Kapitel 1 - I wanna be with you

Izabellas perspektiv:

- Nästa avgång till Brasilien om en timme, ekade det i högtalarna på flygplatsen.
Jag, Johanna och Alexandra tittade upp från våra brochyrer.
En timme kvar tills vi lämnar detta bonneland och åker till himmelriket, Belém, som varit vår dröm sedan vi var 13 år.
Jag tittade på mina två bästa vänner och de log mot mig.
Jag tänkte på hur skönt det var att komma bort från Mamma och hennes sliskige pojkvän Andreas i  två hela veckor.
- Vad skönt det kommer bli att bada och sola och bara komma bort från allt, sa Johanna som att hon läst mina tankar.
- Ja verkligen, instämde Alexandra och lutade sig tillbaka mot metallstolen som stod i avgångshallen.
- Ja men ändå lite läskigt att vi åker själva, sa jag och tittade på mina vänner.
- Men Bella, vi är ju 17 år, vi kommer klara detta galant, sa Johanna som alltid var så modig och framåtriktad.
- Jo iförsig men ändå, är ni inte alls oroade? frågade jag och hörde hur de ropade ut att vi fick gå in i planet om fem minuter.
Vi reste oss upp och tog med handbagaget för att ställa oss i kön.

Nialls perspektiv:


Vi satt i avgångshallen på Heatrow, flygplatsen i London. Vi hade precis lämnat av väskorna. Det var så himla skönt att få lite ledigt efter alla turnér vi haft det senaste, jag tror de andra killarna höll med mig.
- När går planet? frågade Louis och satte sig bredvid mig med en duns. Han log.
- Om två timmar, sa jag och skrattade åt hans buttra ansiktsuttryck.
- Men vad ska vi göra i två timmar? frågade Zayn och kollade frågande på mig.
- Vi kan väl gå och kolla lite, föreslog Harry.
- Ja! sa Louis och stutsade upp från sin plats på den hårda bänken vi satt på.
Alla skrattade åt hans glädje för att ha något att göra.
- Gå ni jag sitter kvar, sa jag och tittade på dom.
- Okej, som du vill, latmask, sa Liam och ryckte på axlarna.
Louis, Harry och Liam försvann bort genom flygplatskorridoren.
- Varför vill du inte hänga med? undrade Zayn och tittade frågande på mig.
- Jag orkar inte, jag är trött också vill jag twittra lite, svarade jag och log snett åt honom.
- Du och ditt twitter, skrattade Zayn och dunkade mig i ryggen innan han också försvann åt samma håll som dom andra killarna.
Jag tog upp min blackberry och började skriva till våra fans.
Det var rätt skönt att våran manger och Paul hade lyckats hålla vår resa till Belém hemlig för våra fans här i England så vi var i stort sätt ensama på flygplatsen.
Åh, vad skönt det skulle bli med en bad och sol semester i två hela veckor.




Hoppas ni tycker det verkar bra, kommentera gärna! ♥

 


Postat av: sanna

ni skriver verkligen as bra! :D :D :*

2012-03-31 @ 22:41:17

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0