Kapitel 10 - one mistake can change your life

 
Från kapitel 9 (Harrys perspektiv):
Personalen hade skrattat och visat oss vägen till rummet. 
Vi satte oss ner på några stolar som stod bakom ett långt bord. Bakom bordet var ett plakat med en bild vårat album uppsatt. 
Dörrarna öppnades och in rusade nästan fansen fram. 
Here we go, tänkte jag för mig själv och undrade om jag skulle känna igen någon från tidigare. 
Kanske någon som hade spelat väldigt stor roll?
 
 
 
Några stöttande ord och ett hektiskt samtal till mamma senare satt vi i soffan. Jag hade lugnat mig och börjadt förbereda mig mentalt.
Jag skulle föda barn om cirka sju månader. En söt liten unge om förhoppningsvis ar lika fin som Harry.
Jessica hade lovat mig att följa med till läkaren.
- But if we totally random search on Harry on google? sa hon och klickade upp google chrome på min dator som hade i knät.
- Why not, svarade jag.
Jag hade lovat mig själv och Jessica att iallafall försöka leta upp Harry och berätta för honom. Med tanke på hur fulla vi var så förtjänar han ändå att veta.
Jessica satt och bläddrade på datorn.
- Do you find something interesting?
- It's just pictures of one guy and Harry Potter everyehere, sa hon och vred datorskärmen mot mig.
Jag kollade igenom bilderna och fick se att det var Harry, min Harry som var på bilderna. Jag klickade upp en av bilderna då han stod med en grå kostym och log mot kameran. När jag såg honom på bilden så mindes jag när jag snackat med honom första gången, hur vi hade skrattat tillsammans.
Jag klickade mig in på hemsidan bilderna var utlagda på och det visade sig vara en bild till en artikel. Rubriken löd "One Direction's Harry Styles och Zayn Malik i fylle bråk." 
- That's him! Harry Styles, sa jag och tittade på Jessica.
- Hm, let me see, sa hon och vred tillbaka datorn mot sig. He must be famous, I mean why are there so many pictures of him if you just search on Harry?
Jag tittade tvivlande på henne.
- It's my babys father a celebrity?!
Jessica började knappa in något på datorn.
- I knew it! utrbast hon plötsigt.
Jag tittade på henne.
- Knew what?
- Harry is in a band called One Direction. I recognized his band mate Zayn. Don't you remember that I thought  he was hot when they were on the x-factor?
- I didn't watch x-factor, sa jag lite skamset.
- Haha, but they were on x- factor 2010 and the came third, sa hon.
- Okay, but it won't help me, it's difficult enough without the fact that Harry is famous.
- But it's so cool Cait, you have sleept with a celeb!
- Are you serious?
Jag kände hur tårarna började bränna bakom ögonlocken. Tyckte hon det var coolt? Det var fruktansvärt! Skulle folk få veta att han hade barn så skulle varken jag eller mitt barn få vara ifred. Vi skulle säkert få en massa hat också. Se bara på alla andra kändisar.
Jag rusade ut ur rummet och in på toaletten och låste om mig. Jag var så chokad.
Jag kunde väl knappast berätta för honom? Jag skulle inte få någon hjälp ändå, barnet skulle bara förstöra hans karriär. Och han skulle knappast ge upp den för ett fulleligg.
- Caitlyn, I didn't mean it that way, hörde jag Jessica säga på andra sidan dörren.
- But I took it that way, sa jag surt.
- Come out! Please, sa hon och ryckte i handtaget. I have something I need to show you.
- Show me what? sa jag och suckade.
- They are in Mancheaster today. If we hurry, we gonna be there right in time for the signing.
Jag öppnade dörren.
- How do you know?
- Some research, sa hon och blinkade med ena ögat.
- I can drive there, just pack som stuffs and then we go. Maybe it's your only change cause they're going on tour soon and are going to be away for awhile.
Jag tittade chockat och misstroget på henne. Hur visste hon allt detta?
Jag orkade inte argumentera utan packade ner lite grejer i en svart skinväska. När jag var klar, jag jag ut till köket. Där stod Jessica och bredde mackor. Hon tittade upp när hon såg mig komma in.
- Ready?
- Maybe, svarade jag. But how are we gonna convince him that the baby is his? He was drunk so he proboblay don't remember anything.
Jag såg hur Jessica funderade.
- That was a good question, but we have to deal with it later. Now we need to go.
 
Vi lämnade snart London och åkte mot Mancheaster.
Jag funderade under bilfärden. Var det verkligen så smart att berätta för Harry? Det kanske ändå var lättare att jag tog hand om barnet själv och han skötte sitt liv.
Och hur tusan skulle jag bevisa för honom att det var hans barn? Han skulle ta mig för en frånskyllande slampa. Jag suckade djupt. Helt plötsligt fick jag en ingivelse, hade vi låst dörren till min lägenhet?
- Did we lock the door?
- Yes. I did.
Bra tänkte jag. Det var väl bara jag som var virrig. Jag kom att tänka på min nyckel, var hade den tagit vägen? Hade det inte saknats en nyckel i nyckelskåpet? Kanske hade Harry den? När jag tänkte efter så hade det faktiskt vait låst när jag kom hem. Det måste vara han som hade nyckeln. Annars skulle jag aldrig kunna övertyga honom och han skulle aldrigens tro på att vi haft sex.
Jag kom att tänka på de Jessica sagt tidigare. Att det var "coolt" att vi hade legat. Hur kunde jag bli så sur att hon sa det? Hon får väl säga vad hon vill? Jag blev nästan irriterad på mig själv.
Måste vara hormonsvängningarna tänkte jag. Fast ioförsig hade mitt temperament alltid varit lite på hajsvaj. Ibland var jag lättretlig.
Struntsamma tänkte jag och kände hur jag blev sömnig och allt runtomkring mig blev avlägsnare och avlägsnare...
 
                                      *                                     *                                  *
 
Jag vaknade av att bilen stannade. Jag tittade ut och fick se att vi stod parkerade inomhus, antagligen i ett parkeringshus.
- We're in Mancheaster, sa Jessica och log stort mot mig. If you're quiet you could hear them sing.
Jag tystnade och lyssnade. Jag hörde hur det dunkade långt borta.
- Let's go, heyhoo, skojade Jessica och hoppade ur bilen.
Jag sträckte sömnigt på mig och öppnade bildörren för att kliva ur.
När jag kom ut bilen hörde man musiken högre, jag hörde hur de sjöng "crazy, crazy, crazy and the sun" eller någonting.
Jag började bli väldigt nervös nu.
När vi kom närmare såg vi hur ett stort område var avspärrat. Det var också uppsatt en stor scen.
När vi var bara några meter ifrån avspärrningen hörde vi hur någon med vad som lät som en irländsk stämma började tack för att alla kom.
- I think we need to go this way, sa Jessica och drog mig i armen.
Vi följde en skylt där det stod signering och hamnade i en kö som såg ut att vara ändlös.
Snart hade vi minst lika många tjejer bakom oss som framför.
Efter ett tag hörde vi hur någon började säga något i en megafon och alla började skrika. Inte långt efter det började kön gå framåt och efter någon timme kunde jag urskilja fem killar sitta längst fram vid ett bord...
 

 
tyvärr så klarade ni inte kommentarsgränsen..
Tur för er att jag e så snäll o ger er detta långa kapitlet ändå!
Jag (Frida) kommer vara borta under helgen så vi får se om kapitel 12 kommer upp sent på söndag eller måndag! I vilket fall som helst så har ni ju ett kapitel i Harrys perspektiv att vänta innan dess ;)
Måga frågetecken om man säger så, förhoppningsvis så får Caitlyn reda på några svar i nästa kapitel...eller?
 
 

Postat av: Byebyeandhihiimhere

Ojojojojojjjjjjjj :O kommer han tro på henne? DET är frågan &&&&&

2012-11-28 @ 18:56:47
Postat av: Bergarn

Omajjgaaaddd så bra!!! Värsta spännande nu ju :o

2012-11-28 @ 19:04:01
Postat av: LN

Mer mer mer!!! haha super bra! verkligen älskar denna ff :)

2012-11-28 @ 20:50:20
URL: http://littlethingsff.blogg.se
Postat av: K

M E R N U ! !

2012-11-28 @ 21:14:18
Postat av: Anonym

Gud vad spännande!!

2012-11-28 @ 22:05:32
Postat av: Madison

Mer !! Älskar den!!

2012-11-29 @ 15:47:59
Postat av: Anonym

åhh gud vad jag längtar tills att se (läsa) hur Harry reagerar!!!!!!! BIG BIG LIKE DENNA BLOGGEN!!
snälla jag kan inte vänta kan vi inte få ett till kapitel snart igen??!!<3<3<3<3

2012-11-29 @ 16:17:50
Postat av: alva

Grymt braaaaaaa :D:D:D:D meeeeeer

2012-11-29 @ 18:20:26
Postat av: Elin

MEEEEEER :D

2012-11-29 @ 18:43:37
URL: http://eliinlinneas.blogg.se
Postat av: Agge!xx

Mer!!! ni är super bra!! :) Men ni skulle kunna bättra på uppdateringen lite :)

2012-11-29 @ 19:28:09
Postat av: Elise

åååååååååååååhhh GUD JAG KAN INTE VÄNTA PÅ ATT SE VAD SOM SKA HÄNDA !!!!!!
vad kommer Harry säga/göra??

2012-11-29 @ 21:58:11
Postat av: Anna

herreguuuuud harry pappa? omg..
haha skitbra :D

2012-11-29 @ 22:45:34
URL: http://liifeofannaa.blogg.se

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0