Kapitel 12 - I wanna be with you

Från kapitel 11:
- Vi har en grillkväll ikväll! Så kan alla lära känna varandra bättre! utbrast hon högt och sken upp.
- Vilken fantastisk idé! sa jag och skrattade.
- Och glöm inte att ni ska sjunga också, sa hon och det riktigt lyste om henne.
Jag skrattade ännu mer åt hennes lycka.
- Jag lovar att vi inte ska glömma det! sa jag och la min hand på mitt bröst.
Hon skrattade.
- Men kom nu! Vi måste berätta för dom andra om planerna! sa hon och tog min hand och reste sig upp.
När hon tog min hand slog mitt hjärta ett dubbel slag.
- Men salladen då? sa jag och tittade bort mot bartendern medan jag gick i kapp henne.
- Äh, dom tar vi sen, sa hon och kramade om min hand.
Jag kände mig alldeles varm i hela kroppen. Detta var lycka. Även i fall hon inte visste något.






Nialls perspektiv:

Izabella sprang mot poolen med mig tätt efter sig. Zayn och Alexandra stod fortfarande och pratade medan Harry, Louis och Johanna hade vattenkrig. Dom skrattade högt. Då förstod jag Izabellas idé. Jag sprang så att jag kom fram jämte henne och precis innan hon skulle hoppa i poolen tog jag upp henne i min famn. Hon skrek och vi näst intill ramlade i. När vi kom upp till ytan skrattde vi båda två. Vi kollade omkring oss, Zayn och Alexandra hade slutat prata och såg helt dränkta ut. Harry, Louis och Johanna stod och skrattade.
- Ops, skvätte det så mycket? sa jag och skrattade.
- Det kan man säga, sa Zayn och rufsade till sitt nu ännu blötare hår.
Jag och Izabella skrattade åt dom.
- Jag och Izabella har en ide, sa jag och tittade på dem.
- Vadå för någon idé? sa Liam och tittade nyfiket på oss.
- Jo vi tänkte ha en grillkväll ikväll, sa Izabella och log.
- Låter bra! sa Louis och skrattade.
- Och jag har även lovat att vi ska visa våra musikskills killar! sa jag och tittade på dem.
- Kan ni sjunga också??!? sa Johanna häpet.
- Du får se ikväll, sa Harry och log retsamt åt henne.
Tiden gick och det började mörkna. Vi badade allihop. Det var jätte roligt. Jag skvätte ner Izabella flera gånger. Hon blev lika sur varje gång. Tillslut sa hon:
- Hey, Niall ska vi inte gå och köpa nåt som vi kan grilla tills ikväll så får ni andra ta och byta om?
- Låter som en bra idé, sa jag och skrattade åt henne när jag än en gång tryckt ner henne under vattenytan.
- Jätte kul Nialler, sa hon retsamt.
- Åh, det skulle du inte sagt, sa jag och simmade mot henne.
Hon skrek till och skyndade sig bort till stegen, jag simmade efter.
- Vi ses sen allihopa, sa jag till dom. Vi ses klockan sju nere vid stranden nedanför hotellt, lade jag till.
- Okej, vi ses där, handla marsmallows! skrek Louis efter mig.
- Visst, sa jag och sprang efter Izabella som nu var på väg in till hotellet.
Hon skrattade när jag kom ikapp henne och la mina armar runt hennes midja.
- Du är inte så långsam du lilla Nialler, sa hon och skrattade.
Jag började kittla henne och hon vred sig av skratt. Hon var så gullig.
- Kom nu, så går vi till affären, sa jag när hon bett om nåd att jag skulle sluta kittla henne.
- Ja, det gör vi, sa hon och torkade bort skratttårar från sina kinder.
Jag tog hennes hand och vi gick ut genom utgången från hotellet.
Izabellas perspektiv:

Efter att vi handlat allt inför kvällen gick vi till våra hotell rum för att duscha och fixa oss. När klockan närmade sig halv sju så gick jag, Johanna och Alexandra ner till stranden.
När vi närmade oss stranden så såg vi hur något lös längre bort. När vi kom närmare så såg vi att det var killarna som redan satt igång en brasa.
- Gud, vad mysigt killarna har gjort det! utbrast Johanna.
- Här kommer vi vara hela kvällen! sa Alexandra och log.
- Förresten, hur går det med....Harry och Zayn var det va? sa jag och tittade nyfiket på dom.
- Schh, inte så högt! sa Alexandra och tittade menande bort mot killarna som hade sett oss och vinkade mot oss.
Vi vinkade tillbaka.
- Men säg nu! Innan vi kommer närmare, sa jag igen.
- Okej, det går rätt bra då, vi har blivit vänner i alla fall, sa Alexandra och Johanna på samma gång.
- Vad bra! sa jag och log.
Vi kom bort till dem och alla hejade och Niall gav mig en kram, jag höll på att dö, så gott han luktade och så fin han var.
Vi satte oss ner framför brasa och jag märkte att Niall hade en gitarr brevid sig.
- Kan du spela? frågade jag och kollade menande på gitarren.
- Självklart, sa han och log mot mig.
- Låt oss höra, sa Johanna och log där hon satt mellan Harry och Louis.
- Vilken låt ska vi ta grabbar? frågade Niall och kollade på resten. Eller ska vi käka först?
- Haha, Niall, din hungriga unge, sa Zayn och skrattade.
- Vem vill ha korv!? skrek jag och tog fram två paket med korv.
Alla hurrrade.
Liam och Louis gick iväg till skogsbrynnet som låg lite högre upp för att hitta pinnar som vi kunde ha till grillspett.
Jag gav korvpaketen till Niall som gav det vidare till Johanna som fick öppna dom.
- Är du så lat så att du inte kan öppna ett par korvpaket? sa jag till honom medan jag tog upp drickan vi hade med oss ur min rosa väska.
- Jag måste ju hålla i gitarren, sa Niall och flinade.
Då kom Louis och Liam tillbaka med åtta stycken pinnar.
- Det fanns massa bra grillspetts pinnar, sa Liam och la ner dom framför brasan.
- Hela skogen är ju full av pinnar, sa Louis och tittade förbryllat på Liam.
Vi skrattade.
- Du hade rätt, sa Harry efter en stund och tittade på Liam.
- Med vadå? sa Liam.
- Dessa pinnar är verkligen bra! sa Harry och log så att hans smilegropar syntes.
Vi åt upp våra korvar och grillade även marsmallows, det var jätte mysigt.
- Så nu har vi ätit, sa Alexandra. De är dags för er att visa vad ni går för!
- Juste, vilken låt då killar? sa Niall och började spela lite på gitarren.
- Jag tycker vi ska ta....
Var allt Louis hann säga innan det hördes ett skrik som kom bortifrån skogsbrynnet. Alla vände sig om, förundrade över vem eller vad det var som skrek.


Hope u like it. ♥
ksk inte blir något mer fören på måndag, tyvärr.
15 kommentarer för nästa del idag, annars kommer den på måndag! ♥

Postat av: Alicia

SuperB! :D Begär mer idag! <33



2012-04-06 @ 17:26:44
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se/
Postat av: Ida

Älskar novellen!

2012-04-06 @ 17:33:08
Postat av: Anonym

Jätte bra:)

Du måste skriva mer idag:))

2012-04-06 @ 17:59:32
Postat av: Linn

mermmermer!! :D<3

2012-04-06 @ 19:02:03
URL: http://mittlivsomlinn.devote.se
Postat av: Saga c:<3

MEEEEEEER snällllllaaaaa :') <3

2012-04-06 @ 19:20:16
Postat av: Alexandra

Superbra, meer idaaag! :O

2012-04-06 @ 19:22:49
Postat av: Carro

Ååh! Vill ha mer! ^^

2012-04-06 @ 19:42:43
Postat av: Rebecka

Åh du är så himla bra! :)

2012-04-06 @ 20:44:51
URL: http://www.nattstad.se/rebeckaaaa
Postat av: aLICIA

Åh , du är underbar på att skriva !(:

Kom igen tjejen , meer 8)

2012-04-06 @ 21:42:07
Postat av: johanna

Grymt superduper bra! Vill ha mer :O Massa mer älskart!!!!!! <3

2012-04-06 @ 22:46:36
URL: http://allroundtjejen.bloggplatsen.se
Postat av: felicia

Skriv på bara!

2012-04-06 @ 23:56:01
Postat av: Nicoline

Sjjjuukt bra mer!<3

2012-04-07 @ 17:04:08
Postat av: Linda

Sjuuuukt bra!:)

2012-04-08 @ 17:24:20

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0