Kapitel 3 - I wanna be with you




Nialls perspektiv:

Taxin svängde in på den asfaltterade vägen framför hotellet. Trasco hette vårat hotell och var fem stjärnigt. Vi tyckte att vi lika gärna kunde betala mer pengar för en så bra semester som möjligt eftersom det inte är så ofta vi har tid att t asemester från vårat jobb.
- Titta så stort det är! sa Louis och pekade.
- Här kommer vi vara kungar! sa Harry och smackade nöjt med läpparna.
Alla började skratta åt honom.
- Så mina herrar nu är vi framme vid hotellet, vill ni ha hjälp med bagaget? frågade taxichauffören.
- Äntligen framme, sa Zayn och öppnade bildörren och gick ut ur taxin.
- Nej tack, vi klarar vårt bagage själva, sa jag och steg ut efter Zayn.
När jag kom ut ur bilen sköljde den ljumma luften över mig som en våg. Solen höll på att gå ner men det var fortfarande runt 20 grader ute. Perfekt väder för ett bad senare! tänkte jag och tog ut min väska ur bagagen.
Efter att Liam fått ut sin sista väska ur bagagen släntrade vi in genom éntre dörrarna. I lobbyn fanns det fåtöljer där man kunde sitta och flera broschyr ställ där dom gjorde reklam för olika utflykter i Belém.
- Hej! Vi fem killar här har beställt rum här för två veckor, hörde jag Louis röst säga och jag vände mig om.
Han hade redan hunnit fram till disken där det stod en kvinna bakom som hade hand om alla hotellbokningar.
Zayn, Harry och Liam hade gått bort och satt sig i några fåtöljer och pratade om vad vi skulle göra efter vi fått rummet.
- Jaha, vad kul! Vilket namn är det bokat i? frågade kvinnan Louis och log mot honom.
- Louis Tomlinson, sa Louis glatt.
- Ett ögonblick, sa hon och sökte på sin dator. Ni har alltså beställt fem rum vägg, i vägg med varandra?
- Det stämmer precis! sa Louis.
- Okej, ni ska få era nycklar alldeles strax, ni har redan betalat också?
- Ja, allt är ordnat hemma i gammla London, sa Louis och grimarserade åt mig.
Jag skrattade åt honom.
Kvinnan gick in till ett rum alldeles intill och kom tillbaka med fem nycklar.
- Varsegod, hoppas ni får två underbara veckor här på hotell Trasco! sa hon och log.
- Tack så mycket, det ska vi, sa Louis och tog emot nycklarna.
Han vände sig om mot oss andra och sa:
- Så killar dags att dela ut rummen.

Izabellas perspektiv:
Vi satt i taxin och pratade om allt vi kunde hitta på under två veckor.
- Titta där , skrek Johanna och pekade ut genom fönstret.
Både jag och Alexandra vände oss mot rutan och såg hur en stor vit byggnad uppenbarade sig. Framför stod en stor neon skylt med texten : Trasco hotell and Resort på.
Jag gapade, skojade dom med oss, hotellet såg ut att vara i riktigt hög klass.
- Högst klass för oss tjejer, sa Johanna som om hon läst mina tankar och log.
- Skojar du med mig, sa jag och gapade.
- Nej fem stjärnigt, det är vi väl värda? Sa Johanna och skrattade åt mitt ansiktsuttryck.
Vi hoppade ur taxin och tog med ta väskor in genom den enorma entrén.
- OMG, sa Alexandra när hon såg lobbyn.
Hon satte sig genast ner i en fåtölj och började läsa en av broschyrerna.
Jag hörde hur Johanna pratade med tjejen i receptionen om vårt rum.
Jag kände hur jag helt plötslig behövde gå på toa, jag gjorde ju aldrig det på flygplatsen tänkte jag och gick mot en skylt som det stod toilet på. Jag öppnade de massivs dörrarna under toilet skylten och kom in i ett litet rum med två dörrar och en stor spegel.
Jag funderade en stund på vilken dörr jag skulle välja. Jag skulle precis öppna den högra då jag hörde hur någon öppnade den vänstra. Jag fick en lätt knuff i ryggen av dörren och jag vände mig om.
- Oj jag är så ledsen, sa en blond kille.
- Ingen fara, sa jag och log.
Jag kom på att det var killen från flygplatsen så jag började rodna igen.
Han tittade förbryllat på mig precis som om han kände igen mig, jag skyndade mig in genom den högra dörren. Det var ju så självklart! Rodna två gånger framför samma snygga kille! Det var så pinsamt.
Plötsligt kom jag på vad det betydde. Dom snygga killarna från flygplatsen bodde på samma hotell som oss! Jag kände hur jag blev lycklig i hela kroppen och skuttade till för mig själv.

Så nu var tredje kapitlet ute! Hoppas ni tycker om det! Kommentera gärna vad ni tycker! skulle betyda mycket om ni kunde skriva om vi ksa ändra något eller om ni gilar den! :D <3
Jag gapade, skojade dom med oss, hotellet såg ut att vara i riktigt hög klass.
- Högst klass för oss tjejer, sa JoHanna som om hon läst mina tankar och log- titta där , skrek JOhanna och pekade ut genom fönstret.
Både jag och alexandra vände oss mot rutan och såg hur en stor vit byggnad uppenbarade sig. Framför stod en stor neon skylt med texten : trasco hotel and resort, på.
Jag gapade, skojade dom med oss, hotellet såg ut att vara i riktigt hög klass.
- Högst klass för oss tjejer, sa JoHanna som om hon läst mina tankar och log.

Postat av: One Direction FanFic av Evelina

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER :D

2012-04-01 @ 20:40:34
URL: http://ffonedirection.blogg.se/
Postat av: Alexandra

MEEEEEEEEEEEEEEERA!

2012-04-01 @ 21:21:28

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0