efter en gurkskiva som hon skurit upp och kysste henne snabbt på kinden medan jag nästintill hoppade genom köket till sovrummet. 
- I know, and everything will be great! I promise, sa jag och öppnade sovrums dörren. 
Jag hörde hur hon suckade djupt efter mig och kunde se framför mig hur hon skakade på huvudet och log så där som hon alltid brukade göra. 
Jag tog på mig ett par svarta jeans och en ljusblå skjorta och knäppte fast min armaniklocka runt handleden och tittade mig i spegeln som hängde på den créam färgade väggen framför mig och rufsade om mitt hår. 
Jag fyrade också av ett stort leende mot min spegelbild. I kväll skulle allt vara perfekt. Det var längesen vi träffades alla killarna och deras flickvänner. Niall hade nyss träffat en tjej. Det hade man märkt tydligt. Han hade vart riktigt glad. Det liksom lös runt om honom och man såg att han var riktigt kär. 
Jag suckade lite. Jag önskade att jag kunde hitta någon att älska. Men det skulle bli komplicerat med tanke på det konstiga förhållandet jag och Caitlyn har. 
- Harry! I need help with the dinner! ropade Caitlyn plötsligt i från köket och jag hörde hur hon slamrade med kastrullerna. 
Antagligen var hon redan färdig med salladen. 
- I'm coming! skrek jag tillbaka och tittade mig i spegeln en sista gång innan jag skyndade ut i köket som en gentleman. 
 
Efter 45 minuter var hela middagen förberedd och kycklingen stod äntligen i ugnen och gästerna skulle inte komma förrän om en halvtimme, så allt var färdig i god tid. 
 
Jag satte mig ner i soffan och pustade ut. Jag kunde inte förstå varför vi behövde laga så mycket mat nät vi bara skulle bli 10 personer. Fast i för sig. Vi hade ju bjudit in Niall. Han kunde ju få för sig att äta fyra portioner. 
Caitlyn damp ner bredvid mig och lutade sig tillbaka. 
- Finally, suckade hon och blundade. 
Jag studerade hennes ansikte en stund. Hon hade väldigt vackra drag. Man såg att hon var halv spansk. Hon var alltid mörk i huden även på vintern. Eller ja ungefär som om hon var solbränd året runt. Hon hade också långa, svarta ögonfransar. 
Mer hann jag inte tänka förrän hon slog upp ögonlocken och mötte min bilck. 
- What's the matter? frågade hon och kollade förvirrat på mig. 
Jag rodnade lite. 
- No, no...nothing, I just..looked...at you, sa jag lite generat. 
Hon lyste upp en aning och skrattade lite. 
- And..do..you like what you see? sa hon också lite generat. 
Dom orden fick mig att rodna ännu mer men jag nickade efter en stund. 
Det fick henne att också rodna mer. Det avlöstes med en pinsam tystnad där jag och Caitlyn bara satt och tittade ner i golvet när det plötsligt plingade på dörren och en smäll hördes. 
- Haaaaaaaarrrrryyyyy! hördes det en ljus och gäll röst från hallen. 
Louis. Såklart. 
- Loooooouuuuiiiiissss! skrek jag tillbaka och hoppade upp ur soffan. 
Vi möttes på halva vägen, i köket. Där omfamnade vi varandra och skrattade. Detsamma gjorde Eleanor och Caitlyn som också kommit ut i köket. 
Caitlyn öppnade ugnen och tog ut kyckligen som äntligen var färdig. 
- Welcome home to us, sa jag och log stort mot dom båda när jag och Louis släppt varandra. 
- Thanks, this will be a great night, sa Louis och kramade om Eleanors axlar. 
- Yes, you're right, and thanks Harry, sa Eleanor och log stort. 
Kort efter det kom Liam och Danielle. Vi stod och småpratade i köket medan jag och Caitlyn fixade i ordning med det sista på middagsbordet och maten när det äntligen plingade på dörren för tredje gången.
- I take it! sa jag och gick mot hallen medan jag hörde hur Caitlyn sa till våra gäster att sätta sig ner. 
Jag öppnade dörren med ett stort leende och fick se Niall stå utanför dörren med en blond tjej i handen.
- Hi Niall! hälsade jag glatt och log mot dom båda två. 
- And who are you? la jag till artigt och mötte hennes isblåa ögon. 
- I'm Ellie, sa hon och log tillbaka. 
- Nice to meet you, sa jag och släppte in dom i hallen så dom kunde ta av sig. 
- I've heard a lot of you, drog jag till med och jag såg hur Ellie tittade förvånat på Niall dom rodnande kollade på mig. 
Jag flinade bara.
 
Vi slog oss ner vid middagsbordet med dom andra och alla hälsade och presenterade sig för Ellie och alla tog del av den goda maten. 
Maten smakade underbart bra och vi hade det trevligt vid bordet och många skratt blev det. 
- So Harry and Caitlyn, where are you going to live when the baby is born? frågade plötlsigt Niall och alla blickar riktades nyfiket mot oss. 
Jag log lite. 
- Well, I think we going to stay here because we have a room for the baby now and it's much space here, sa jag och tittade frågande på Caitlyn men hon nickade instämande. 
- Oh, okey, sa Louis och log stort. 
 
Vi pratade inte så mycket mer om babyn. Vi pratade mest om dom kommande intejuverna vi skulle ha och våran turné som vi skulle åka på efter Caitlyns födelsedag som jag lyckats ordna. 
Jag ville ju inte att hon skulle behöva fira sin födelsedag ensam. Eller i alla fall inte utan mig. 
 
Jag tror att vi satt där och prata och åt till någonstans efter midnatt innan dom tackade för sig och sa att vi behövde träffas snart igen. 
Vi kramade om varandra och sa hejdå. Efter dörren smälts igen kändes det riktigt tomt och tyst. 
Jag och Caitlyn hjälptes åt med att plocka undan resten av maten och dukade av bordet. 
Efter att det var färdigt la jag mina armar omkring hennes tjocka mage och lutade mitt huvud mot hennes axel.
- I still can't believe that we going to be parents, sa jag och kysste hennes hals mjukt. 
Hon skrattade lite. 
- No, that's amazing, sa hon och la sina händer ovanpå mina. 
 
Det var fortfarande helt sjukt. Det var bara ett par få veckor kvar tills vi inte bara skulle vara två personer i lägenheten. Vi skulle vara tre. 

HEJ! Äntligen är kapitel 49 ute! Ursäkta dröjningen! Men jag har klarat mitt moppeprov så jag har pluggat och vart ute och kört med den! Men nu är det uppe iaf! 
Hoppas ni gillar det! Själv tycker jag att det blev lite sådär! :p

Postat av: Amanda

Åhh, jag älskar den här fanficsen!!

2013-04-10 @ 22:16:28
Postat av: K

Det blev inta alls "sådär" det blev skit bra!!! :DDDD

2013-04-10 @ 22:18:01
Postat av: Linda

Omgg, mer! Så bra!

2013-04-10 @ 22:28:57
Postat av: Agge

Jätte bra! Nu jävlar måste dom ju bli tillsammans!

2013-04-10 @ 22:31:43
Postat av: Felicia

åhhh meeer!!

2013-04-10 @ 22:38:39
URL: http://tellmealie.blo.gg
Postat av: Anonym

Jättebra :D meeera :D

2013-04-10 @ 23:33:11
Postat av: Bergarn

Asbra Felicia! Bra kapitel!! :D

2013-04-11 @ 09:38:49
Postat av: Sassa

Super bra! Håller med Agge, nu måste dom bli tillsammans! ;)

2013-04-11 @ 18:39:03
Postat av: Michelle

Åh, skiiiitbra ! :))

2013-04-12 @ 21:34:00
Postat av: Anonym

Vart var Zayn och Perrie då??? Men annars svinbra!!

2013-04-20 @ 12:29:41

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0