Kapitel 22 - I wanna be with you

Från kapitel 21:
Jag började kallsvettas. Var det verkligen en bra idé att ta upp detta nu?
Men Harry var snabbare.
- Dom heter, Johanna,Alexandra och Izabella, sa han och när han uttalde Izabellas namn sneglade han på mig.
Jag kände hur saknaden sköljde över mig när jag hörde Harry säga hennes namn. Men jag höll masken.
- Okej, vart kommer dom ifrån?
Jag kollade på Harry och Zayn. Hur mycket skulle vi avslöja?
- Vi vill helst inte gå in på fler detaljer, sa jag och log ansträngande.
- Men vi kan berätta om våran tour, som vi ska ha snart, la Liam snabbt till för att rädda situationen.
Resten av interjuven handlade mest om våran kommande tour och om vårat kommande album.


Izabellas perspektiv:

Det hade gått en dag sen Niall lämnat mig. Eller han hade ju inte direkt lämnat mig. Han skrev ju att det var viktigt det han skulle hem och göra. Jag kunde inte fatta att han glömt skriv asitt telefon nummer. Hur skulle jag kunna hitta honom igen? Johanna och Alexandra hade försökt få upp mig ur sängen det senaste dygnet men jag har inte orkat. Jag vill inte se hotellet utan Niall. Jag vill inte se poolen där jag och Niall haft så fina stunder vid. För jag vet att han inte kommer vara där. Varför ska kärlek göra så ont? Och när vi båda älskar varandra.
- Kom igen nu tjejen, vi åker hem om två dagar! Vi måste hitta på något tillsammans, sa Johanna och kom in på vårat hotellrum igen.
- Jag vill inte, stönade jag och vände mig om.
- Snälla, Izabella, vi saknar dig, sa Alexandra lite sorgset.
Jag vände mig om igen för att titta på dom.
Johanna stod och pillade med sitt svartröda hår. Hon såg oroligt på mig. Alexandra tittade på mig med sina stora rådjursögon. Jag kunde se att dom saknade Zayn och Harry med. Men dom klarade det. Men inte jag. Niall var min andra halva. Vad skulle jag göra utan honom?
- Vi vet att det är jobbigt Izabella, men detta var våran semester. Vi tre tjejer ihop, sa Johanna och pekade på oss alla tre.
- Precis, dom sista dagarna kan vi väl hitta på något extra utan killarna? sa Alexandra tyst. Antagligen rädd över min reaktion. Och det förstår jag för det small till i bröstet på mig när hon nämnde dom och jag kämpade emot tårarna.
Izabella, skärp dig! tänkte jag. Detta är dina två bästa vänner som ber dig att ha kul tillsammans med dom, hur svårt kan det vara?
- Visst det kan vi göra, sa jag matt och log ett fakeleede mot dom.
Jag tror dom såg att det var fake men låtsades inte om det. Dom var väl glada för att jag ville resa mig upp ur hotellsängen.
- Underbart, gumman! sa Johanna och sken upp. Hoppa in i duschen så ska jag rota fram något du kan ha på dig!
Jag log svagt mot henne och drog upp min ben ur sängen och ställde mig upp.
Jag vacklade till. Jag hade knappt ätit något sen Niall hade försvunnit så jag var väldigt svag men som tur var, var Alexandra där och fångade upp mig.
- Försiktigt Izabella, jag hjälper dig, sa hon och ledde mig mot toaletten.
- Tack, sa jag till dom båda.
Jag ställde mig i duschen och kände hur varm vattnet rann över min kropp. Gud vad skönt med en dusch!
Jag försökte tränga bort alla minnen från killarna och Niall. Jag ville ha en underbar tid med tjejerna det sista eftersom det antagligen skulle dröja länge innan vi fick resa igen.
Badrumsdörren öppnades och jag såg en skymt av Johanna som kom in och la kläderna på toalett locket.
- Jag lovar du kommer se underbar ut, ropade hon precis innan hon stängde dörren.
Jag log. Vilka fina vänner jag har ändå!
Efter att jag duschat i ungefär tjugo minuter stängde jag av vattnet och gick fram till mina kläder.
Johanna hade tagit fram etn vit kjol och min favorit topp, min solgula tröja. Jag log. Johanna visste alltid vad man skulle ha för kläder. Jag tittade mig i spegeln och fick nästan en chock. Jag var alldeles röd gråten och hade mörka ringar under ögonen pågrund av brist på sömn. Jag hade mest gråtit under natten. Jag sminkade mig snabbt och naturligt för att dölja alla spår från brist på sömn och gråt. När jag kom ut från badrummet såg jag att Johanna och Alexandra höll på att kolla i olika broschyrer.
- Vad kollar ni efter? frågade jag och satte mig i en av fåtöljerna vi hade på rummet.
Båda tittade upp från brochyrerna samtidigt.
- Vi letar efter något spännande och kul vi kan göra idag, sa Alexandra och tittade ner i brochyren igen.
- Okej, vad kul, sa jag och tog upp min telefon som jag knappt använt på hela resan.
- Jag vet! sa Johanna helt plötsligt och reste sig upp från soffan hon satt i. Vi tar en shoppingrunda bara vi tjejer!
- En strålande idé, sa Alexandra och sken upp.
- Det tycker jag låter bra, sa jag och log svagt. Jag kunde inte sluta tänka på Niall.
- Bra, jag och Alexandra tänkte gå ner till receptionen och höra om dom vet ett bra shoppingställe, sa Johanna. Hänger du med Izabella?
- Nej, jag stannar nog här, sa jag och loggade in på twitter samtidigt.
- Okej, vi kommer snart tillbaka och plockar upp dig, sa Alexandra och stängde dörren efter dom.
Jag tittade runt ett tag för att se om det hänt något kul hemma i Sverige medan vi har vart borta. Men det verkade bara vara det vanliga. Inget speciellt. Jag skickade iväg en tweet:



En tår föll ner på mobilen och jag torkade snabbt bort den. Jag hade bestämt mig för att inga fler tårar skulle komma under dagen. Vi skulle ha en rolig stund tillsamans och jag skulle försöka att inte tänka på Niall...
- Är du klar? Vi har beställt en taxi som kommer om fem! hörde jag Johanna ropa medans hon och Alexandra klev in genom dörren till rummet.
- Akej, jag är klar, sa jag och tog med mig min väska och solglasögonen och gick mot dem.
De strålade upp när de såg att jag hade kvar sminket och inte hade gråtit bort det medans dom var borta.
Jag kollade snabbt igenom min väska så att jag hade med mig plånbok och annat jag skulle behöva under shoppingturen.
- Let's go! sa jag och försökte låta positiv.
- Först...GRUPPKRAM skrek Alexandra och vi kramades alla tre.
- Vi älskar dig för att du försöker, sa Johanna och jag log ett littet fake leende.
*                  *                    *
Vi hade åkt taxi i ungefär en halvtimme inåt landet. Vi hade svängt av ett antal gånger och jag hade fortfarande ingen aning om vart vi skulle. Vägarna började bli smalare och smalare och efter en stund så stannade taxin och vi klev ur. Taxichauffören hade släppt av oss i en liten gränd. Johanna och Alexandra tog upp en karta som dom började läsa på. Jag tittade mig omkring och såg att det fanns en stenväg som ledde öster ut så jag ropade på Johanna och Alexandra och pekade mot vägen. Vi följde vägen så långt vi kunde tills vi skymtade en stor folkmassa. Vi kunde höra rop och prat. När vi kom fram till folkmassan så kunde vi se att det var en marknad där vi började kika runt lite på marknaden men folken blev bara fler och fler och till slut så var det svårt att hålla koll på varandra. Jag försökte att hela tiden ha Johanna och Alexandra tätt bakom mig. Men efter en stund så fanns dom inte där bakom mig, jag tittade mig omkring. Jag orkade verkligen inte med det här nu. Jag försökte ta mig från marknadsområdet för att försöka få en blick av folket som yrade runt vid marknadsstånden. Tillslut så fick jag syn på Alexandras medellånga blonda hår. Jag såg att ett gäng killar gick bakom henne och hon verkade irriterad? Vad var det här nu då? Plötsligt kände jag några armar som smekte min midja. 
Min puls ökade och jag blev alldeles varm inombords. Jag tänkte precis vände mig om för att få se hans underbara ansikte igen. Men plötskigt frös jag till is. Kunde det verkligen vara Niall som åkt tillbaka för att få träffa mig?

Det var Izabellas perspektiv! Hoppas ni gillar det! Ska vi försöka komma upp i tio kommentarer innan nästa kapitel? :) Tack alla för dom fina kommentarena! Det betyder så mycket för oss! <3

Postat av: Amanda (:

meeeeeeeeeeer!!!!

2012-04-20 @ 20:03:33
URL: http://onediirectionstories.blogg.se/
Postat av: Linn

2012-04-20 @ 20:07:26
Postat av: Linn

jätte bra! :D

2012-04-20 @ 20:07:58
URL: http://mittlivsomlinn.devote.se
Postat av: Alicia

Superb! :D <3 Meer Snälla..! :3

2012-04-20 @ 20:18:38
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se/
Postat av: Novell av Evelina Friman

MERA. NU.

2012-04-20 @ 21:49:13
URL: http://ffonedirection.blogg.se/
Postat av: johanna

mermermer ni är grymma! I love it <3

2012-04-20 @ 21:54:53
URL: http://1dsfanfic.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa

meeeeeeeeeeer!

2012-04-20 @ 23:58:13
Postat av: NOVA ! :D

SUPERBRA ! Kanske en pedofil som fångar henne ! mwhahaha, nejmen , lite humor (: <333

2012-04-21 @ 10:35:17
Postat av: Johanna

Meeer, nu! snälla? ;D

2012-04-21 @ 10:35:55
Postat av: Rebecca

Så spänsande, mer!!

2012-04-21 @ 12:39:48
Postat av: Alexandra

Spänannde, meer! :D

2012-04-21 @ 20:15:29

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0